„Apple“ susigrąžino vertingiausio prekės ženklo vardą

Publikuota: 2015-05-28
Atnaujinta 2015-06-22 13:40
Nuotrauka: Reuters / Scanpix
„Verslo žinios“

„Apple“, aplenkusi „Google“, 2015 m. susigrąžino vertingiausio prekės ženklo pasaulyje, o labiausiai ūgtelėjusio per metus laurai atiteko „Facebook“. Vertinant pastarųjų dešimties metų vertingiausiųjų statistiką, matyti, jog Europos prekių ženklai stagnuoja, Kinijos – sparčiai stiebiasi, o JAV – išgyvena renesansą.

Tokias tendencijas brėžia WPP užsakymu atliktas pasaulinės rinkodaros tyrimų ir prekių ženklų vystymo bendrovės „Millward Brown“ tyrimas.„Apple“ vertingiausiu prekės ženklo titulu džiaugėsi 3 m. nuo 2011 m., tuo tarpu pernai ši technologijų milžinė pirmaujančias pozicijas buvo užleidusi „Google“.Tačiau per metus, skaičiuoja tyrėjai, „Apple“ prekės ženklo vertė šoktelėjo  67% iki 247 mlrd. USD ir ji 2015 m. vėl atsistojo ant pirmojo laiptelio.„Google“ vertė ūgtelėjo 9% iki 173,7 mlrd. USD, tačiau ji liko antroje pozicijoje. Toliau rikiuojasi „Microsoft“, 2015 m. aplenkusi IBM.Į pirmąjį penketuką šiemet įsiveržė „Visa“, išstūmusi greito maisto restoranų prekių ženklą „McDonald‘s“ į devintąją vietą.

„Apple“ istorija Kaip pažymi tyrėjai, nors „Apple“ išmanieji laikrodžiai ant bangos, varomoji šio prekės ženklo jėga ir sėkmė grindžiama „iPhone 6“.Doreenas Wangas, „Millward Brown‘s“ pasaulinių prekių ženklų grupės vadovas, komentuodamas naujausio tyrimo duomenis teigia, jog „Apple“ ir toliau savo kategorijoje žiba inovacijomis ir lyderiavimu bei kuria realią vertę savo vartotojams.„Ji tenkina žmonių racionalius ir emocinius poreikius, daro jų gyvenimus lengvesnius ir įdomesnius. Visi žino, kas yra "Apple“, šis prekės ženklas turi aiškias savo pozicijas ir nuostatas, tačiau nestovi vietoje, nuolat atnaujina savo prekės ženklo žinutę, ir tai daro prekės ženklą geidžiamu vartotojų“, – įsitikinęs p. Wangas.

Technologijų laikas Technologijų prekių ženklai ne tik karaliauja pirmajame penketuke, tačiau tai ir labiausiai augusi kategorija per metus, nuo 2014 m. pasistiepusi net 24%.Sparčiausiai, net 99% TOP100 augo socialinio tinklo „Facebook“ vertė, jis rikiuojasi 12 pozicijoje. Šis augimas yra sąlygotas sėkmingų įsigijų ir integracijos procesų kitų socialinių platfortmų, kaip antai „WhatsApp“ ar „Instagram“.Įdomu, jog pernykščiame saraše nebuvusi „Alibaba“, Kinijos e.komercijos milžinė, šiemet atsistojo ant 13 laiptelio ir aplenkė pasaulinę gigantę  „Amazon“.Tad e.komercijos milžinių „Alibaba“ ir „Amazon“, neturinčių jokių parduotuvių,  prekių ženklai šiandien vertesni nei tradicinės mažmenininkės „Walmart“, kuri jungia net 11.000 parduotuvių visame pasaulyje.

Kinijos spurtas Žvelgiant į TOP100 dešimties metų analizę, matyti, jog Europos prekių ženklai stagnuoja, Kinijos – sparčiai stiebiasi, o JAV – išgyvena renesansą.Kinijos prekių skaičius vertingiausių pasaulio prekių ženklų TOP 100 šiandien 14, kai tuo tarpu 2006 m. tebuvo vienas, o vertė išaugo daugiau 1000%. JAV prekių ženklų vertė per pastaruosius 10 m. išaugo 137%. Kai tuo tarpu Europoje gimę prekių ženklai tepasistiebė 31%, o TOP 100 jų tik 24 (2006 m. buvo 35).Kaip teigia tyrėjai, tai reiškia perėjimą iš vakarų į rytus ir dauguma ženklų, kuriuos kinietiški „išstūmė“ iš TOP 100 buvo europietiški.Tyrime buvo analizuojami didžiausi prekių ženklų maisto produktų ir gėrimų, technologijų, automobilių, mažmeninės prekybos, gėrimų, finansinių paslaugų ir prabangos prekių kategorijose.

Vertingiausių pasaulio prekės ženklo TOP25 Šaltinis: WPP, „Millward Brown“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:
Į tarptautinius vandenis – su užsienietišku vardu

Ūkio ministerija parengė Civilinio kodekso pataisas, grąžinančias verslininkams galimybę registruoti...

Rinkodara
06:30
Uždraudus alkoholio reklamą, kliuvo ir pieno barui Premium

Nuo šių metų pradžios įsigaliojo visiškas alkoholio reklamos draudimas, kurio padarinius jau pajuto ir su tuo...

Rinkodara
06:00
„Apranga“ atsisakė specializuotų „Desigual“ parduotuvių

Didžiausia prekybos drabužiais grupė „Apranga“ uždarė tris ispanų prekės ženklo „Desigual“ parduotuves...

Žiūrovų įpročiai: prie televizorių ekranų suvienija sportas

Daugiausiai Baltijos šalių žiūrovų pernai sutraukė brangiausia visų laikų bokso dvikova tarp Floydo...

Rinkodara
2018.01.22
Suteikia viltį, kad vėl bus galima registruoti nelietuviškus pavadinimus Premium 8

Politikai nusiteikę keisti teisės aktus ir vėl leisti registruoti nelietuviškus įmonių pavadinimus.

Rinkodara
2018.01.22
Jėgas sujungė dvi interneto sprendimų bendrovės Premium 1

Šių metų pradžioje susijungė dvi interneto sprendimų bendrovės – UAB „Fresh media“ ir UAB „Kitoks.com“. Nuo...

Rinkodara
2018.01.22
Nauda gavus apdovanojimą: pasidabinti laimėjimu nepakanka 1

Rinkoje nuolat vyksta įvairiausi konkursai, rinkimai, tačiau, kad apdovanojimai nebūtų vieno vakaro...

Rinkodara
2018.01.21
Nedažną, bet lyderiams reikalingą savybę ugdyti lengva

Aktyvus klausymasis yra nepelnytai nuvertinamas įgūdis, nors tokia savybė versle ne tik stiprina...

Rinkodara
2018.01.21
Estijos „UP Invest“ Lietuvoje įsigyja filmų platinimo bendrovę

Estijos „UP Invest“, kuriai priklausanti „Eesti Meedia“ Lietuvoje valdo portalą 15min.lt ir naujienų tarnybą...

Rinkodara
2018.01.19
„PR lapės“ apdovanoti geriausi 2017 metų komunikacijos projektai

Ketvirtadienio vakarą Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje vyko komunikacijos projektų...

Rinkodara
2018.01.18
TV3 raiškiuoju formatu mato dar ne visi 23

Nuo sausio pradžios TV3 ir TV6 kanalų HD signalai yra siūlomi visiems retransliuotojams, tačiau kol kas ne...

Rinkodara
2018.01.18
LRT ruošiasi proveržiui internete, kuria mokamą vaizdų biblioteką Premium 11

Visuomeninis transliuotojas LRT stiprina pozicijas internete ir tam kuria naują departamentą. Bus kuriami ir...

Rinkodara
2018.01.18
„Huracan Coffee“ Gedimino pr. 20 nebus, Danys sumokėjo kompensaciją Premium

Finansų ekspertas Antanas Danys suvaldė savo investiciją į komercinės paskirties pastatą, esantį Gedimino pr.

„Coca-Cola“: apie naują prekės ženklą, besikeičiantį vartojimą, sėkmės receptą Premium

Gaiviųjų gėrimų gamintoja „The Coca-Cola Company“ 2018 m. pradeda su naujo prekės ženklo – paruoštos arbatos...

Rinkodara
2018.01.18
„Iliustruotąjį mokslą“ leis „Žmogaus studijų centras“ 3

Žurnalo „Iliustruotasis mokslas“ leidybos teises Lietuvoje iš „Bonnier Publications“ įgijo UAB „Žmogaus...

Rinkodara
2018.01.17
Tarp savaitės reklamų: „Vilniaus duonos“ ir „Tele2“ duetas

Tarp naujausių savaitės reklamų: bauginantis „Tele2“ klipas (reklamos agentūra „Adell Taivas Ogilvy“) ir...

Rinkodara
2018.01.16
„LPP Lithuania“ pajamas didino beveik ketvirtadaliu Premium 2

Lenkų prekybos bendrovės LPP valdomos „LPP Lithuania“, atstovaujančios tokiems prekių ženklams kaip...

Akcijų karuselė: kaip parduoti be nuolaidos 1

Daugelis verslų šiandien gyvena nuolatinėje akcijų karuselėje: vieną kartą pasiūlius nuolaidą, klientai to...

Rinkodara
2018.01.15
Po vienu stogu susijungė dvi dizaino agentūros Premium 3

„Studio Libre“ ir „Juicy Square“ sujungė savo jėgas ir tapo dizaino bendruomene „Critical“ (UAB „Dizaino...

Rinkodara
2018.01.15
„Luminor“ turi naują komunikacijos vadovę 14

Giedrei Bielskytei, „Rimi Lietuvos“ viešųjų ryšių vadovei šis penktadienis bus paskutinė darbo diena vieną...

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau