Ševčovičius: Estijos SkGD projektai turėtų orientuotis į transportą

„Klaipėdos SkGD terminalas yra realus dujų tiekimo iš įvairių šalių šaltinis, kuris gali aprūpinti visų Baltijos šalių poreikį. Laivas yra išnuomotas iki 2024 m. Suprantu, kad Estija domisi galimybėmis pasistatyti nedidelį SkGD terminalą. Tačiau iš verslo perspektyvos, yra prasminga tik statyti itin mažą terminalą, kuris aptarnautų jūrų transporto poreikius Estijoje, nes vis daugiau laivų naudoja SkGD vietoje kitų degalų“, – interviu Estijos portalui „Postimees“ teigia p. Ševčovičius.
Estijos ambicijos, tiesa, mažos apimties (jau nekalbant apie bunkeriavimo stotį, kurią siūlo p. Ševčovičius) terminalu neapsiriboja. Mažos apimties SkGD importo terminalo Paldiskio uoste idėja buvo keliama bendro trijų Baltijos šalių dujų infrastruktūros objektų projekto kontekste.
Šiam projektui nepavykus, šalyje toliau lieka gyvuoti net du didelės apimties SkGD importo terminalų – Klaipėdos SkGD terminalo konkurentų – projektai. Kaip rašė VŽ, „Vopak“ ir Talino uostas planavo SkGD importo terminalą Mūgos uoste, o „Alexela Group“ – terminalą Paldiskyje. Estų argumentai – „Independence“ likimas po 2024 m. yra neaiškus, tad reikia terminalo arčiau Suomijos ir Estijos dujų vamzdžio „Balticconnector“.
„Investuotojai į terminalą turi patys nuspręsti, ar jie projekte mato galimybę verslui, ypač tokioje padėtyje, kai Klaipėdos terminalas gali patenkinti Baltijos šalių poreikį. Manau, kad estai turėtų pastangas SkGD srityje telkti jūrinio ir antžeminio transporto poreikiams tenkinti“, – įsitikinęs p. Ševčovičius.