„Hyperloop One“ atstovė žada maršrutą, susijusį su Vilniumi

Publikuota: 2017-10-13

Vilniaus inovacijų forume „Innovation Drift“ dalyvaujanti YJ Fischer, kompanijos „Hyperloop One“ vyr. patarėja tarptautiniais klausimais, pareiškė, kad įmonė jau 2021 m. planuoja atidaryti pirmuosius maršrutus JAV ir Europoje. Senajame Žemyne vienas pirmųjų didžiųjų maršrutų esą „turėtų būti susijęs su Vilniumi“.

„Jūs jau turite „Via Balticą“. Bet net jei žvelgiame į tris Baltijos šalių sostines žemėlapyje, akivaizdu, kad kelyje Vilnius-Talinas Ryga yra bereikalingas nusukimas į šoną. Jeigu turėtume liniją tarp Vilniaus ir Talino, tai Rygai tereikia mažo koridoriaus nuo jo nusukti ir laiko sutaupytų visi. Ir čia mes nesitikime sustoti: Vilnius gali būti jungiamas su Varšuva, Varšuva su Berlynu, tada su Kopenhaga, su Stokholmu ir vėl su Talinu. Žemėlapyje matyti, koks išeina ratas, apimantis pusę Europos, – nuo jo atsišakos kiti takai ir taip apimsime viską nuo Skandinavijos iki Vokietijos“, – vizija konferencijoje „Innovation Drift“ dalijosi „Hyperloop“ patarėja.

Šiame rate kelionės turėtų užtrukti itin neilgai: Talinas-Berlynas – 90 minučių, Talinas-Vilnius – 35 min., o Talinas-Ryga – vos 18 min.

„Kalbant apie kainas, kaip pavyzdį galime paminėti Švediją. Šiuo metu jie sprendžia nacionalinio greitojo traukinio klausimą ir, net kukliais jų paskaičiavimais, tai kainuos apie 35 mlrd. Eur. O nepriklausomų agentūrų tyrimas parodė, kad analogiškų „Hyperloop“ maršrutų sukūrimas kainuotų 22–27 mlrd. Eur. Be to, kadangi didžiąją laiko dalį judanti kapsulė levituoja, ji nenaudoja jokio kuro ir dėl to kiekviena kelionė kainuoja žymiai mažiau nei įveikti tą patį atstumą šiandien“, – priduria p. Fischer.

Gamyklų startas – kitais metais

Ponios Fischer teigimu, jau 2018 m. planuojama atidaryti gamyklas ir „Hyperloop One“ centrus Europoje bei Artimuosiuose Rytuose. O šiuo metu įmonė derasi su ES tam, kad kitąmet galėtų pradėti pirmuosius darbus visoje Europoje.

„Dažniausiai užduodamas klausimas, kada sistema bus pritaikyta visur. Mūsų atsakymas – 2021 m. Tai atrodo labai trumpas laiko tarpas pakeisti viso pasaulio transporto sistemai, bet jei reikalingi saugumo sertifikatai ir valstybių sprendimai priimti technologijas jau bus paruošti, grynai technologinė sistemos pusė galės tai įgyvendinti. Visą „Hyperloop“ judėjimą nuo teorijos iki realaus modelio sukūrėme per pusantrų metų, todėl per dar ketverius galime ją pritaikyti komerciniam naudojimui“, – teigia „Hyperloop“ patarėja.

Tarp lėktuvo ir traukinio

Anot jos, „Hyperloop“ kelionės atrodo taip: keleivis įlipa į kapsulę, jos durys užsidaro ir kapsulė pajuda uždaru vamzdžiu į pasirinktą vietą. Įgavęs reikiamą greitį prietaisas ima levituoti ir dėka elektromagnetinės paties tunelio sąveikos su kapsule bei kosmoso sąlygas atkartojančio slėgio įgauna 1.080 km/h greitį. Negana to, tokia kelionė yra visiškai nežalinga aplinkai ir, priešingai nei kelionės lėktuvu, nereikalauja ilgų paruošimų bei įvyksta kada nori jos keleivis.

„Tai pirmoji tikrai revoliucinga transporto priemonė nuo XX a. pradžios lėktuvo. „Hyperloop One“ – vienintelė kompanija pasaulyje, užsiimanti viskuo nuo mokslo, reikalingo ją įgyvendinant, iki reikalingų saugumo sertifikatų gavimo. Šią liepą Nevadoje, JAV, mes pirmąkart praktiškai išbandėme „Hyperloop“ veikimą ir šiandien technologija yra per vieną žingsnį nuo naudojimo“, – dėsto p. Fischer.

Kadangi kiekviena kelionė „Hyperloop“ vyksta be jokių sustojimų ar persėdimų, kapsulė geba įgauti lėktuvo greitį. Ją valdo ne žmogus, o kompiuteris, tad vietos klaidai negali likti ir visa transporto sistema privalo būti nepriekaištingai sustyguota.

„Įsivaizduokime, kad man iš Vilniaus reikia į Los Andželą, o kažkam kitam – į Berlyną. Mes abu nuvykstame į stotį, sėdame į savo kapsules ir pajudame. Kurį laiką judame tuo pačiu tuneliu, bet vėliau aš atsiskiriu ir judu tolyn. Tai iš esmės yra „Uber“ judėjimo modelis, leidžiantis man pasirinkti, kada ir kur aš noriu keliauti, nepriklausomai nuo kitų žmonių: „Hyperloop“ sujungia lėktuvo greitį su geležinkelio sistema, leidžiančia prisijungti ir atsijungti nuo kitų kapsulių ir su metro sistemos patogumu“, – aiškina p. Fischer.

Spalio 12-13 d. vykstantį Vilniaus inovacijų forumą „Innovation Drift“ organizuoja Ūkio ministerija ir Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA). Inovacijų savaitės metu vykstantis renginys finansuojamas Europos sąjungos regioninės plėtros fondo lėšomis. Vienas didžiausių Baltijos jūros regione vykstančių renginių ateities tema šiemet sukvietė daugiau kaip keturiasdešimt mokslininkų, verslininkų ir futurologų iš 15 pasaulio valstybių.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Telia“ pasirinko naują socialinių tinklų agentūrą 5

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2018.08.17
„Telia“ atnaujina „Ežį“, jau investavo apie milijoną 13

Nepaisant jau kelerius metus trunkančios ir gana stabilios išankstinio mokėjimo klientų migracijos į...

Ruošiasi plėtrai JAV: pasitelkė prestižinį Kalifornijos universitetą Premium

Keturios Lietuvoje veikiančios bendrovės pateko į Kalifornijos universiteto Los Andžele programą verslui. Su...

„Tesonet“ vadovai investavo į „Hostinger“ Premium 3

Eimantas Sabaliauskas ir Tomas Okmanas, informacinių technologijų bendrovės „Tesonet“ įkūrėjai ir vadovai,...

Santaros klinikos prašo sukurti geresnį apšvietimą operacinėms Premium

Mokslininkai ir verslininkai kviečiami operacinėms sukurti geresnį apšvietimą, kuris leistų pasodrinti ir...

Vietos vaizdo žaidimų rinka stiebiasi į viršų Premium

Lietuvos žaidimų industrija, nors vis dar nedidelė, toliau auga ir bręsta stambių kompanijų atėjimui. Kartu...

KTU siūlo išmanų Vilniaus šiukšlių krizės sprendimą 14

Kauno technologijos universitetas (KTU) sostinės bėdas su šiukšlėmis siūlo spręsti diegiant išmanią...

Progreso varomas „Ford“ pertvarko savo organizaciją

JAV automobilių gamintojas „Ford Motor Company“ visus su savavaldžių automobilių kūrimu susijusius padalinius...

Technologijos
2018.08.15
Advokatai dirbtinį intelektą išmokė lietuvių kalbos Premium 6

Dirbdami prie įmonės įsigijimo projekto dirbtinio intelekto programą šią vasarą pirmą kartą panaudoję...

Į profesines mokyklas priimta daugiau stojančiųjų

Šiemet į profesinio ugdymo mokyklas per pagrindinį priėmimą priimta daugiau stojančiųjų nei pernai – šiemet...

Mokslas
2018.08.14
Glodas į Lietuvą iš JAV atveda „Zedge“ Premium 7

Verslininkas ir rizikos kapitalo bendrovės „Nextury Ventures“ vadovas Mindaugas Glodas įregistravo bendrovę...

JT globojamame konkurse Lietuvai atstovaus ir „Laisvės TV“ 1

Išrinkti šių metų skaitmeninio turinio sprendimų konkurso „Naujasis knygnešys 2018“ laureatai. Aštuoni...

Darželinukams ir moksleiviams nuo rugsėjo stiklinė pieno bus privaloma 28

Nuo rugsėjo darželių ir mokyklų valgiaraščiai vaikams turės keistis.

Mokslas
2018.08.13
Patvirtinta Nacionalinė kibernetinio saugumo strategija 1

Lietuva žada stiprinti kibernetinį atsparumą ir gynybos pajėgumus, efektyviau kovoti su nusikaltimais...

Verslo aplinka
2018.08.13
MTTC Vilniuje atidarė pirmą naujos koncepcijos saloną 5

Telefonų priežiūros ir remonto paslaugų bendrovė „Mobiliųjų telefonų techninis centras“ (MTTC) Vilniaus...

„Microsoft“ vadovas pardavė didelę dalį įmonės akcijų 5

JAV technologijų milžinės „Microsoft“ vadovas Satya Nadella įvykdė didžiausią iki šiol savo vadovaujamos...

Rinkos
2018.08.13
Lietuvoje kuriami ekologiški produktai pratina įmones vartoti atsakingai Rėmėjo turinys

Elektrėnuose įsikūrusi vokiečių valdoma bendrovė „Bio Circle Balticum“ kuria ir gamina inovatyvius paviršių...

„Bitė“ sukirto rankomis su „Apple“, siūlys naują paslaugą verslui 9

„Bitė Lietuva“ susitarė su „Apple“ dėl JAV milžinės paslaugų verslui tiekimo Lietuvoje. „Bitė“ rugpjūčio 10...

Išskriejo arčiausiai Saulės priartėsiantis zondas 2

JAV Nacionalinė aeronautikos ir kosmoso administracija (NASA) sekmadienį paleido 1,5 mlrd. USD vertės kosminį...

Į kunigų seminarijas priimta mažiau naujokų 2

Šiemet į Vilniaus, Kauno ir Telšių kunigų seminarijas priimta 11 jaunuolių.

Mokslas
2018.08.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau