Inovacijos po kojomis – Vilniuje stovėjimo vietas stebės jutikliai

Publikuota: 2017-08-19
Sauliaus Žiūros nuotr.
Sauliaus Žiūros nuotr.

Vilniaus savivaldybė su partneriais iš Izraelio sostinės Gynėjų gatvėje pradėjo bandomąjį automobilių stovėjimo vietų stebėjimo projektą. Šiuo metu montuojami davikliai, kurie aptinka kai mašina yra virš jų. O ateityje šiuos duomenis planuojama integruoti į transporto programėles, kad jie būtų pasiekiami visiems.

„Žmonėms nereikės sukti ratų, gadinti nervų ir kažkur vėluoti. Miestui tai irgi gerai: mažiau taršos, mažiau spūsčių, mažiau piktų žmonių. O „Susisiekimo paslaugos“ gaus vertingą informaciją realiu laiku. Tai leis priimti duomenimis grįstus sprendimus dėl automobilių stovėjimo zonų plėtimo, keitimo ar kūrimo“, – pasakoja Povilas Poderskis, technologijų entuziastas ir Vilniaus mero patarėjas.

Kartu jis pabrėžia, kad tai tik bandomasis projektas, kuris bus vykdomas tris mėnesius – nuo rugpjūčio iki lapkričio. Jo metu davikliai bus įrengti tik 130 stovėjimo vietų. Duomenis iš jų savivaldybė ir jos įmonių specialistai bei miestiečiai ir svečiai galės matyti jau kitą savaitę. Tačiau jie kol kas nebus integruojami į „m.parking“. Ponas Poderskis sako, kad veikiausiai bus sukurtas nesudėtingas būdas minėtus duomenis pasiekti, pavyzdžiui, atskiras interneto puslapis arba skiltis Vilniaus atvirų duomenų portale, galbūt integracija su navigacijos programėle „Waze“.

Pritaikymas platus

Davikliai bus sumontuoti ir vietose, kuriose statyti automobilius draudžiama, o „Susisiekimo paslaugų“ kontrolieriai, esantys šalia gaus pranešimus apie pažeidimus ir galės greičiau į juos sureaguoti.

„Yra ir daugiau panaudojimo būdų: pvz., galima stebėti neįgaliųjų stovėjimo vietas, rodyti jas žemėlapyje ir reaguoti, kai jos užimamos, patikrinti, ar žmogus tam turi tinkamą leidimą. Svajojant apie ateitį – būtų galima išduoti leidimus, kuriuose būtų, pavyzdžiui, speciali mikroschema. Ją aptikęs daviklis nepraneštų apie užimtą vietą kontrolieriui, nes žinotų, kad mašiną pastatęs žmogus turi tam leidimą“, – galimas daviklių pritaikymo sritis mini p. Poderskis.

Jis priduria, kad Gynėjų gatvė pasirinkta neatsitiktinai. Ten vienoje vietoje yra visi testavimui reikalingi scenarijai – įprastos, neįgaliesiems skirtos ir valstybės įstaigoms rezervuotos vietos, taip pat teritorijos, kuriose statyti mašinas apskritai draudžiama.

Montuojami davikliai veikia magnetinio lauko principu – todėl prastos oro sąlygos jiems nė motais – informaciją apie sustojusį automobilį jie perduoda į kolektorius, kurie kabo ant stulpų ir yra prijungti prie saulės baterijų. Pastarieji viską perduoda į debesį, kur informacija bus apdorojama ir pateikiama vartotojams.

„Gali kilti klausimas – kodėl tiesiog nepajungti elektros iš apšvietimo stulpo. Nepavyks. Dienos metu ten elektros nėra ir būti negali, tai numato teisės aktai“, – priduria pašnekovas.

Informacija – programėlėse

Ponas Poderskis sako, kad informacija apie laisvas stovėjimo vietas miestiečiams ir svečiams ateityje turėtų būti pateikiama per programėles. Viena iš jų veikiausiai bus sostinėje jau gana populiari „m.parking“. Bet jų gali būti ir daugiau. Vienas iš galimų variantų – savivaldybės bendradarbiavimas su lietuvių startuoliu „Trafi“.

„Viešojo transporto ir „m.ticket“ paslaugos sėkmingai integruojamos į „Trafi“ – su automobilių stovėjimu gali atsitikti lygiai taip pat gražiai“, – šypteli mero patarėjas.

Gynėjų gatvėje įdiegtas Izraelio kompanijos „MyCity360“ sprendimas, kurį surado „Go Vilnius“ komanda. Ponas Poderskis teigia, kad bandomasis projektas nieko nekainuos, tik „Grindos“ ir gatvių apšvietimo tinklų specialistų laiką montuojant įrangą.

„Dar neaišku, koks bus galutinis sprendimas. Čia tik bandymas. Kai matysime jo rezultatus, tada ir skaičiuosime, kiek tokia sistema Vilniuje galėtų kainuoti (įskaitant išlaikymą ir aptarnavimą), darysime kaštų ir naudos analizę“, – sako jis.

Atviras kodas

„Yra žmonių manančių, kad reikia pasirinkti vieną kažkokį būdą ir technologiją, o dar geriau vieną gamintoją ir su juo sėdėti ir vystytis. Deja, technologijos vystosi greičiau nei dideli korporatyviniai tiekėjai, mėgstantys prisirišti savo klientus. Todėl reikia ieškoti lankstesnių, sumanesnių, atviro kodo, atviros architektūros sprendimų“, – partnerio pasirinkimą komentuoja p. Poderskis ir priduria, kad atviros architektūros sistema yra pigesnė ir leidžia lengviau ištraukti duomenis bei pateikti saityno paslaugas (angl. web services) trečiųjų šalių gamintojams, norintiems informaciją integruoti į savo programėles.

Be to, į atviros architektūros sistemas, anot jo, lengviau paduoti informaciją iš daugelio skirtingų šaltinių. O tai svarbu, nes yra vietų, kur montuoti daviklius nėra prasminga – pvz., „Park‘n‘ride“ aikštelėse informaciją geriau rinkti naudojantis vaizdo kameromis ir atitinkamai apmokytais algoritmais.

FOTOGALERIJA Montuojami mašinų stovėjimo davikliai (6 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių technologijų bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Bitė Lietuva, UAB150.60611.005584
Blue Bridge, UAB21.8841.18689
Tele2, UAB177.58847.322112
Lietuvos radijo ir televizijos centras, AB19.120584349
Telia Lietuva, AB204.06538.6721.806
Atea, UAB53.151908358
Adform Lithuania, UAB20.0171.337497
Varle, UAB27.43051163
Huawei Technologies (Vilnius), UAB56.42042626
Western Union Processing Lithuania, UAB49.3744.4891.622
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
4 UAB „Visma Lietuva“ 1792,2% Vilniaus
18 UAB „DevBridge LT“ 950,1% Kauno
37 UAB „NFQ Technologies“ 658,9% Kauno
69 UAB „Oviosoft“ 500,1% Vilniaus
126 UAB „Autepra“ 357,8% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau