„TeliaSonera“ padės „Spotify“ kautis su „Apple Music“
Pirmadienį paskelbusi apie savo žingsnį į muzikos transliavimo internete rinką, „Apple“ nieko perdėm nenustebino, tačiau reaguodama pagrindinė konkurentė „Spotify“ jau šią savaitę ant „Apple Music“ žiežirbų užpylė kibirą naujienų – tarp jų ir paskelbdama apie „TeliaSonera“ investiciją.
„Apple“ žingsnis į muzikos transliavimo internetu rinką buvo netikėtas – apie tai, kada kompanija ryšis jį žengti, buvo spekuliuojama dar nuo praėjusių metų, kuomet ši įsigijo „Beats Electronics“ – madingą ausinių ir garsiakalbių gamintoją, po sparnu glaudusią ir muzikos transliavimo platformą.
Pirmadienį buvo paskelbta, kad šis pirkinys transformavosi į „Beats1“ internetinio radijo stotį, papildysiančią bendrą „Apple Music“ siūlomų paslaugų paketą.
Į „Spotify“ investavo „Omnitel“ ir „Teo“ savininkai „TeliaSonera“Pirmoji „Spotify“ naujiena, kuria kompanija pasitiko rinkos naujokę, buvo investicijų paieškos raundo pabaiga antradienį.
Švedų kompanija pritraukė 0,526 mlrd. USD investicijų iš įvairių šaltinių Europoje, Kanadoje ir JAV, rašo „The Wall Street Journal“. Stambiausias investuotojas – Lietuvoje „Omnitel“ ir „Teo“ valdanti Skandinavijos telekomunikacijų bendrovė „TeliaSonera“.
Pastarosios investicija siekė 115 mln. USD, už juos kompanija įsigijo 1,4% muzikos transliuotojo. Bendrovės paskelbė bendradarbiausiančios muzikos platinimo, duomenų analizės ir reklamos srityse. Tokio dydžio investicija reiškia, kad rinkoje „Spotify“ buvo įvertinta beveik 8,2 mlrd. USD.
Balandį, kuomet ėmė ieškoti finansavimo šaltinių, kompanija buvo įsivertinusi 8 mlrd. USD – tai yra dvigubai daugiau, nei 2013 m. pabaigoje. Tuomet kompanija pritraukė 250 mln. USD kapitalo ir buvo įvertinta kiek daugiau, nei 4 mlrd. USD.
8,2 mlrd. USD įvertinimas taip pat yra du kartus didesnis, nei artimiausios konkurentės „Pandora“.
Antrąją gerąją naujieną „Spotify“ paskelbė trečiadienį savo tinklaraštyje. Aktyvių paslaugos vartotojų skaičius, kompanijos teigimu, jau siekia 75 mln., o už paslaugą mokančių prenumeratorių – 20 mln.
Iki tol susidomėjusieji žinojo paskutinius nereguliariai skelbiamus paslaugos vartotojų rodiklius – 60 mln. aktyvių vartotojų ir 15 mln. už paslaugą mokančių prenumeratorių.
Prieš metus, tai yra 2014 m. gegužę, kompanija turėjo 10 mln. prenumeratorių ir 40 mln. aktyvių vartotojų – šiuos skaičius kompanija pasiekė per pirmus savo penkerius su puse veiklos metų.
Kompanija taip pat pranešė jau išmokėjusi 3 mlrd. USD muzikos kūrėjams, atlikėjams ir autorinių teisių savininkams. Iš jų 300 mln. – vien per pirmus tris šių metų mėnesius.
Nėra ugnies be dūmųNe visos šią savaitę pasirodžiusios kompanijos naujienos yra džiugios.
Paskutinio finansavimo raundo pasekoje pasikeitė akcininkų sudėtis. Nors informacijos apie akcininkus viešai bendrovė neskelbia, „The Guardian“ praneša, kad „Spotify“ įkūrėjai Danielis Ekas ir Martinas Lorentzonas pardavė dalį savo turimų kompanijos akcijų ir nebeturi kontroliuojančio akcijų paketo. Pirmasis tebevadovauja kompanijai.
Naujoji konkurentė – „Apple Music“ – taip pat neišvengė dėmių ant raudono kilimo. Kompanijos sandoriai su muzikos įrašų kompanijomis JAV sulaukė rinkos reguliuotojų dėmesio vos naujoji paslauga buvo pristatyta.
Niujorko ir Konektikuto valstijų reguliuotojai JAV, o taip pat ir Europos Komisija ėmėsi tirti „Apple Music“ sandorius su muzikos įrašų kompanijomis. Siekiama išsiaiškinti, ar „Apple“ nespaudė įrašų kompanijų, norinčių būti „Apple Music“, pašalinti įrašus iš konkurenčių platformų – tarp jų ir „Spotify“, rašo „The New York Times“.