Lietuvių startuolis parduotas už 15 mln. USD

Publikuota: 2017-05-11
Andrius Šlimas, IT startuolio „Oberlo“ vykdomasis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Andrius Šlimas, IT startuolio „Oberlo“ vykdomasis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Paslaugų e. parduotuvėms startuolis „Oberlo“ parduotas Kanados e. prekybos kompanijai „Shopify“. Sandorio vertė siekia 15 mln. USD.

„Shopify“ finansinėje ataskaitoje teigiama, kad sandoris buvo užbaigtas balandžio 28 dieną. Akcininkams už bendrovę atsiskaityta piniginėmis lėšomis.

Bendrovė buvo įkurta 2015 m., ir šiuo metu turi per 40 darbuotojų. Taip pat „Oberlo“ turi biurą Berlyne, dar vienas padalinys neseniai atidarytas Kinijoje. 2015 m. bendrovės pajamos siekė kiek daugiau nei 11.000 Eur. Vėliau ji pasiekė žaibišką augimą. Andrius Šlimas, vienas iš „Oberlo“ įkūrėjų ir vadovas, VŽ teigė, kad vien per spalį pavyko gauti apie 500.000 USD pajamų. 2016 m. finansinė ataskaita registrų centrui dar nepateikta.

Didžiausi kompanijos akcininkai yra Andrius Šlimas ir Tomas Šlimas. Taip pat tarp stambių akcininkų yra ir kiti bendraįkūrėjai Justas Galaburda, Marius Graužinis ir Donatas Pranckūnas. Dalį akcijų valdo ir darbuotojai, Registrų centro pateikiamame sąraše iš viso yra 39 akcininkai.

„Tai yra katalogas, kuriame e. parduotuvės savininkas gali susikurti paskyrą, per kelias minutes rasti produktus ir iš karto pradėti pardavinėti savo parduotuvėje. Ten yra dešimtys tūkstančių prekių, kurių nereikia prieš tai įsigyti. Taip be rizikos galima vieną dieną prekiauti pakabučiais, kitą dieną – telefonų dėklais. Pagrindinis skirtumas, palyginti su standartiniu e. prekybos modeliu, yra tas, kad jums nereikia kapitalo prekėms įsigyti, laiko sąnaudų tiekėjų paieškai ir nėra rizikos, nes iki galutinio kliento įsigijimo prekė stovi tiekėjo sandėlyje“, – prieš kelis mėnesius apie bendrovės veikimo modelį VŽ pasakojo Andrius Šlimas, „Oberlo“ vadovas.

bendrovė uždirba iš komisinio mokesčio, kurį moka tiekėjai, ir iš mokamos prekių katalogo integravimo paslaugos e. parduotuvėms.

Ne pirmas bandymas

Ponas Šlimas VŽ yra pasakojęs, kad ir prieš „Oberlo“ įkūrimą užsiiminėjo e. komercijos verslais. Jis su broliu buvo įkūręs trikampės prekybos (angl. dropshipping) įmonę, kurią vėliau pardavė.

„Mes ilgą laiką buvome dviese ir per metus išsiuntėme daugiau nei 60.000 užsakymų. neturėjome jokių sandėlių ar žmonių, viskas vyko mažame biure Vilniuje“, – apie anksčiau parduotą įmonę, kurią pardavė po metų veiklos, pasakojo p. Šlimas.

Be to, broliai tuo pačiu metu kartu su kitais 3 partneriais (Marium Graužiniu, Justu Galaburda ir Donatu Pranckūnu) mėgino įsukti ir e. prekybos bendrovę „Esell.io“, tačiau ji nepasiteisino ir galiausiai buvo uždaryta.

„Turėjome programuotojų komandą, buvome pardavę savo verslą ir sukaupę žinių apie trikampę prekybą. Buvome susikūrę programavimo šablonus, kurie padėjo mums tą verslą valdyti, kai savo verslą pardavėme. Mums liko žinios, šablonai ir komanda iš kito startuolio, kuris nepavyko. Visa tai sujungėme ir pradėjome dirbti prie „Oberlo“. Nuo pat pradžių matėme didelę sėkmę, nes tuo metu panašių sprendimų buvo vakuumas“, – pasakojo p. Šlimas.

Iš pradžių bendrovės prekių kataloge, kuris siūlomas e. prekyvietėms, buvo vien prekės iš e. prekybos milžinės „Alibaba“ platformos „AliExpress“. Vėliau „Oberlo“ pradėjo sudarinėti sutartis su stambiausiais tiekėjais, kuriuos pavyko rasti „AliExpress“.

Investuoja į plėtrą

„Oberlo“ įsigijusi kompanija „Shopify“ anksčiau taip pat buvo startuolis. 2004 m. Kanados sostinėje Otavoje įkurta bendrovė kuria įvairius IT sprendimus elektroninei prekybai.  2015 m. ji paskelbė viešą akcijų siūlymą (angl. initial public offering – IPO) Niujorko ir Toronti biržose. Tada kompanijai pavyko pritraukti 131 mln. USD papildomo kapitalo, o jos vertė pakilo iki 1,27 mlrd. USD. Tiesa, investuotojams dividendų dar teks palaukti, nes investicijos į plėtrą ir naujus produktus neleidžia kompanijai būtų pelningai. Ji pati teigia, kad neketina artimiausioje ateityje investuotojams mokėti dividendų, nes turi finansuoti dabartinę veiklą ir plėstis. I ketvirtį „Shopify“ pajamos siekė 127,4 mln. USD, 75% daugiau nei atitinkamu laikotarpiu pernai. Pajamos iš paslaugų prenumeratos augo 60% ir sudarė 62,1 mln. USD. Per ketvirtį kompanija patyrė 14,5 mln. USD nuostolio. Atitinkamu laikotarpiu pernai jos nuostoliai siekė 9,7 mln. USD.

Sėkmė visai ekosistemai

Kalbinti startuolių bendruomenės nariai sako, kad toks sandoris teigiamai paveiks visą ekosistemą.

Donatas Keras, tame pačiame pastate kaip „Oberlo“ veikiančios rizikos kapitalo fondų valdymo UAB „Practica Capital“ partneris, sako, kad tai yra teigiamas ir lauktas įvykis Lietuvai ir bendrovę vadina klasikiniu startuoliu.

„Lietuviškasis rizikos kapitalas šioje istorijoje nedalyvavo, jie taip greitai augo, kad nereikėjo jokių pinigų. Bet jie į Lietuvą grąžins daug žinių, nes praėjo visą ciklą. Taip pat į Lietuvą grąžins daug pinigų, kuriuos pasidalins įkūrėjai ir darbuotojai. Tikiu, kad iš šios įmonės matysime gimstančių naujų startuolių ir patarėjų“, - teigia p. Keras.

Pasak jo, tokia istorija turėtų Lietuvoje paskatinti daug procesų, nes ją bus galima parodyti ir valstybei, ir verslas būtų labiau įkvėptas.

„Tai padidins rinkos žinomumą, ypač, jeigu įmonės steigėjai bus linkę labiau kalbėti apie savo istoriją. Startuoliai taps įdomesni visiems. Pripažinkim, Lietuvai trūko tos sėkmės istorijos. Turime „Vinted“, „Trafi“, „TransferGo“, bet jos dar procese, o čia jau gautas rezultatas“, – kalba investuotojas.

Rimantė Ribačiauskaitė, startuolių skatinimo organizacijos „StartupLithuania“ vadovė, taip pat kalba apie teigiamą poveikį visai startuolių bendruomenei.

„Startuolių pardavimai yra vienas iš ekosistemų kokybės, sėkmės ir brandos požymis. Viena yra pritrauktos investicijos, bet jos nebūtinai ką nors reiškia, o pardavimas reiškia, kad produktas yra tikrai vertinamas globaliai“, – aiškina p. Ribačiauskaitė.

Ji teigia, kad globaliu mastu tokie pardavimai kitiems rodo, jog šalis kurioje gali atsirasti pasaulinės reikšmės produktai ir talentai, kurie jį gali įgyvendinti.

„Greičiausiai pati didžiausia nauda Lietuvai bus, kai verslo kūrėjai taps verslo angelais. Pasaulyje priimta, kad kai parduodi savo verslą, tai daryti padedi kitiems. Pavyzdžiui, tai labai stipriai padėjo Estijai po „Skype“ pardavimo, kai vietiniai, kurie dalyvavo toje įmonėje, gavo gerokai didesnius pinigus. Jie labai sustiprino vietinę ekosistemą, nes tapo verslo angelais, sukūrė rizikos kapitalo fondus. Tikimės, kad pamažu tai pradės vykti ir Lietuvoje“, – komentuoja „StartupLithuania“ vadovė.

Mantas Mikuckas, drabužių mainų ir prekybos startuolio „Vinted“ vadovas, komentuoja, kad taip trumpai veikiančiai bendrovei, kuri nėra pritraukusi rizikos kapitalo investicijų, šis rezultatas yra neįtikėtinas.

„Tikiu, kad tai yra daug ką keičiantis atvejis visai vietinei startuolių ekosistemai, kuris investuotojams suteiks pasitikėjimo regione auginant globalias technologijų kompanijas“, – mano p. Mikuckas.

FOTOGALERIJA „Oberlo“ biuras (6 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
4 UAB „Visma Lietuva“ 1792,2% Vilniaus
18 UAB „DevBridge LT“ 950,1% Kauno
37 UAB „NFQ Technologies“ 658,9% Kauno
69 UAB „Oviosoft“ 500,1% Vilniaus
126 UAB „Autepra“ 357,8% Vilniaus

10 didžiausių technologijų bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Omnitel, UAB136.67711.775596
Bitė Lietuva, UAB131.46823.290544
Tele2, UAB163.99146.611105
TEO LT, AB198.02837.4631.839
Fima, UAB61.5963.688393
Mediafon, UAB30.12380756
Televizijos ir ryšio sistemos, UAB23.4611.70149
Mobili Baltija, UAB45.29651917
Huawei Technologies (Vilnius), UAB22.02133314
Western Union Processing Lithuania, UAB45.0564.0961.462
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau