Įpirkti naujesnius gali, tačiau populiariausi – seni automobiliai

Publikuota: 2016-09-09
„Verslo žinios“

Augant pajamoms ir lūkesčiams gerėjant, lietuviai gali įpirkti vis brangesnius automobilius. Visgi ekonomistai pastebi, kad geresnėmis galimybėmis tautiečiai naudojasi vangiai.

„Lizingo paklausa stabiliai auga ir tie, kurie mažiau baiminasi skolintis, tuo pasinaudoja. Visgi, nors galime įpirkti naujesnius, Lietuvoje vis dar populiariausi tie automobiliai, kurių kaina mažiausia – senesni nei 10 metų“, – kalba Julita Varanauskienė, SEB banko šeimos finansų ekspertė.

SEB banko sudarytas automobilių įperkamumo indeksas rodo, kad vidutinį darbo užmokestį gaunantis asmuo pirmąjį šių metų pusmetį lizingu galėjo įsigyti 9.100 Eur kainuojantį automobilį. Banko duomenimis, už tokią sumą galima įsigyti naują mini ar mažos klasės automobilį, arba ekonominės ar aukštesnės klasės apynaujį 5-8 metų amžiaus automobilį.

Ponia Varanauskienė pastebi, kad įperkamo automobilio kaina per metus padidėjo 400 Eur, daugiausiai tą lėmė pernai augęs darbo užmokestis. Dviejų asmenų šeima gali įsigyti dukart brangesnį automobilį, tarp jų – ir naujus, iš salono.

Nors įperkamas automobilis per metus brango, įperkamiausių dešimtukas pernelyg nesikeitė. Vienintelis pokytis, sako p. Varanauskienė, kad į dešimtuką įsiveržęs „Volvo V70“ išstūmė „Mercedes-Benz“ ženklą.

Vidutines pajamas gaunantis asmuo gali įsigyti 3 metų amžiaus „Volkswagen Golf“, 4 metų amžiaus „Opel Zafira“, 5 metų amžiaus „Toyota Avensis“ ar „Volkswagen Passat“, 7 metų amžiaus „Audi A6“ ar 8 metų amžiaus 5 serijos BMW.

Daugiausia negalinčių

„Visgi nors žmonės gali pirkti automobilį už 9.000 Eur, statistika rodo, kad realiai perkamo automobilio kaina yra dukart mažesnė. Priežastys įvairios, viena jų galėtų būti ir ta, kad žmonės nežino apie esamas finansavimo galimybes ir perka automobilį tik iš santaupų. Kita – kad žmones nenori naudotis skolintomis lėšomis“, – svarsto šeimos finansų ekspertė.

Trečioji kategorija – tų, kurie norėtų važiuoti nauju automobiliu, tačiau jie negali pasiskolinti. Tokių Lietuvoje, pastebi p. Varanauskienė, daugiausia.

Statistiniai duomenys rodo ir tai, kad lietuviai mažiau negu estai ar latviai skiria lėšų įsigydami automobilius, tačiau daugiau nei kaimynai moka už remontą ir atsargines dalis, daugiau išleidžia degalams.

Būstas arba automobilis

Sudarydamas banko įperkamumo indeksą bankas patikrino ir tai, ar įmanoma, pavyzdžiui, Vilniuje, turėti ir naują būstą, ir naują automobilį.

„Duomenys rodo, kad vidutines pajamas gaunančiai šeimai, jau turinčiai būsto paskolą, turėti naują automobilį būtų neįmanoma, tik apynaujį. Tiesa, tą reikėtų įvertinti individualiai. Jei visgi šeima norėtų turėti naują automobilį, lizingo sutarties galiojimo laikotarpiu reikėtų pasirūpinti fiksuotomis būsto paskolos palūkanomis“, – pataria p. Varanauskienė.

Šeimos finansų ekspertė pataria skolinantis automobiliui ilgesniam nei vienerių metų laikotarpiui neskirti visų santaupų pradiniam įnašui, o skolintis patariama ne ilgesniam nei 5 metų laikotarpiui. Automobilio paskolos įmoka neturėtų perkopti 25% pajamų, jei paskolų daugiau – visa jų suma neturėtų viršyti 40% pajamų. Prieš perkant patariama pagalvoti, kiek laiko automobilį norima naudoti bei ką daryti po naudojimo laikotarpio, be to, lizingu įsigytą automobilį patariama apdrausti.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių ES 1

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje šiemet išlieka vienas sparčiausių Europos Sąjungoje (ES),...

Transportas
2018.07.17
VŽ bando: ko verti naujieji „Hyundai“ SUV modeliai

Korėjos gamintoja „Hyundai“ dėl SUV klasės automobilių pamišusius Europos vairuotojus bandys sužavėti...

Transportas
2018.07.15
VŽ bando: „Ford EcoSport“ su braziliškais genais

Pasaulinei SUV automobilių rinkai nesustabdomai augant, „Ford“ į Europą atvežė savo mažąjį krosoverį...

Transportas
2018.07.15
VŽ bando: ilgasis „Lexus RX 450hL“ su 7 sėdynėmis 5

Didžiausioms pasaulio rinkoms pageidaujant septynviečio SUV automobilio, „Lexus“ modifikavo nuo 2016 m.

Transportas
2018.07.14
„Aurum 1006 km“ dalyvių gretose – ir WTCR čempionato lyderis „Hyundai i30 N TCR“ 1

Likus savaitei iki Palangoje vyksiančių „Aurum 1006 km“ lenktynių, Vilniuje pristatyti dviejų komandų...

Transportas
2018.07.11
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09
Naujasis „Audi A1“: daugiau erdvės, technologijų, vyriškumo ir jokio dyzelio 3

Nuo 2010 m. gaminamas A1 sulauks pamainos, kuri bus apdovanota geriausia įranga segmente.

Transportas
2018.07.09
Mažiausias „Volkswagen“ krosoveris „T-Cross“ ruošiasi debiutui

„Volkswagen“ paviešino pirmąjį savo mažiausio krosoverio atvaizdą ir atskleidė šiek tiek informacijos apie...

Transportas
2018.07.08
Naujasis „Volkswagen Touareg“ galutinai žengia į „premium“ klasę

„Volkswagen“ atstovai Lietuvoje pristatė trečiosios kartos „Touareg“ automobilį. Rugsėjį salonuose...

Transportas
2018.07.04
Naujų automobilių rinka birželį augo 20%, pirmaujant reeksportuojamiems „Fiat“

Iš 3.590 birželį Lietuvoje parduotų naujų automobilių Lietuvoje liko 3.096, bet ir tai pranoksta pernykščius...

Transportas
2018.07.03
„Tesla“ įveikė skausmingai užsitęsusį sunkumą 4

„Tesla“, vienas didžiausių elektromobilių gamintojų pasaulyje, pagaliau pasiekė ilgai atidėliotą planą per...

Transportas
2018.07.02
Pasiruošimas naujiems standartams verčia „Volkswagen“ pristabdyti gamyklas

Nuo rugsėjo galutinai įsigaliojantys nauji automobilių degalų sąnaudų ir taršos matavimo standartai verčia...

Transportas
2018.06.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau