Penkios kertinės ateities rinkodaros tendencijos

Publikuota: 2015-05-31
Atnaujinta 2015-06-22 14:22
 

Laukiama, kad investicijos į mobiliąją reklamą nuo beveik 69 mlrd. USD šiemet ūgtels iki 100 mlrd. USD kitąmet ir aplenks sumas, kurias verslas skiria internetinei reklamai vartotojų kompiuteriuose.

Nors prieš trejus metus mobilioji reklama tesudarė mažiau nei 2% pasaulinės reklamos išlaidų, jos dalis šiemet, tikėtina, sieks jau 12%, skaičiuoja interneto rinkodaros tyrimų bendrovė „eMarketer“.Labiausiai šį procesą skatina besikeičiantys vartotojai – tai yra pagrindinis pokyčių veiksnys. Praėjus aštuoneriems metams po „Apple“ revoliucijos ir pristatyto „iPhone“, šiandien daugiau nei 2 mlrd. žmonių pasaulyje turi išmaniuosius telefonus. Benediktas Evansas, Silicio slėnio rizikos kapitalo įmonės „Andreessen Horowitz“ atstovas, teigia, kad iki 2020 m. keturi iš penkių suaugusiųjų savo rankose turės išmaniuosius telefonus.Tiesa, iki šiol mobiliosios reklamos grietinėlę nusigriebia „Google“ ir „Facebook“. Abu šie interneto milžinai labai greitai pajuto, kad mobilioji reklama, taip pat teikiamos papildomos paslaugos išmaniesiems, yra augimo variklis. 2014 m., „eMarketer“ duomenimis, jos jau atsiriekė 55% visų mobiliosios reklamos investicijų.Vis dėlto rinkodaros ekspertai sako, kad abiejų šių bendrovių dominavimas mobiliosios reklamos platformoje menks, nes konkuruojantys žiniasklaidos koncernai ir technologijų grupės taip pat imasi novatoriškesnių rinkodaros sprendimų. Rinkodaros ekspertai išskiria penkias šiandien vis didesnį pagreitį įgaunančias tendencijas, kurios artimiausioje ateityje tik stiprės.

Viskas automatizuota Viena svarbiausių tendencijų – programuojamasis reklamos pirkimas, atsižvelgiant į vartotojų elgesį internete, kai prekių ženklai ir žiniasklaidos planuotojai perka ir parduoda reklamos laiką, pasitelkę automatizuotus procesus. Ši tendencija neabejotinai persikels į išmaniuosius telefonus.Jamesas Hiltonas, rinkodaros agentūros „M&C Saatchi Mobile“ vadovas, skaičiuoja, kad dabar bemaž penktadalį mobiliosios reklamos parduodama anksčiau minėtu būdu, nors prieš metus šis rodiklis tesiekė 5%.Tokios reklamos šalininkai visada pabrėžia, kad šis reklamos pardavimo būdas yra gerokai efektyvesnis nei tradicinis, klasikinis pardavimas, o reklamą taip pat galima nukreipti gerokai tiksliau, atsižvelgiant į vartotojų poreikius ir charakteristikas.

Kūrybiškumo korta Tradiciškai mobiliosios reklamos formatai būdavo paprasti ir statiški, kaip kad reklama „Google“ paieškos sistemoje ar standartinės reklamjuostės. Tačiau reklamos užsakovai vis dažniau šiandien pasitelkia kūrybiškesnius ir įdomesnius reklamos sprendimus, įskaitant vaizdo klipus. Kartu, žinoma, plečiasi ir galimybės, nes tobulėja išmaniosios technologijos, didėja interneto sparta, diegiamos 3G, 4G bevielės technologijos.Dar visai neseniai dauguma reklamos užsakovų labiausiai laukė tiesioginės vartotojo reakcijos – paspaudimo ant reklamjuostės. Reklamos agentūrų vadovai tikisi, kad ateityje didės reklamos formatų spektras ir tai paskatins prekių ženklus drąsiau investuoti, rinktis čia įvaizdinę komunikaciją.

Svarbiausia – vieta Išmanieji telefonai reklamos užsakovams sufleruoja ir suteikia gerokai daugiau duomenų apie vartotoją nei bet kokia kita medijų forma, tame tarpe ir vietos nustatymą vos keliolikos metrų tikslumu. Savo ruožtu verslas vis dažniau ir dažniau pasitelkia šias atsivėrusias naujas technologijas ir reklamą mobiliosiose platformose nukreipia į tikslinę auditoriją, esančią tam tikroje vietoje.Pavyzdžiui, „Walmart“, JAV mažmeninės prekybos gigantas, dažnai pasitelkia šį būdą – vartotojams siunčia nuolaidų pasiūlymus tada, kai šie yra tuo metu netoliese.Kai kurie mažmenininkai potencialius pirkėjus bando pasiekti jų išmaniuosiuose telefonuose pasitelkdami „Bluetooth“. Prekybininkai gali vos ne tą pačią sekundę pirkėjams, praeinantiems pro tam tikras parduotuvės lentynas, išsiųsti specialius viliojančius pasiūlymus.

Išmaniųjų laikrodžių valanda Išmanaus „Apple“ laikrodžio pristatymas sukėlė didelį sujudimą mobiliosios reklamos pramonėje. Lygiai taip pat kaip ir „Apple“, pristačiusi savo „iPhone“ ir „iPad“ ir nurungusi konkurentus šiuose segmentuose, daugelis tikisi, kad tą patį pamatysime ir nešiojamųjų prietaisų rinkoje.Tyrimų bendrovė „Forrester Research“ prognozuoja, kad „Apple“ išmaniųjų laikrodžių per pirmuosius metus bus parduota daugiau nei 10 mln., ir tai yra daugiau nei visų kitų gamintojų ant riešo dėvimų prietaisų buvo parduota iki šiol kartu sudėjus, įskaitant „Nike‘s FuelBand“, „Samsung‘s Gear“ ir kt.Tačiau nedaug reklamos ekspertų tikisi, kad išmanieji laikrodžiai, kurių ekrano dydis viso labo tėra kaip didelis pašto ženklas, bus tinkama vieta ir būdas bendrauti su vartotojais. Daug įdomesnių galimybių suteikia išmaniuosiuose laikrodžiuose esančios programėlės ir jų duomenys, remiantis jais reklamą galima nukreipti į telefonus.

Technologijų sąjunga Ateities internetinės rinkodaros šventasis Gralis – tikslinis reklamos nukreipimas į vartotojų naudojamus skirtingus įrenginius. Tai yra gebėjimas su ta pačia reklamine kampanija sekti savo vartotoją, kuris vienu metu naršo personaliniame kompiuteryje, vėliau į rankas ima išmanųjį telefoną ir atvirkščiai.Prekių ženklai iki šiol ne visada galėdavo matyti vientisą paveikslą, kaip vartotojai „keliauja“ per skirtingus įrenginius, ir rengiant ataskaitas, vis dar dažnai būdavo koncentruojamasi tik į kompiuterius.Kuo toliau, tuo labiau tos ribos tarp kompiuterių ir mažųjų įrenginių trinamos, o „Google“ ir „Facebook“ yra iš šios transformacijos priešakyje, suteikdamos prekių ženklams galimybes pasiekti vartotojus mobiliosiose platformose, pasitelkiant kompiuterių naršymo duomenis, ir atvirkščiai.Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ gegužės 23 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Grigorjevas: iš kitų sėkmės savo triumfo nesukursi

Verslai pernelyg linkę kartoti geriausius ir jau patikrintus sprendimus nei ieškoti kūrybingų ir inovatyvių...

Rinkodara
12:07
Įmonės „krikštynos“: kaip nesuklysti

Tikslus, elegantiškas, įsimenantis pavadinimas gali padidinti įmonės žinomumą, o gremėzdiškas, parašytas...

Rinkodara
2018.02.24
Drąsi reklama „Suit Supply“ kainavo tūkstančius sekėjų 1

Vyriškų drabužių prekės ženklas „Suit Supply“ vėl nuskambėjo dėl sukurtos reklaminės kampanijos.

Rinkodara
2018.02.24
„Gucci“ savininkės pelnas šovė į aukštumas

Prancūzijos prabangos prekių grupei „Kering“ 2017 m. buvo labai sėkmingi: pardavimo pajamos augo 25%, o...

Ribas laužančios „Knygų mugės“ reklamos kritikai nurimo Premium

Su ketvirtadienį prasidėjusia Vilniaus Knygų muge vis ryškiau matoma ir šiemetinė reklaminė kampanija...

Rinkodara
2018.02.22
„Philip Morris“ gresia bauda už elektroninių cigarečių reklamą 3

Tabako gaminių bendrovei „Philip Morris“ Lietuvoje gresia bauda už tabako vartojimui skirto elektroninio...

Rinkodara
2018.02.22
Gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Gėlių burtų“ iki „Dangaus kačių“ 3

Vasario 21-oji – Tarptautinė gimtosios kalbos diena, primenanti, kaip svarbu ją gerbti ir puoselėti. Šia...

Laisvalaikis
2018.02.21
Užbaigtas „Eltos“ įsigijimo sandoris

Naujienų agentūros įsigijimo sandoris baigtas – 80% „Eltos“ akcijų iš leidėjo Vito Tomkaus įsigijo UAB „GM...

Rinkodara
2018.02.21
Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga keičia pavadinimą 1

Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga visuotinio narių susirinkimo metu priėmė sprendimą keisti...

Rinkodara
2018.02.21
Tarp savaitės reklamų – išradingi sveikinimai Lietuvai

Tarp savaitės reklamų šį kartą ne tik tradiciniai klipai, bet ir išradingi bendrovių sveikinimai Lietuvai...

Rinkodara
2018.02.20
Virtuvės šefo Jamie Oliverio restoranai praranda populiarumą

Virš Jungtinės Karalystės (JK) virtuvės šefo Jamie Oliverio valdomos verslo imperijos susikaupė debesys. Metų...

Vadyba
2018.02.20
Prašymai dėl sutikimo gauti naujienlaiškius gali virsti baudomis 2

Gresiant milžiniškoms baudoms už gegužės 25 d. įsigaliosiančio Bendrojo duomenų apsaugos reglamento...

Rinkodara
2018.02.20
„Eltos“ įsigijimo sandoris užstrigo dėl pastatų atskyrimo

Gerą pusmetį besitęsiantis naujienų agentūros „Elta“ įsigijimo sandoris turėtų būti užbaigtas artimiausiomis...

Rinkodara
2018.02.20
Kaip persikeliant į naujas patalpas neprarasti klientų

Kiekvienas persikraustymas verslui kainuoja ne tik nemažus pinigus, bet iškyla ir kita grėsmė: net ištikimi...

Rinkodara
2018.02.20
„Gravitas Partners“ įsigijo dalį skaitmeninės rinkodaros agentūros akcijų Premium 2

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ perka 49% skaitmeninės rinkodaros bendrovės „Komunikacijos...

Rinkodara
2018.02.20
Laiminčios pardavimo komandos DNR: nuo ko priklauso sėkmė 1

Kad pardavimo komanda dirbtų puikiai, pirmiausia į save turi atsigręžti jos vadovas. Nes visos komandos sėkmė...

Rinkodara
2018.02.19
Rinkodara feisbuke: sėkmingai bendraujantiems įkainių rėmai neturi įtakos Premium 1

Vieni smulkieji perpranta feisbuko rinkodaros principus, kiti į socialinį tinklą krausto ir savo parduotuves...

Rinkodara
2018.02.19
Galimybė pateikta kone ant lėkštutės, bet ne visi nori ją pasiimti Premium 1

Į sostinę šiomis dienomis prigužėjo tūkstančiai svečių, tačiau kai kurios apgyvendinimo įstaigos antplūdžiui...

Rinkodara
2018.02.18
Nuolaidos – slaptas pardavėjo priešas

Dažniausia pardavimo klaida yra susijusi su neteisingu supratimu, kad lojalumą skatinti galima tik siūlant...

Rinkodara
2018.02.18
Pirmoji parama iš milijoninio fondo – dviems institucijoms 4

Pirmojo „V16 fondo“ Tarybos posėdžio metu buvo paskirta parama dviems institucijoms – Lietuvos istorijos...

Rinkodara
2018.02.16

Verslo žinių pasiūlymai

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau