Kas tai? Eksperto įžvalgos

Lietuvišką liną pamėgo ir išrankieji japonai

Publikuota: 2017-11-06
Jūratė Noethen, UAB „Jūratė.eu“, valdančios lino gaminių prekės ženklą „Jūratė“, bendraturtė.
Jūratė Noethen, UAB „Jūratė.eu“, valdančios lino gaminių prekės ženklą „Jūratė“, bendraturtė.

Tokijuje vykusioje parodoje „Interior Lifestyle“, į kurią Lietuvos įmonėms kelionę rengė „Versli Lietuva“, lino tekstilės gaminius pristačiusi UAB „Jūratė.eu“ dalyvavo pirmą kartą, tačiau šioje rinkoje jie nėra naujokai. Jau beveik 15 m. ši lietuviško kapitalo kompanija į Japoniją eksportuoja sukneles, rankines ir namų tekstilę.

Prekių ženklas „Jūratė“ buvo užregistruotas prieš beveik 18 metų. Tai padariusi Jūratė Noethen, išvykusi į Vokietiją, nenorėjo pamiršti savo šaknų; atvirkščiai, troško garsinti Lietuvą, pristatyti pasauliui lietuviškų gaminių tradicijas, estetiką ir kokybę.

„Jūratė“ remiasi keturiais kertiniais principais: aukščiausios kokybės žaliava, meistrišku amato įvaldymu, šiuolaikiniu funkcionalumu ir unikaliu laikui atspariu dizainu.

„Tuo išsiskiriame ir iš kitų lietuviškų prekių ženklų. Renkamės tik aukščiausios kokybės liną, kuris paprastai importuojamas iš Prancūzijos ir Belgijos. Kuriame rankų darbo gaminius, audžiame liną su oda – šie kūrinai yra mūsų kolekcijos pažiba. Kartu šie daiktai yra funkcionalūs, pritaikyti šiuolaikiniam gyvenimo būdui, pvz., kuriame kompiuterių ir planšečių dėklus, delnines“, – pasakoja Indrė Dargytė, įmonės marketingo direktorė.

Nuo drabužių iki miegamojo tekstilės

Nors „Jūratės“ komanda seka madų pasaulio naujienas, kompanija nesivaiko „trendų“ – kuria drabužius ir daiktus, kurie išliks unikalūs besikeičiant madų vėjams. Taip pat vis daugiau drabužių modelių pradedama kurti šaltesniems metų laikams iš storesnio lino, kuris sėkmingai apsaugo nuo žvarbaus vėjo ir šalčio. Pasak p. Dargytės, daug metų Lietuvos rinkoje linas buvo pozicionuojamas kaip sezoniška vasaros prekė, tačiau dėl savo universalių savybių, storesnio pluošto linas yra puikiai tinkamas nešioti šaltuoju sezono metu.

„Jūratės“ prekės ženklas priklauso namų ir gyvenimo būdo kategorijai. Tai stalo, miegamojo ir SPA kolekcijos, taip pat mados kryptis, kuri susideda iš rūbų, šalikų ir rankinių.

„Tai vientisa koncepcija: mūsų pirkėjas rengiasi lininiais „Jūratės“ rūbais, nešioja rankų darbo rankines ir gyvena namuose, pilnuose kokybiškos natūralios tekstilės“, – sako p. Dargytė.

Atpažįsta ir Europoje, ir Azijoje

„Jūratės“ gaminių galima įsigyti 25-iose pasaulio šalyse. Pagrindinės rinkos yra Japonija, Pietų Korėja, Vokietija, Prancūzija.

„Pradžioje tokių tolimų plėtros planų neturėjome, koncentravomės į rinkas „arti namų“ – tai Vokietija, Belgija, Olandija. Kai pirmoje parodoje Frankfurte 2003 m. mūsų stende apsilankiusi japonų kompanija paliko didelį užsakymą, tikrai nemanėme, kad tai ilgametės partnerystės, virtusios beveik 15 m. draugyste, pradžia“, – pasidžiaugia marketingo direktorė.

„Jūratei“ itin sėkmingos parodos „Inferior Lifestyle“ metu iš viso buvo sulaukta apie 80 užklausų. Konkrečių užsakymų buvo gauta jau pirmą dieną: japonai užsisakė rankinių, suknelių, rankų darbo vonios kilimėlių. Dar vienas didelis užsakymas buvo gautas parodai pasibaigus iš to paties kliento, kuris jau yra „Jūratės“ produkcijos distributorius. Dėl dar vieno didelio užsakymo šiuo metu deramasi su baldų ir interjero dizaino tinklu, turinčiu net 100 parduotuvių Japonijoje.

Šiuo metu „Jūratės“ produkcija yra parduodama „Isetan“ prekybos centre Tokijuje ir „Takashimaya“ prekybos centre Kijote. Abu šie prekybos centrai yra aukščiausios kategorijos parduotuvės Japonijoje, prilygstančios „Harrods“ parduotuvei Londone.

Į Japonijos rinką – apsišarvuojant kantrybe

„Jūratės“ kelias į Japonijos rinką prasidėjo per parodas, tačiau marketingo direktorė pripažįsta, kad tai pareikalavo daug kantrybės ir atkaklumo. Būdama stabili visuomenė, japonai labai vertina nuoseklumą ir stabilumą verslo santykiuose, todėl, net ir labai vertindami produktą, jie keletą metų stebi kompanijos dalyvavimą parodose vien norėdami įsitikinti, ar ši kompanija finansiškai stabili. Pasak p. Dargytės, tai – brangus procesas, nes viena paroda kainuoja apie 10.000 EUR, tačiau yra įvairių programų ir viešojo sektoriaus iniciatyvų, kurios suteikia finansinę ir konsultacinę pagalbą.

Šios šalies pirkėjai supranta, kad unikalus aukštos kokybės gaminys turi savo vertę ir turi perkamąją galią už jį sumokėti.

„Dizainas ir drabužių konstrukcija Japonijos klientams skiriasi nuo lietuvių ir kitų europiečių. Japonų kaulų struktūra žymiai smulkesnė, jiems patinka tam tikri audinių kritimai, ilgiai, taip pat įpiname tam tikrų oriental elementų, kad jiems drabužis būtų savas ir natūraliai įsilietų į japoniškų namų stilistiką“, – apie japonų mados ir dizaino suvokimą pasakoja p. Dargytė.

„Realiausias būdas įeiti į Japonijos rinką – per distributorius ir agentus, kurie jau turi ryšius su parduotuvėmis. Kalba yra ypač didelis barjeras, tad tenka apsišarvuoti kantrybe norint gerai perprasti verslo klientų poreikius“, – tvirtina moteris.

nuotrauka::1

Lietuvoje tekstilės sektoriuje dirba apie 2,7 tūkst. įmonių, kurių apyvarta per metus siekia maždaug 400 mln. eurų. Lietuvos tekstilininkai eksportuoja daugiau nei tris ketvirtadalius savo produkcijos. Įdomu pastebėti, kad per dešimtmetį eksporto struktūra kiek keitėsi – dar 2007 m. beveik pusė eksporto buvo skirta užsakomajai gamyba, o šiandien ši dalis sumenkusi iki trečdalio. Tai rodo, kad Lietuvos įmonės pereina prie aukštesnės pridėtinės vertės produktų gamybos ir eksporto.

Lietuvos gamintojai turi visas galimybes įsitvirtinti pasaulio rinkose. Tekstilės sektoriaus tradicijos yra ilgametės ir gilios, siūlomas platus asortimentas. Lietuviai yra labai imlūs naujovėms, jie investuoja į aplinkosauginius reikalavimus, taiko naujas technologijas, ypatingą dėmesį kreipia į audinių savybes, o savo gaminių kokybę stengiasi pagrįsti sertifikatais. Tačiau jiems vis dar trūksta didesnio įdirbio ir žinių kuriant savo prekės ženklą ir ypač – prekės ženklus, skirtus užsienio rinkoms. Be to, beveik visa produkcija šiuo metu eksportuojama į Europos Sąjungos šalis, daugiausia – Vokietiją, todėl trūksta daugiau tokių, kaip „Jūratės“, sėkmės istorijų kitose pasaulio rinkose.

Pasaulinės tendencijos rodo, kad greitoji mada pradeda lėtėti, įsivyrauja funkciniai drabužiai ir vartotojams svarbu ne drabužio kaina, bet kokybė ir atliekama funkcija. Vartotojams vis labiau rūpi ir tai, kaip drabužis buvo pagamintas: ar laikantis aplinkosaugos reikalavimų, ar darbuotojai gavo teisingą atlygį. Taigi pasaulinėje rinkoje laimės tie drabužių gamintojai, kurie sugebės pasiūlyti ne tik unikalų, bet ir praktišką, funkcionalų drabužį ir tai atliks kurdami tvarų prekės ženklą, laikydamiesi socialiai atsakingų organizacijų nuostatų.

FOTOGALERIJA Lietuvišką liną pamėgo ir išrankieji japonai (13 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lietuvišką liną pamėgo ir išrankieji japonai Rėmėjo turinys

Tokijuje vykusioje parodoje „Interior Lifestyle“, į kurią Lietuvos įmonėms kelionę rengė „Versli Lietuva“,...

Eksporto gidas
2017.11.06
Iš JAV grįžo į Lietuvą – parduoti unikalų produktą JAV moterims Rėmėjo turinys 3

Lietuvai itin skatinant emigrantus grįžti ir dirbti tėvynėje, vis daugėja įkvepiančių pavyzdžių apie sėkmingą...

Eksporto gidas
2017.10.30

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau