„Ford“ bando kirsti kampą

Publikuota: 2016-08-21

Ar rinkdamiesi tarp BMW ir „Audi“ kaip alternatyvą mąstytumėte ir apie „Ford“? Tai ne pokštas – vietoj BMW X3 ir „Audi Q5“ koncernas „Ford“ siūlo naująjį miesto visureigį „Edge“.

„Ford Edge“ yra naujas tik Senojo žemyno vairuotojams, JAV šis modelis debiutavo 2006 m. ir buvo skirtas tik šiai rinkai. Antroji šio modelio karta jau atkeliavo ir į Europą. Šiame žemyne tai trečias pagal stambumą „Ford“ sviedinys po mažesnių „Ford EcoSport“ ir „Ford Kuga“, kuriuo siekiama užkariauti vietą viename iš sparčiausiai besiplečiančių automobilių segmentų.

Į vidutinio dydžio SUV segmentą žengiama pernelyg ne­sikuklinant su ambicijomis ir kimbant premium ženklams į at­lapus. „Ford“ atstovai, pakvietę žiniasklaidą į naujojo „Edge“ bandymus Danijos ir Vokietijos ke­liais, prisipažino, kad kaip pagrindinius naujo gaminio konku­rentus regi BMW X3 ir „Audi Q5“.

Tuo besistebinčius žurnalistus „Ford“ komunikacijos vadas tikino, kad „Edge“ ir gerai atrodo, ir yra komfortiškas. Kolegos iš Estijos svarstė: gal „Edge“ įgis pranašumų prieš BMW X3 ir „Audi Q5“ modelius, kai atkeliaus nauja, galbūt brangesnė jų pamaina. Tačiau kol kas šių premium modelių „Edge“ negali nukonkuruoti ir kaina, mat tikrai nėra pigus automobilis (žr. lentelę).

Tiesa, lyginant minimalias minimų modelių kainas, kurios nėra „Ford“ naudai, reikalinga paaiškinamoji žvaigždutė – Lietuvoje siūlomi „Edge“ tik su „Titanium“ ir „Sport“ komplektacijomis, kurių nė viena nekvepia baziniais sprendimais, todėl ir už minimalią kainą įsigytas „Edge“ nebus plikas kaip tilvikas. Pavyzdžiui, be papildomų mokesčių įsigytame „Edge“ jau bus galinio vaizdo kamera, kelio ženklų atpažinimo sistema, pagalbinės vairavimo (eismo juostos laikymosi, vairuotojo nuovargio stebėjimo) sistemos, pašalinius garsus salone slopinanti „Active noise cancelation“ sistema. Siūlomas įrangos kiekis ir komforto lygis besirenkantiesiems tokio dydžio SUV yra svarbus kriterijus, todėl „Edge“ gali būti konkurencingas.

Tęsinys po grafiku

infogr.am::f1a5932b-edae-4c47-82e3-78c6e0f48584

Liko kvapelis Amerikos

Kaip popieriuje apibūdinamas komfortas atrodo viduje? „Ford“ tikina, kad priekyje sėdinčių keleivių erdvė yra viena didžiausių tarp klasės analogų, o keleiviai ant galinių sėdynių patogiai įsitaiso erdvėje, kuri (galvos ir pečių) yra didesnė net už „Volkswagen Touareg“ ir „Audi Q7“. Vos įsėdus apima milžiniško šeimos automobilio įspūdis.

Interjeras išduoda, kad „Ed­ge“ savo kelią į Europą pradėjo nuo JAV. Viskas tarsi pagal kito kontinento skonį: visko daug, gausiai pasaldinta, išpūsta, važiuotumėte tarsi apkamšytas zefyrais. Salonas suręstas pagal masyvius potėpius, net puodelių laikikliai yra veikiau požeminės milžiniškos kokakolos cisternų saugyklos.

Komforto pojūtį formuoja salone vyraujanti minkštų apdailos detalių apsuptis – visi durelių paviršiai, priekinis skydelis iš minkšto, nekrebždančio plastiko ar odos. Komforto įspūdis kuriamas nuosekliai: atsižvelgta į lytėjimo poreikius, pasirūpinta klausa. Ilgoje kelionėje nevargins joks triukšmas, mat įdiegta minėtoji pašalinius garsus salone slopinanti „Active noise cancelation“ sistema. Vėjo švilpesys pasigirsta ir stiprėja nuo 160 km/h greičio, tačiau motoro ar padangų garsas nevargina.

Apkamšyta minkštų paviršių pūpso tingi ir nyki informacinė sistema bei navigacija, kuri „Edge“ modelyje nekelia asociacijų su „cutting edge“ technologijomis. Grafika taip pat nėra naujausias mados ar išmanumo šauksmas. Lietimui jautrus ekranas iš tikrųjų yra jautrus familiariam baksnojimui pirštu.

Kitas svarbus kriterijus tokio automobilio pirkėjams – praktiškumas. Čia daugelį konkurentų „Edge“ galėtų nurungti bagažinės dydžiu – 602 litrai ir 1.847 litrai atlenkus sėdynes. Pastarosios nusilenkia beveik lygiai su bagažo skyriaus grindimis, didesnius ir sunkesnius daiktus bus nesunku sukrauti ir iškrauti, nes tam nekliudys bagažinės slenkstis ar nelygumai. Jungikliu iš bagažinės prieigų be didesnių pastangų nulenksite galines sėdynes.

Ne sportui

Su „Edge“ nelakstysite, – labiau patiks kreiserinis sklendimas, nes automobilis nėra sportiškas. „Ford“ pabrėžia, kad jis turi atletišką charakterį.

2 litrų tūrio turbodyzelinis TDCI motoras pasiūlys adekvatų sukimo momentą (400 nm) ir leis oriai laikytis su bendru eismo srautu, kad ir kur važiuotumėt. Tačiau dinamika vangi, o pasiekus 150–160 km/h greitį, automobilis pastebimai išsikvepia ir atbunka. Vokietijos magistralėse buvo bandoma 180 AG versija (su mechanine 6 pavarų dėže), iki 100 km/h įsibėgėjanti per 9,9 sekundės. Taip pat siūloma 2 litrų dyzelinio motoro 210 AG Bi-turbo versija (450 nm), tačiau ji prieinama tik su automatine pavarų dėže, todėl didesnė galia suteikia vos puse sekundės spartesnį įsibėgėjimą.

Abu motorai esą sunaudoja vidutiniškai 5,8 litro degalų 100 kilometrų. Bandymo metu tokie skaičiai buvo tolimi – sukinėjantis Brėmeno gatvėmis, kompiuteris demonstravo kiek didesnį nei 9 litrų apetitą, o magistralėje – 7,4 litro.

Benzininių motorų gerbėjams teks ieškotis kito automobilio, mat „Edge“ Europos rinkai gaminamas tik su šiais dviem dyzeliniais motorais.

Vairuoti „Edge“ lengva ir paprasta, atrodytų, kad vairas neadekvačiai lengvas. Jis greitai reaguoja į pasukimus, tačiau nėra itin informatyvus, tikslus ar aštrus. Vairavimo pojūčiai atskleidžia, kad kuriant šį automobilį prioritetas buvo teikiamas komfortui, o ne vairavimo patirčių paletei – suprantamas sprendimas kuriant automobilį šeimoms, o ne užmiesčio kelių raižytojams.

infogr.am::415669b7-b4a1-4907-b70b-a17ce7d03549

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau