„Estravel“ – sklandžių kelionių režisierius

Publikuota: 2017-05-12

Kelionių verslas dažnai romantizuojamas – atrodytų, turizmo srityje dirbantys žmonės kasdien alsuoja atostogų oru ir vos spėja gaudyti svaiginančius įspūdžius. Žydrė Gavelienė, vadovaujanti jau 20 metų gyvuojančiai kelionių agentūrai „Estravel Vilnius American Express“, neslepia ir pati esanti aistringa keliautoja. Vis dėlto kasdienė jos užduotis – būti žingsniu priekyje savo klientų, kad kiekviena jų poilsinės ar verslo kelionės diena praeitų sklandžiai.

„Estravel“ į mūsų šalį „atkeliavo“ iš kaimyninės Estijos – šioje šalyje tai buvo viena pirmųjų kelionių agentūrų, įsteigta dar 1988 metais. Kompanija netruko pelnyti klientų pasitikėjimo ir praėjus vos šešeriems metams nuo veiklos pradžios išsikovojo Estijos turizmo rinkos lyderės pozicijas, kurių neužleidžia iki šiol. Dar po kelerių metų vienas po kito atidaryti biurai Rygoje ir Vilniuje sujungė tris Baltijos šalis į vieną kompanijos veiklos geografinį tinklą. 2007 metais duris atvėrė „Estravel“ biuras Australijoje, o visai neseniai kompanija įžengė į JAV rinką – prieš mėnesį atidaryta atstovybė yra tik veiklos šioje šalyje pradžia.

Ženklų postūmį plėtrai „Estravel“ suteikė įsiliejimas į tarptautinius vandenis – 1995 metais kompanija tapo „American Express Network“ atstove. Šis žingsnis Baltijos bendrovei dovanojo ne tik trigubai ilgesnį pavadinimą, bet ir kokybės ženklą bei pasitikėjimo kreditą: pasaulinei finansinių paslaugų ir kelionių organizacijai „The American Express® priklauso didžiausias pasaulyje kelionių agentūrų tinklas, jungiantis apie 2200 agentūrų iš 200 pasaulio šalių. „Taigi į Lietuvą kelionių agentūra atėjo su žinių ir patirties bagažu bei paslaugų krepšeliu, visa tai tik reikėjo klonuoti mūsų šalyje. O vėliau ir paslaugų, ir komandos, ir klientų ratas tik plėtėsi,“ – pasakoja Žydrė Gavelienė, jau 13 metų diriguojanti agentūros komandai. Su ja kalbamės ne tik apie kompanijos istoriją, bet ir lietuvių keliavimo įpročius bei turizmo ateitį.

nuotrauka::1 right nocrop

Kelionių versle esate seniai – pasidalinkite įžvalgomis, kaip keliauja lietuviai? Ar keičiasi jų norai, pasirinkimai?

Per dvidešimt metų kelionių rinka pasikeitė neatpažįstamai. Prieš du dešimtmečius klientams įteikdavome voką su popieriniais lėktuvo bilietais, o internetas industrijoje praktiškai nebuvo naudojamas. Žmonės nedaug nusimanė apie tolimas šalis, keliavimo ypatumus, o ir žinios apie jas dažniausiai apsiribodavo ten viešėjusių draugų bei pažįstamų pasakojimais. Dėl to ir pirmųjų agentūros klientų poreikiai bei reikalavimai buvo minimalūs, lyginant su šiandienos situacija – žmonės džiaugdavosi jau tuo, kad gaudavo galimybę pamatyti pasaulį. Šiandien gi labai smarkiai išaugo ne tik keliaujančiųjų skaičius, bet ir pačių kelionių pobūdis, jos tapo gerokai sudėtingesnės, kompleksiškesnės. Kita vertus, technologiniai pokyčiai leidžia kelionių konsultantams valdyti žymiai daugiau informacijos ir teikti kokybiškesnes paslaugas savo klientams. Pavyzdžiui, 24 valandų kelionių organizavimo paslauga – ją sunkiai įsivaizduotume nusikėlę į 90-tuosius metus, o šiandien visagalis internetas ir mobilusis ryšys leidžia mūsų klientams bet kuriame pasaulio kampelyje reikiamą pagalbą gauti bet kuriuo paros metu visomis savaitės dienomis. Didžiausias iššūkis agentūrai šiandien – maksimaliai efektyvinti savo darbą ir taupyti savo klientų laiką užsakant keliones bei keliaujant. Naujausios kelionių organizavimo tendencijos ir technologijos mus pasiekia iš globalaus verslo kelionių tinklo „American Express“.

Ar smarkiai keičiasi pati turizmo industrija ir jos paslaugos?

Kaip ir visam verslui, įtakos jai turi globalios tendencijos, technologijų pažanga. Pavyzdžiui, prieš dešimt metų dar nerimaudavome, įteikdami keliautojams elektroninius bilietus – ar viskas suveiks, ar „susikalbės“ visos sistemos. O šiandien tokie prisiminimai jau kelia šypseną, nes dabar be problemų kelionių planus galime pakeisti tiesiog kelionės metu – klientas oro uoste gauna žinutę informuojančią, su kuo ir kaip skris toliau. Nebesijaudiname galvodami, kaip užsakyti verslo klasės lėktuvą ar visą kruizinį laivą konferencijai. Įdomiausia būna, kai tenka organizuoti šeimos šventę ir į ją vienai dienai suskraidinti gimines ir artimuosius iš įvairiausių Žemės kampelių nesukeliant įtarimo pačiam jubiliatui...

Dar viena ryški pasaulinė tendencija – dalijimosi ekonomika. Mes taip pat neliekame nuošalyje, ieškome efektyvių būdų, kaip bendradarbiaujant su šio pobūdžio verslais suteikti keliaujantiems žmonėms naujų galimybių. Be to, pasaulyje vis labiau įsigali atsakingo keliavimo koncepcija. Žmonės renkasi aplinką tausojančius keliavimo būdus, kuo trumpesnius skrydžius, atostogaudami stengiasi prisidėti prie vietinio verslo skatinimo, pirkdami vietos gamintojų produktus, suvenyrus, o mes, kaip agentūra, labai skatiname tokį požiūrį mūsų šalyje.

Kita vertus, žmogaus koja žengia vis toliau ir giliau, Žemėje lieka vis mažiau vietų, kuriose galima prisiliesti prie „gyvos“ istorijos, kultūros. Todėl stengiamės bendradarbiauti su autentiškomis įvairių kultūrų bendruomenėmis, kad galėtume savo keliautojams pasiūlyti unikalių patirčių ir įspūdžių.

Ką jums ir jūsų klientams suteikia partnerystė su pasauliniu kelionių agentūrų milžine „American Express“ ?

Norint būti tarptautinio lygio turizmo verslo žaidėju ir teikti globalias paslaugas, būtina partnerystė, kadangi Baltijos šalių rinka yra maža, jau nekalbant apie vieną Lietuvą. Kai daugiau nei prieš dvidešimt metų „American Express“ ieškojo patikimo verslo kelionių partnerio Pabaltijyje, sutapę poreikiai, požiūris į verslą bei palankios aplinkybės lėmė, kad juo tapo „Estravel“. Mums ši partnerystė pirmiausia reiškia tarptautinę patirtį, iš kurios galime mokytis, platų akiratį bei, kas be galo svarbu – patikimus partnerius net atokiausiuose pasaulio kampeliuose, kurie leidžia būti tikriems, jog mūsų klientu bus tinkamai pasirūpinta. „American Express“ vardas visame pasaulyje yra vertinamas ir pripažįstamas, todėl žinomumą ir globalius klientus laimime ir mes. O klientams šis bendradarbiavimas suteikia patikimumo garantą, profesionalias kelionių organizavimo paslaugas ir plačiausią paslaugų spektrą rinkoje – nuo įprastinių kelionių, kruizo ar vestuvių iškilmių egzotiškoje šalyje iki konferencijų organizavimo ir įvairiausių sprendimų verslui.

Pastarajai sričiai skiriame daug dėmesio, čia itin svarbus kruopštus planavimas, lankstumas, kad išlaidos, skirtos komandiruotėms, ne tik atsipirktų, bet ir taptų įmonės pelnu. Pažangios technologijos ir nuolatinis informacijos apsikeitimas su visais „American Express“ biurais 140-yje pasaulio šalių leidžia mums pirmiesiems sužinoti ir imtis veiksmų dėl netikėtų kelionės trukdžių, pavyzdžiui, streikų, pablogėjusių oro sąlygų, kurie gali atsiliepti neretai iki minučių sustyguotai verslo kelionei. Be viso to, ši partnerystė padeda klientams sutaupyti: bendrovės „Accenture“ pasaulinio tyrimo duomenimis, „The American Express TRS“ verslo klientai sutaupo 17 proc. kelionės kaštų (skrydžių, viešbučių, automobilio nuomos), lyginant su kitų kelionių operatorių paslaugomis.

Žinoma, priklausymas dideliam pasauliniam tinklui reiškia ir įsipareigojimą atitinkamai investuoti tiek į technologijas, tiek į žmones. Be galo džiugu, kad mūsų darbuotojai tai labai vertina.

Ką nusiteikusiems keliauti su kelionių agentūra vertėtų žinoti iš anksto, kad bendradarbiavimas būtų sklandus, o kelionė sėkminga?

Pirmiausia patarčiau išsirinkti tinkamą kelionių agentūrą, įvertinant ir jos patirtį versle, ir siūlomų paslaugų apimtį, ir, žinoma, profesionalumą, kuris atsiskleidžia per bendravimą su klientu. Ieškokite tokių, kurie pirmiausia atidžiai išklausys jūsų poreikių, o tada pasiūlys keletą alternatyvų, apie kurias išsamiai papasakos. Taigi rinkitės patikimą partnerį ir planuokite keliones iš anksto, o ne paskubomis. Į kelionę negalima žiūrėti kaip į kaštus – tai investicija į savo, šeimos, artimųjų santykius bei ateitį. Yra toks geras angliškas posakis: travelling is education itself (Keliavimas pats savaime ugdo, lavina ir moko žmogų – red. vertimas), aš visiškai jam pritariu.

Kad bendradarbiavimas būtų sklandus, svarbiausia būti atviriems ir sąžiningiems vieniems su kitais. Tokiomis vertybėmis vadovaujamės savo versle, bet manau, kad jos svarbios bet kurioje partnerystėje. Šiandien riba tarp kliento ir partnerio – labai trapi, todėl esame nusiteikę maksimaliai atliepti ir vienų, ir kitų lūkesčius.

Kaip, Jūsų nuomone, kelionių organizavimo verslas keisis artimiausiu metu?

Labai norėčiau atsakyti, kad ramiai laukiame rytojaus, tačiau iš tiesų turime ruoštis dideliems pokyčiams. Per ateinančius penkerius ar dešimt metų kelionių verslas stambės ir bus dar labiau kompleksiškas. Jau šiandien matome, kad jis tampa vis globalesnis, rinkoje pirmauja stambūs žaidėjai. Ateityje ši tendencija, tikėtina, dar labiau išryškės.

Mes tam ruošiamės – svarbiausi „Estravel“ prioritetai šiandien yra iš vienos pusės maksimalus automatizavimas, iš kitos pusės – žmogiškojo kapitalo ugdymas. Procesai, nereikalaujantys žmogiškosios kompetencijos, turėtų būti kiek galima labiau automatizuoti, patogūs, greiti ir efektyvūs. Užduotis iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti paprasta, tačiau išties nemenkas iššūkis tarpusavyje suderinti keliasdešimt skirtingų informacinių technologijų sprendimų ir visa tai optimizuoti.

Kartu būtina ir išsaugoti bei dar labiau padidinti turimą žmogiškąjį kapitalą – investuoti į profesinių žinių ir, kas ne mažiau svarbu, asmeninių savybių, reikalingų kokybiško žmogiško santykio palaikymui, ugdymą. Tai iššūkis kolektyvui, nes pokyčius ne visi priima lengvai, tačiau tam ir esame komanda, kad padėtume vieni kitiems augti.

Išskirčiau ir verslo keliones – tai perspektyvi ir smarkiai besiplečianti sritis, turinti savo specifiką. Puikiai suprantame, kad kelionė verslo reikalais – darbo dalis, o mūsų pareiga ir tikslas padėti išsirinkti geriausias tokios kelionės sąlygas už palankiausią kainą. Tam skiriame ir ateityje skirsime išties daug dėmesio.

O mano, kaip vadovės, pagrindiniai iššūkiai yra suderinti, kad visa tai, apie ką kalbėjome, veiktų petys į petį: būtų patenkinti kolegos, klientai, partneriai ir verslo savininkai.

FOTOGALERIJA „Estravel“ – sklandžių kelionių režisierius (5 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau