VŽ bando „Toyota Prius“: išvaizda vilko, būdas – ėriuko

Publikuota: 2016-02-13
Autorius „Verslo žinios“

Jei ekologišką automobilį pastatytumėte prie tų, kurie turi įprastą vidaus degimo variklį, žalioji transporto priemonė primintų drovoką, nuosaikų ir perdėm atsargų žmogų.

„Kodėl visi ekologiški automobiliai yra baltos arba žydros spalvų?“, „Kodėl dauguma jų atrodo nuobodžiai?“, „Kodėl visų jų dizainas toks keistas?“ – tai klausimai, kuriuos, pasirodžius naujam aplinkos beveik neteršiančiam automobiliui, vis užduoda rinka. Atrodo, Japonijos bendrovė „Toyota“ rado būdą skeptikus užčiaupti.

Gamintojas pristatė ketvirtosios kartos „Prius“ hibridą ir pabrėžė, kad nenorėjo „tiesiog dar vieno žaliojo automobilio“. Žvelgdamas į naujausią modelį, gali pamanyti, kad iki šiol avies kailyje slėpėsi tikras vilkas. Aštriabriauniai priekiniai žibintai nutįsę nuo kapoto krašto iki priekinio buferio, kampuoti užpakaliniai prasideda dar sparno gale ir baigiasi nusileidę ant užpakalinio buferio. Pastarieji „Prius“ padeda pažinti iš toli. Dar pridėkite ryškius kėbulo linkius (prasidedančius priekyje, prie radiatoriaus grotelių, ir nutįsusius per visą kėbulą iki nedidelio aptako) ir gausite automobilį, į kurį praeiviai atsisuka dukart.

Be to, iš gamyklos riedės ne tik švelniai žydros, baltos ar sidabro spalvų „Prius“, – „Toyotos“ specialiai populiariausiam pasaulio hibridui sukūrė ryškią raudoną spalvą, siūlomi intensyvios mėlynos spalvos modeliai, atnaujinta ir juoda spalva – į šią pridėta metalo blizgesio.

Valensijoje, Ispanijoje, kur buvo surengtas naujojo modelio „Prius“ bandomasis važiavimas, „Toyotos“ atstovai VŽ prisipažino nesitikėję, jog raudona spalva bus tokia populiari. Užsakymų tiek daug, kad tiems, kurie norės raudonos spalvos hibrido, teks palaukti ilgiau nei įprasta.

Tapo patogesnis

Naujovių „Prius“ turi ir daugiau. „Toyotos“ inžinieriai pasakoja, kad dirbant su naujos kartos hibrido projektu jiems svarbiausia užduotis buvo sumažinti taršą ir padidinti kiekvieno mazgo efektyvumą.

„Žinojome, kad bus sunku, tačiau tokio iššūkio nesitikėjome“, – sako Hiroyuki Yamada, vyriausiojo „Prius“ projekto inžinieriaus asistentas.

Pirmiausia bendrovė norėjo, kad kuriamas automobilis būtų gražus, antra – efektyvus. Ketvirtos kartos „Prius“ panaudota nauja – GA-C platforma. Ši bei itin tvirtas plienas padėjo kėbulo standumą padidinti 60%. 25 mm nuleistas ir svorio centras, tad, sako „Toyotos“ atstovai, kelyje hibridas turėtų būti stabilesnis.

infogr.am::infogram_0_techniniai_prius_duomenys

Nuo 24 iki 20 laipsnių sumažėjo vairo montavimo kampas, japonai teigia, kad taip sėdėti ir vairuoti – kur kas patogiau.

59 mm žemiau sumontuota ir vairuotojo sėdynė. Priekines sėdynes „Toyota“ skelbiasi atnaujinusi iš esmės, mat norėta jas padaryti kuo lengvesnes, o drauge ir neužimančias daug vietos.

Didžiausius darbus „Toyota“ nudirbo tobulindama hibridinę pavarą.

Taupė degalus

Atnaujintas į kompaniją elektros varikliui montuojamas benzininis 1,8 l darbinio tūrio motoras. Šiam sukurta dviguba aušinimo sistema, leidžianti greičiau sušilti šaltam varikliui, o jam kaistant – greičiau atvėsti. Japonai skaičiuoja, kad variklio terminis efektyvumas pagerėjo 40%, o nauji sprendimai leido sutaupyti degalų.

110 mm žemesnis baterijų talpyklos dangtis, todėl „Prius“ bagažinė tapo didesnė 56 litrais. Be to, į naują modelį sumontuotos lengvesnės baterijos įkraunamos 28% greičiau nei ankstesnio modelio.

Tarp degalus taupančių sprendimų – mažesni elektros motorai, vos dviem LED šviesos diodais apšviečiami užpakaliniai žibintai, režimas, leidžiantis automobiliui taupyti, kai vairuotojas važiuoja vienas. Įjungus šį režimą automobilio borto kompiuteris patikrina daviklius, rodančius, ar automobilyje yra keleivių. Jei ne, užveriamos oro pūtimo angos, skirtos keleiviui, ir aptarnaujamas tik vairuotojas. Toks sprendimas esą leidžia sutaupyti 2,4% degalų.

Degalus taupančių sistemų prigrūstas „Prius“ į aplinką išmeta 70 g/km anglies dvideginio – šis rezultatas penktadaliu geresnis nei ankstesnės kartos hibrido. Japonai giriasi, kad hibridinis modelis taupumu gali lygiuotis ir į dyzelinius automobilius. Viena to priežasčių – 14% didesnis hibridinės jėgainės efektyvumas važiuojant greitai. Iki šiol hibridų vairuotojai skųsdavosi, kad užmiestyje sutaupyti degalų nepavyksta, mat elektra važiuojama tik nedideliu greičiu. Dabar „Toyota“ žada, kad žyma, rodanti, jog važiuojama elektra, prietaisų skydelyje mirksės dažniau. Skelbiama, kad vidutinės naujo modelio degalų sąnaudos turėtų siekti apie 3 litrus 100 km.

Parduos daugiau

Japonai „Prius“ vadina ypač svarbiu modeliu ir viliasi, kad toks jis yra ir pirkėjams. Šiemet Europoje bendrovė nori parduoti 15.000 „Prius“ – dukart daugiau nei pernai. Jie tikisi, kad naujos kartos ekologiško automobilio norės ir tie, kurie vairavo ne vieną „Prius“, drauge ir to, kad ryškesnė išvaizda pritrauks naujų pirkėjų.

Ta pati „Toyota“

„Toyota“ naujieną vairuoti teko saulėtoje Valensijoje, Ispanijoje. Sėdus prie vairo įsitaisyti patogiai nesunku. Tiesa, galbūt čia reikėtų kaltinti ir įpročius. Esu vairavusi ne vieną „Toyota“ modelį užtektinai ilgai, kad daugelį detalių rasčiau tiesiog intuityviai. Tačiau akivaizdu, kad ramesio būdo japoniškų automobilių gerbėjams derėtų neišsigąsti ryškios išvaizdos, mat viduje „Prius“ yra ta pati gerai pažįstama „Toyota“.

Pasižvalgyti viduje tikrai yra į ką. „Toyota“ nusprendė, kad centrinė vairo dalis ir puodelių laikikliai, belaidės telefono įkrovos vieta turėtų būti baltos spalvos. Toks dizainas, anot jų, išpopuliarės ateityje. Mano akiai jis iš pradžių atrodo keistokai, tačiau aišku, kad šitaip gamintojas bando atkartoti tai, ką vartotojai šiandien mėgsta ir čiupinėja dažniausiai – išmanius įrenginius. Kitokios formos ir centrinė konsolė. Čia gausu užrietimų, įlinkių, aštresnių formų ir kampų. Žiūrint į kai kurias vietas nejučia pagauni save mąstant, kad išvalyti jas nuo dulkių ar purvo būtų itin sunku.

Mano bandytasis modelis turėjo medžiaga trauktas itin paprastas sėdynes, tačiau gamintojas tikina, jog įmanoma užsisakyti „Prius“ ir su oda trauktomis. Šios, matyt, tiktų norintiems įdomesnio dizaino, mat medžiaginės sėdynės klykte klykia apie racionalius pasirinkimus, lengvai valomas arba dėmes paslepiančias medžiagas. Iš pažiūros sėdynės paprastos, tačiau patogios. Paprasčiau atrodo galinės, tačiau ir čia užtenka vietos ir kiek aukštesniam keleiviui.

Norisi tylos

Elektra „Prius“ rieda itin tyliai, tačiau antakiai į viršų kyla spustelėjus akceleratorių. Hibridas greitėja neprastai, tačiau kiekvieną kartą panorus važiuoti sportiškiau girdisi benzininio variklio rauda. Po kelių tokių spustelėjimų supranti, jog kančios kupinas vidaus degimo variklio užesys yra priežastis, kodėl akceleratorių norisi spausti švelniau – tai atsispindi ir degalų sąnaudose. Net ir kankinant ekologiškąjį „Prius“ kalnų keliukuose vidutinės degalų sąnaudos neperlipo 5,1 l 100 km.

Grublėti Ispanijos provincijos keliai atskleidė ir ne tokią džiugią modelio savybę. Žieminės padangos tvyrant 20 laipsnių šilumai (automobiliai atkeliavo iš Belgijos, kur tokios padangos naudojamos, ir šios bandymų metu nebuvo pakeistos į vasarines) skleidė tokį triukšmą, kad sėdint vairuotojo vietoje ilgesnį laiką imdavo mausti galvą. Tiesa, vėliau „Toyota“ atstovai tikino, kad eliminavus šituos du veiksnius – žiemines padangas ant itin grubaus paviršiaus ispaniško kelio – hibridas būtų kur kas tylesnis, tuo esą jie įsitikino patys važinėdami Estijoje.

Įtikinti įsėsti

Bene didžiausias klausimas - kaip „Prius“ sutiks pirkėjai. Automobilio pirmtakų išvaizda buvo kur kas nuosaikesnė ir kuklesnė, tačiau ketvirtos kartos modelis toks, kad į jį krypsta visų žvilgsniai.

„Toyota“ neslepia, kad norėjo sukurti ryškų ir pastebimą automobilį, tačiau ar juo norės važiuoti iki šiol pernelyg neišsiskirdavusių iš minios „Prius“ vairuotojai? Greičiausiai taip, jei gabūs pardavėjai įtikins pirkėjus įsėsti į vidų ir pajusti tą „Toyota“ jausmą. Na, jei tai nepadės, gali būti, kad „Prius“ pardavimus auginti padės ir raudona spalva.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau