Du naujo „Ford Mustang“ veidai: vienas amerikietiškas, kitas – tinkantis Europai

Publikuota: 2015-08-21
Naujojo „Ford Mustang“ bandymas Vengrijoje. Dinos Sergijenko (VŽ) nuotr.
Naujojo „Ford Mustang“ bandymas Vengrijoje. Dinos Sergijenko (VŽ) nuotr.
Autorius „Verslo žinios“

Kai „Ford“ paskelbė, kad 50 metų gaminamą „Mustang“ modelį pritaikys Europai ir, be 5 l darbinio tūrio motoro, į automobilį sumontuos perpus mažesnį variklį, sujudo nemažai modelio gerbėjų.

Primindami automobilio kelių dešimtmečių istoriją, „Mustang“ entuziastai pabrėžia, kad modelis visuomet buvo pristatomas kaip sportiškas, kiekvienam įkandamas automobilis. Toks „tikras“ jis esą ir turi likti, nesvarbu, kokias ribų karteles iškeltų Europos Sąjungos taršos reguliuotojai ar apie kokius variklius svajotų Europos didmiesčių gyventojai, pripratę prie nedidelio darbinio tūrio motorus turinčių hečbekų.

Kritikai prieštarauja tokiai nuostatai. Ne vienas, išbandęs lengvesnį, elegantiškesnį modelį su 2,3 l darbinio tūrio benzininiu turbiną turinčiu „EcoBoost“ motoru, tikina, kad šis ne tik guvus ir sportiškas, bet ir geba tilpti į kompaktiško karštojo hečbeko degalų suvartojimo normos ribas.

Vis dėlto įgaliotieji „Ford“ atstovai Lietuvoje pirmiausia žada atsigabenti 5 l darbinio tūrio motorą turintį „Mustang“. Anot jų, greičiausiai būtent tokio – klasikinio „muscle“ automobilio – modelio žvalgysis gerbėjai Lietuvoje.

Prisilietus prie galingą variklį turinčio „Mustang“ Vengrijoje, kur „Ford“ surengė šio modelio bandymus, akivaizdu, kodėl pasirinkimas būtent toks. Tai nereiškia, kad svarstyti apie 2,3 l darbinio tūrio „EcoBoost“ variklį turintį modelį neverta – modelis išties geras. Visgi galingesnė „Mustang“ versija, jos galingas V8 formos variklis ir tik šiam varikliui būdingas skambesys, vienu akceleratoriaus paspaudimu pažabojama nemaža galia vairuotojui kelia kur kas daugiau džiaugsmo.

Ne be priekaišto

Ryškiai raudonas kupė prie „Ford“ padalinio Europoje durų atrodo visiškai nekaltai. Rodos, niekas ir nepamanytų, kad po jo kapotu – 421 AG galią ir 530 Nm maksimalų sukimo momentą turintis motoras.

Salone vietoj minkštų krėslus primenančių amerikietiškų priekinių sėdynių – tvirtos sportinės „Recaro“ sėdynės. Už jų gamintojas numatęs vietos keleiviams, tačiau pastariesiems „Mustang“ galinė sėdynė nebus patogi. Žemėjanti kupė stogo linija nepaliks pakankamai vietos galvai, o priekyje įsitaisius vidutinio ūgio žmonėms sėdinčiųjų gale keliai įsiremia į sėdynių atlošus. Patogiausia gale – vaikams, jiems skirtoms kėdutėms „Ford“ įrengė ir „Isofix“ tvirtinimus.

Kabinėtis būtų galima ir prie automobilio interjero apdailos. Vienur, atrodo, lyg siūlės kreivos, kitur matyti, kad klijuojant nesistengta medžiagos prilipdyti ypač kruopščiai, erzina ir centrinį prietaisų skydelį paryškinanti šviesi apdailos detalė, kurios gamybai panaudotas plastikas nemalonus liesti. Atsidarius nedidukę bagažinę ir žvilgtelėjus į jos gilumą atrodo, kad „Ford“ darbuotojai pernelyg nesistengė tvirtindami apdailos detales tarpusavyje: kilimo, kuriuo išklota bagažinė, kampai atspurę, kraštuose atšokę nuo kėbulo ir atidengia pliką metalą. Po jokiais dangteliais nepaslepiami ir minkšto stogo metaliniai tvirtinimai, kai šis sulankstomas į bagažinę.

Traukia dėmesį

Visgi noras kabinėtis prie „Mustang“ dingsta vos užvedus automobilį. Vietoje raktelio pasukimo tenka nuspausti užvedimo mygtuką. Užsivedus varikliui iš galo per porą išmetimo sistemos vamzdžių pasigirsta daug žadantis garsus urgztelėjimas, o vėliau – ausiai malonus variklio grumėjimas. Padėjusi ranką ant pavarų svirties jaučiu, kad visas automobilis šiek tiek vibruoja, o įsiklausiusi girdžiu, kaip „pulsuoja“ benzininis variklis – jo sūkiai neryškiai kinta taip, kad motoro darbas primena širdies plakimą.

infogr.am::infogram_0_ford_mustang_techniniai_duomenys

5 l darbinio tūrio motorą turinti „Mustang“ GT versija nuo turinčios 2,3 l darbinio tūrio variklį iš esmės skiriasi tik priekinėmis radiatoriaus grotelėmis ir kiek kitaip atrodančiu buferiu. Visgi siauromis Vengrijos miestelių gatvėmis riedant būriui „Mustang“, daugiausia dėmesio sulaukia 5 l motorus turintys modeliai. Galingų „Mustang“ vairuotojai, pastebėję smalsaujančius vengrus, nevengia stipriau nuspausti akceleratoriaus, kad automobilis šoktelėtų pirmyn, o per išmetimo sistemos vamzdžius pasigirstų šūvių salvę primenatys garsai.

Tiesa, nesvarbu, ar automobilis rieda lėtai, ar važiuojama varikliui veikiant aukštesniais sūkiais, išmetimo sistemos garsas nekliudo susikalbėti, o autombilio salone ganėtinai tylu. „Ford“ pasirūpino gera automobilio garso izoliacija, tad važiuojant aplinkos triukšmas ir variklis girdimi, tačiau ne tiek, kad pokalbis pusbalsiu nebūtų įmanomas.

Lašas deguto

Su 6 laipsnių automatinėmis ir mechaninėmis pavarų dėžėmis komplektuojamas 5 l darbinio tūrio motoras „paragintas“ akceleratoriumi daug nesispyrioja. Nuo greičio paminos paspaudimo iki trūktelėjimo pirmyn – nepastebima akimirka. Įsijungus „Mustang“ esantį režimą „Sport+“, variklio sūkiai dar kilstelėjami aukštyn, tad benzininė jėgainė dirba guviau.

Be komfortiško ir įprasto vairavimo režimų, „Mustang“ turi vieną, skirtą automobilių sporto gerbėjams. Pasirinkus režimą „Track“ galima lengvai slystelėti šonu ir išnaudoti galinių varančiųjų ratų pranašumus, mat stabilumo sistemos, akylai stebinčios, kad vairuotojui netektų susidurti su nenumatytomis situacijomis, įsijungus režimą „Track“ tampa nuolaidesnės.

Tiesa, vingiuojant kalnų keliukais apima jausmas, kad kur kas greitesnis ir maloniau valdomas „Mustang“ tuomet, kai važiuojama tiesiu keliu. Automobilis įveikia visus posūkius be didesnio vargo, net ypač staigius, ganėtinai tiksliai visais režimais veikia ir komfortiška važiuoklė. Visgi norisi tikslesnio vairo mechanizmo, greitesnio atsako į vairo judesius, o važiuojant greitai – ir sportiškesnės važiuoklės. Mano mintis atkartoja ir bandymuose dalyvavęs profesionalus lenktynininkas. Tam, kad „Mustang“ būtų geriau valdomas ir labiau tiktų greitam važiavimui, jam būtina turėti kitą – sportinę – važiuoklę, mat standartinė per minkšta, sako jis.

Tiesa, pojūčiai galbūt būtų kitokie, jei „Mustang“ vairuotų šonaslydžio meistras, kiekvieną posūkį įveikiantis automobiliui slystant šonu, o iš po ratų verčiantis dūmų kamuoliams, – tuomet greičiausiai nė nesusimąstytumėte, kad „Mustang“ truputį nerangus.

Tinka visiems

Kas bus „Mustang“ kupė ar kabrioletų pirkėjai Lietuvoje, atsakyti sunku.

Didelė jo galia ir noras vairuoti amerikietišką „muscle“ gali privilioti jaunesnių vairuotojų, į kurių norimų automobilių sąrašą patenka ir gausybė „karštųjų“ hečbekų. Tokiems vairuotojams įspūdį kelia ilgametė modelio istorija, prie kurios kūrimo prisidėjo ir Holivudas, galimybė iki 100 km/val. įsibėgėti per 4,8–5,8 sek. ir žemutinė kainos riba – Lietuvoje „Mustang“ kainuoja nuo 35.000 Eur.

Antra vertus, į naująjį „Mustang“ neabejotinai dairysis ir vidutinio amžiaus pirkėjai, kurių garaže greičiausiai jau tūno klasikinis amerikietiškas „muscle“ – galbūt net istoriniais valstybiniais numeriais pažymėtas „Mustang“. Klasikinių automobilių sezonui pasibaigus, naujasis „Mustang“ tokiems pirkėjams tiks prie įvaizdžio ir bus patogus kasdienis automobilis.

Kaip bebūtų, „Ford“ žengė protingą žingsnį. Kompanija sugebėjo išlaikyti amerikietišką dvasią ir kartu – sukurti automobilį europiečiams, pavargusiems nuo įprastų modelių. Ir nors pardavėjai tiki, kad 5 l variklį turinčiai versijai pirkėjų dėmesio nepritrūks, neabejojama ir mažesnio darbinio tūrio variklį turinčio modelio sėkme.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau