Nuo šiandien lygybė „Google“ parduodama aukcionu

Publikuota: 2017-09-28
Francois Lenoir („Scanpix“/“Reuters“) nuotr.
Francois Lenoir („Scanpix“/“Reuters“) nuotr.

Dauguma europiečių, naudojančių „Google“ paieškos sistemą, net nepastebės pokyčių, kurie šiandien turėtų būti įgyvendinti JAV milžinės reklamos politikoje ir puslapyje. Teoriškai paieškos rezultatų viršuje esančias reklamas nuo šiandien pateiks ne tik „Google“, bet ir konkurentai.

Reklamoms skirtus plotus „Google“ nusprendė parduoti aukciono būdu. JAV milžinė viliasi, kad po tokių pokyčių ji atitiks ES antimonopolines taisykles, kurių nesilaikymas dar birželį jai užtraukė rekordinę 2,4 mlrd. Eur baudą.

Tačiau įmonės, kurios anksčiau apskundė „Google“ Europos Komisijai (EK) nėra patenkintos JAV milžinės pasiūlymais pardavinėti reklamos plotus aukciono būdu, nes joms tuose aukcionuose teks varžytis su pačia „Google“. Tiesa, pastaroji steigia ir atskirą padalinį „Google Shopping“ (juridiškai tai bus atskira įmonė), kuris, reklaminio ploto aukcionuose galės naudotis tik savo turimu biudžetu. Visi milžinės finansai jam esą nebus pasiekiami.

VŽ rašė, kad siekdama išvengti papildomų baudų ir nuraminti Europos Sąjungos (ES) konkurencijos prievaizdus, „Google“ pasiūlė parduoti konkurentams skelbimų vietas savo pirkinių paieškos ir kainų palyginimo sistemoje. Tačiau norintiems pirkti dėl skelbimų kainos tektų varžytis su pačia „Google“.

„Foundem“ Jungtinės Karalystės (JK) prekių ir paslaugų paieškos bei kainų palyginimo bendrovė, (viena iš tų, kurios pasiskundė EK dėl nesąžiningų „Google“ veiksmų) sako, kad naujausias „Google“ pasiūlymas mažesniems konkurentams ne ką palankesnis nei dabartinė praktika.

„Aukciono principas tiesiog sukurtų papildomą antikonkurencinę kliūtį – tokią, kuri formalizuotų nemokamo, paieškos rezultatų aktualumu ir tinkamumu vartotojams grįsto srauto pakeitimą apmokėtu srautu. Tokioje situacijoje atsidurtų visi rinkos žaidėjai, išskyrus pačią „Google“, – „Bloomberg“ cituoja „Foundem“ atstovus.

„Aukcionas nepadėtų ir vartotojams, nes jie pirmiausia matytų ne tinkamiausius paieškos rezultatus, o brangiausius. Be to, dėl išaugsiančių reklamos sąnaudų gali pabrangti ir produktai (bei paslaugos), kurių vartotojai ieško internete“, – priduria Agustinas Reyna, Europos vartotojų organizacijos BEUC atstovas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių technologijų bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Bitė Lietuva, UAB150.60611.005584
Blue Bridge, UAB21.8841.18689
Tele2, UAB177.58847.322112
Lietuvos radijo ir televizijos centras, AB19.120584349
Telia Lietuva, AB204.06538.6721.806
Atea, UAB53.151908358
Adform Lithuania, UAB20.0171.337497
Varle, UAB27.43051163
Huawei Technologies (Vilnius), UAB56.42042626
Western Union Processing Lithuania, UAB49.3744.4891.622
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
4 UAB „Visma Lietuva“ 1792,2% Vilniaus
18 UAB „DevBridge LT“ 950,1% Kauno
37 UAB „NFQ Technologies“ 658,9% Kauno
69 UAB „Oviosoft“ 500,1% Vilniaus
126 UAB „Autepra“ 357,8% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau