„Maxima“, „Swedbank“ ir „Tele2“ įtaka kiek sumenko

Publikuota: 2015-05-16
Atnaujinta 2015-06-22 14:01
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo
„Verslo žinios“

Labiausiai lietuviai yra prisirišę prie technologijų prekių ženklų, – atsisakyti „Google“ ar „Facebook“ didžiajai daliai vartotojų būtų sunku. Tačiau prekių ženklus įvertinus pagal verslo ir įvaizdžio parametrus stipriausias pozicijas Lietuvoje užima „Maxima“, „Swedbank“ ir „Tele2“.

Tokias tendencijas rodo komunikacijos grupės „Idea Group“ pasaulinis prasmingiausių prekių ženklų tyrimas. Viename sąraše tyrėjai išrikiuoja prekių ženklus pagal vartotojų prisirišimo kriterijų. Iš vietinių prekės ženklų čia pirmauja Lietuvos paštas (3 vieta), „Lietuvos dujos“ (7), sąraše devintoje vietoje yra SEB bankas, vienuoliktoje – LRT (visas sąrašas pateikiamas VŽ Premium).„Kuo unikalesnę vertę prekės ženklas suteikia vartotojui, tuo labiau vartotojas yra nuo jo priklausomas“, – aiškina Andrius Grigorjevas, „Idea Group“ strateginės komandos vadovas. Mūsų kasdienybė neįsivaizduojama be išmaniųjų įrenginių ir naujausių technologijų, tad ir šios srities prekių ženklai yra vieni sunkiausiai pakeičiami.

SEB šuolis Analizuodama šio tyrimo duomenis „Idea Group“ prekių ženklus rikiuoja atsižvelgdama ir į daugiau kriterijų, t. y. ne vien prisirišimą, bet ir į prekės ženklo suteikiamą vertę, pagrindinius jų parametrus, vartotojų, besirenkančių ir teikiančių pirmenybę tiriamam prekės ženklui, skaičių.Tada stipriausių prekių ženklų lyderių trejetukas Lietuvoje atrodo taip: „Maxima LT“, „Swedbank“ ir „Tele2“ (viso bendro sąrašo tyrėjai neatskleidžia, tik atskirų kategorijų penketukus).„Nors šie trys prekių ženklai ir išlaikė savo pozicijas atskirose kategorijose, bet juos sieja tai, kad visų jų prekės ženklo vertės indikatoriai pernai krito“, – tyrimą komentuoja p. Grigorjevas. Įdomu, kad prasmingiausių lietuviams prekių ženklų sąraše SEB bankas lenkia savo kategorijos lyderį „Swedbank“.„SEB bankas pernai tapo vienu sparčiausiai augančiu prekės ženklų visose Lietuvoje. Ypač stipriai pasikeitė vartotojų požiūris į SEB banko suteikiamą vertę – gyvenimo kokybės vertinimas išaugo 12 procentinių punktų (p. p.). Nors „Swedbank“ ir išlaikė stipriausio finansų kategorijos prekės ženklo pozicijas, bet 11 p. p. sumažėjo prisirišusių vartotojų grupė“, – skaičiuoja p. Grigorjevas.„Maxima LT“ ir „Tele2“ net nepakliuvo į dvidešimtuką tų prekių ženklų, prie kurių vartotojai yra labiausiai prisirišę. Tai tyrėjai grindžia faktu, kad šiose kategorijose prisirišimo rodiklis yra gerokai mažesnis, ir vartotojai lengviau keičia nuomonę, kurį prekės ženklą pasirinkti.„Be to, nors „Maxima“ ir toliau lyderiauja savo kategorijoje, šiame sektoriuje įvyko keletas netikėtų pasikeitimų. Pernai, palyginti su 2013 m., „Norfa“ prisirišimo ir gyvenimo kokybės atžvilgiu pakilo atitinkamai 15 ir 24 p. p. Toks ryškus pasikeitimas signalizuoja stiprėjančias prekės ženklo pozicijas ir didėjantį prekės ženklo prestižą. Tačiau „Iki“, „Rimi“ prekių ženklai susilpnėjo ir prarado dalį prisirišusių vartotojų“, – lygina p. Grigorjevas.

„Omnitel“ žingsniai Tarp telekomunikacijų sektoriaus bendrovių ryškiausiai pasikeitė „Omnitel“ prekės ženklo pozicijos.„Šis prekės ženklas apčiuopiamai sustiprino indėlio į gyvenimo kokybę (rodiklis išaugo 25 p. p., palyginti su 2013 m.) ir prisirišimo (23 p. p.) saitus. Pridėtinės vertės, patogių paslaugų komunikacija leido vartotojų akyse sustiprėti „Omnitel“ prekės ženklui“, – kalba p. Grigorjevas.Pagrindiniai „Bitės“ prekės ženklo sveikatos rodikliai nepakito, o „Tele2“, nors ir liko kategorijos lyderė, tačiau keliais procentiniais punktais sumenko jos vartotojų prisirišimo rodikliai.

Skaitmeniniai ženklai stiprėja „Žvelgiant į žiniasklaidą, taip pat matyti technologijų braižas – su tradiciniais žiniasklaidos kanalais petis į petį konkuruoja skaitmeninė žiniasklaida – nuo pirmaujančių LRT ir TV3 prekės ženklų nedaug atsilieka „Delfi“ naujienų portalas. Jis prisirišimo atžvilgiu pralenkia netgi LNK televiziją“, – lygina p. Grigorjevas.Apibendrindami tyrimo rezultatus tyrėjai teigia, kad vartotojai šiandien labiausiai vertina prekių ženklus, kurie daro jų gyvenimą paprastesnį ir taupo jų laiką. „Ne mažiau prekių ženklams svarbios asociacijos su lietuviškumu ir vietos tradicijomis“, – priduria p. Gregorjevas.Straipsnis gegužės 6 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Grigorjevas: iš kitų sėkmės savo triumfo nesukursi

Verslai pernelyg linkę kartoti geriausius ir jau patikrintus sprendimus nei ieškoti kūrybingų ir inovatyvių...

Rinkodara
12:07
Įmonės „krikštynos“: kaip nesuklysti

Tikslus, elegantiškas, įsimenantis pavadinimas gali padidinti įmonės žinomumą, o gremėzdiškas, parašytas...

Rinkodara
2018.02.24
Drąsi reklama „Suit Supply“ kainavo tūkstančius sekėjų 1

Vyriškų drabužių prekės ženklas „Suit Supply“ vėl nuskambėjo dėl sukurtos reklaminės kampanijos.

Rinkodara
2018.02.24
„Gucci“ savininkės pelnas šovė į aukštumas

Prancūzijos prabangos prekių grupei „Kering“ 2017 m. buvo labai sėkmingi: pardavimo pajamos augo 25%, o...

Ribas laužančios „Knygų mugės“ reklamos kritikai nurimo Premium

Su ketvirtadienį prasidėjusia Vilniaus Knygų muge vis ryškiau matoma ir šiemetinė reklaminė kampanija...

Rinkodara
2018.02.22
„Philip Morris“ gresia bauda už elektroninių cigarečių reklamą 3

Tabako gaminių bendrovei „Philip Morris“ Lietuvoje gresia bauda už tabako vartojimui skirto elektroninio...

Rinkodara
2018.02.22
Gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Gėlių burtų“ iki „Dangaus kačių“ 3

Vasario 21-oji – Tarptautinė gimtosios kalbos diena, primenanti, kaip svarbu ją gerbti ir puoselėti. Šia...

Laisvalaikis
2018.02.21
Užbaigtas „Eltos“ įsigijimo sandoris

Naujienų agentūros įsigijimo sandoris baigtas – 80% „Eltos“ akcijų iš leidėjo Vito Tomkaus įsigijo UAB „GM...

Rinkodara
2018.02.21
Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga keičia pavadinimą 1

Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga visuotinio narių susirinkimo metu priėmė sprendimą keisti...

Rinkodara
2018.02.21
Tarp savaitės reklamų – išradingi sveikinimai Lietuvai

Tarp savaitės reklamų šį kartą ne tik tradiciniai klipai, bet ir išradingi bendrovių sveikinimai Lietuvai...

Rinkodara
2018.02.20
Virtuvės šefo Jamie Oliverio restoranai praranda populiarumą

Virš Jungtinės Karalystės (JK) virtuvės šefo Jamie Oliverio valdomos verslo imperijos susikaupė debesys. Metų...

Vadyba
2018.02.20
Prašymai dėl sutikimo gauti naujienlaiškius gali virsti baudomis 2

Gresiant milžiniškoms baudoms už gegužės 25 d. įsigaliosiančio Bendrojo duomenų apsaugos reglamento...

Rinkodara
2018.02.20
„Eltos“ įsigijimo sandoris užstrigo dėl pastatų atskyrimo

Gerą pusmetį besitęsiantis naujienų agentūros „Elta“ įsigijimo sandoris turėtų būti užbaigtas artimiausiomis...

Rinkodara
2018.02.20
Kaip persikeliant į naujas patalpas neprarasti klientų

Kiekvienas persikraustymas verslui kainuoja ne tik nemažus pinigus, bet iškyla ir kita grėsmė: net ištikimi...

Rinkodara
2018.02.20
„Gravitas Partners“ įsigijo dalį skaitmeninės rinkodaros agentūros akcijų Premium 2

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ perka 49% skaitmeninės rinkodaros bendrovės „Komunikacijos...

Rinkodara
2018.02.20
Laiminčios pardavimo komandos DNR: nuo ko priklauso sėkmė 1

Kad pardavimo komanda dirbtų puikiai, pirmiausia į save turi atsigręžti jos vadovas. Nes visos komandos sėkmė...

Rinkodara
2018.02.19
Rinkodara feisbuke: sėkmingai bendraujantiems įkainių rėmai neturi įtakos Premium 1

Vieni smulkieji perpranta feisbuko rinkodaros principus, kiti į socialinį tinklą krausto ir savo parduotuves...

Rinkodara
2018.02.19
Galimybė pateikta kone ant lėkštutės, bet ne visi nori ją pasiimti Premium 1

Į sostinę šiomis dienomis prigužėjo tūkstančiai svečių, tačiau kai kurios apgyvendinimo įstaigos antplūdžiui...

Rinkodara
2018.02.18
Nuolaidos – slaptas pardavėjo priešas

Dažniausia pardavimo klaida yra susijusi su neteisingu supratimu, kad lojalumą skatinti galima tik siūlant...

Rinkodara
2018.02.18
Pirmoji parama iš milijoninio fondo – dviems institucijoms 4

Pirmojo „V16 fondo“ Tarybos posėdžio metu buvo paskirta parama dviems institucijoms – Lietuvos istorijos...

Rinkodara
2018.02.16

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau