Mobiliojo ryšio operatoriai ruošia savo „Adblock“

Publikuota: 2015-05-18
Atnaujinta 2015-06-22 13:36
Nuotrauka: Reuters/Scanpix
„Verslo žinios“

Keli Europos mobiliojo ryšio operatoriai savo tinkluose ruošiasi blokuoti internetinę reklamą, tokiu būdu stodami į priešpriešą su tokiomis gigantėmis kaip „Google“ „AOL“ ir „Yahoo“, susižerenčiomis visą naudą.

Vienas Europos ryšio operatorius „Financial Times“ patvirtino, kad savo tinkle jau instaliavo blokavimo įrangą ir planuoja ją paleisti iki 2015-ųjų pabaigos. Ši sistema pašalina reklamas tiek internetiniuose puslapiuose, tiek išmaniųjų telefonų programėlėse, tačiau neturi galios pasiekti turinio socialiniuose tinkluose.Daugelis telekomunikacijų įmonių piktinasi, kad skaitmeninės žiniasklaidos kompanijos, naudodamosis jų tinklais, bet nieko neinvestuodamos, susižeria visas pajamas.Kompanijos vadovas, nenorėjęs atskleisti savo pavardės, sakė, kad kartu su juo reklamas ruošiasi blokuoti dar keletas operatorių. Jo žodžiais, taikymasis į milžinę „Google“ gali tapti bomba – tiek teigiama, tiek neigiama prasmėmis. Mobilieji operatoriai susidurtų ir su teisės, ir su viešųjų ryšių iššūkiais, mat pagal ES ir JAV tinklo neutraulumo taisykles telekomunikacijų kompanijos visiems privalo užtikrinti vienodą duomenų srautų perdavimą.Tačiau, pašnekovo giliu įsitikinimu, net vienos valandos per dieną ar visos dienos blokuotos reklamos milžines atvestų prie derybų stalo.Tuo metu pati „Google“ atsakyme britų leidiniui sako, kad telekomunikacijų kompanijoms tokių veiksmų imtis būtų neprotinga: „Žmonės moka už mobilųjį internetą, kad galėtų pasiekti jiems reikiamas programėles, video medžiagą, el. paštą ir t.t. Dauguma šių paslaugų yra finansuojamos pajamomis iš reklamos. „Google“ ir kitos kompanijos į šias paslaugas ir joms reikalingą infrastruktūrą investuoja didelius pinigus.“Reklamų blokavimas mobiliajame turinyje būtų šis tas naujo ir, matyt, greitai sulauktų žmonių susidomėjimo – kompiuteriuose tokią programinę įrangą kaip, pavyzdžiui, „Adblock Plus“ naudoja 140 mln. pasaulio gyventojų, arba 5% visos internautų populiacijos.Tai gali būti gana skaudus smūgis verslui, kuris visame pasaulyje šiais metais reklamai mobiliuosiuose įrenginiuose išleis 69 mlrd. USD – trigubai daugiau nei per pastaruosius dvejus metus, rodo „eMarketer“ duomenys.

Už idėjos stovi turtingiausias Azijos žmogus Reklamų blokavimo mobiliuosiuose tinkluose idėja realizuota pradedančiosios Izraelio įmonės „Shine“, kurios dalis priklauso fondui „Horizon Ventures“, valdomo turtingiausio Azijos žmogaus Li Ka-shing. Jis taip pat kontroliuoja „Hutchison Whampoa“ – vieną didžiausių telekomunikacijų kompanijų pasaulyje.VŽ rašė, kad „Hutchison Whampoa“ pradėjo derybas su Rusijos „Vimpelcom“ dėl galimybės Italijoje sujungti savo mobiliojo ryšio tiekėją „Three“ su rusų „Wind“. Susijungusios kompanijos galėtų šoktelėti į antrą poziciją šalyje.„Dešimtys milijonų mobiliojo ryšio vartotojų visame pasaulyje jau šių metų pabaigoje nebematys reklamos, – sako Roi Carthy, „Shine“ rinkodaros vadovas. – Tai gali supurtyti reklamos pramonę.“ Izraelio įmonė teigė bendradarbiaujanti su keliais operatoriais, kurių vienas turi 40 mln. klientų.

Pavyzdžių jau būta 2013 m. Prancūzijos interneto tiekėjas „Free“, priklausantis „Iliad“, rinkoje sukėlė audringas diskusijas, kai naudojantis numatytaisiais nustatymais sudarė galimybę savo klientams blokuoti visas reklamas. Tačiau iniciatyva, spaudžiant socialistų vyriausybei, nutrūko tą pačią savaitę.O ir gigantų įspraudimas į kampą nebūtų pirmasis istorijoje. Vasarį buvo pranešta apie tai, kad „Google“, „Microsoft“ ir „Amazon“ sumokėjo „Adblock Plus“, kad sistema „užsimerktų“ prieš kai kurias reklamas. Tuo pat metu „Google“ nieko negali padaryti dėl to, kad nemokami blokavimo plėtiniai jos naršyklėje „Chrome“ yra vieni populiariausių.Ponas Carthy tiki, kad galimybė blokuoti reklamdavių turinį yra vartotojų teisė, nors ji ir kelia grėsmę verslui: „Internetinė reklama nebevaldoma ir teršia vartotojų patirtį. Iššokantys vaizdai, automatiškai groti pradedantys video ir t.t. gali „suvalgyti“ nuo 10% iki 50% kliento mobiliojo interneto duomenų.“

Lietuviai stebės Lietuvos mobiliojo ryšio operatoriai kolegų iš užsienio idėją vertina atsargiai. „Bitė“ ruošiasi stebėti jų patirtį ir pagal tai planuoti galimus veiksmus.„Užsienio teleoperatorių praktiką vertinsime analizuodami tiek klientų poreikius, tiek teisinius aspektus. Pasisakome už tai, kad kiekvienas klientas individualiai galėtų rinktis, ar pageidauja matyti reklamą, ar atsisako jos“, – atsiųstame atsakyme VŽ teigia bendrovė.Tuo metu „Omnitel“ teigia suprantanti interneto neutralumo principo svarbą, tačiau mano, kad „tinklo valdymas yra jį įkūrusio ir jo infrastruktūrą prižiūrinčio ir vystančio operatoriaus išimtinė teisė“.„Tele2“ šiuo klausimu pasisakyti negalėjo.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vilniuje gausėja turistų – padėjo ir Kalėdų eglutė

Nepaisant oro uosto rekonstrukcijos, turistų skaičius Vilniuje pernai didėjo. Sostinėje 2017-aisiais metais...

„Toksikos“ patirtis: ES direktyva sako viena, Lietuva kartais išgirsta kita Premium 2

„Toksikos“ pavojingųjų atliekų sąvartyne pernai palaidota 6 kartus mažiau atliekų, nei leidžia jo pajėgumas,...

Interviu su Kauno mediku, kuris užsibrėžė pacientus išlaisvinti nuo eilių Premium 3

Kaune sujungtos penkios poliklinikos – Dainavos, Šilainių, Kalniečių, Centro ir Šančių – nuo šių metų sausio...

Kelmės rajono savivaldybei neleido įkurti plovyklos

Konkurencijos taryba (KT) nedavė sutikimo Kelmės rajono savivaldybės bendrovei „Kelmės autobusų parkas“...

Verslo aplinka
2018.02.23
Ilgiausiai Lietuvoje užsibūna turistai iš Izraelio

Lietuvoje pernai apsilankė ir bent vieną naktį praleido 1,55 mln. turistų iš užsienio – 4,3% daugiau nei 2016...

Aplinkosaugininkų verdiktas: ir „Žaliojo taško“ nariams teks susimokėti milijonus Premium 8

Bėdos dėl „Metrail“ nesibaigia. Šiandien Vilniaus aplinkosaugininkai priėmė sprendimą, kad taršos mokestį už...

Makalius: 2018 m. plėsimės į užsienį, akys krypsta į Aziją Premium 3

Rimvydo Širvinsko-Makaliaus vadovaujamai kelionių agentūrai UAB „Traveldeals LT“ su kaupu pasiteisino...

„Lemon Gym“ plėtra tęsiasi – Kaune dar du klubai 2

Sporto klubų tinklas „Lemon Gym“ 2018 m. rugsėjį Kauno Žaliakalnio rajone atidarys antrą šiame mieste sporto...

„Baltic Ground Services“ suplanavo plėstis dvigubai

Antžeminio orlaivių ir keleivių aptarnavimo paslaugų UAB „Baltic Ground Services“ (BGS) iki 2022-ųjų...

Transportas
2018.02.22
„Camelios“ ir BIG ginčas: nuomininko pirmenybė galioja ne visada Premium 2

Vaistinių tinklo „Camelia“ ir Klaipėdos prekybos centro BIG ginčas rinkai siunčia pamoką: Civiliniame kodekse...

Statyba ir NT
2018.02.22
Lietuvos rajonas, kuriam pajūris – ir prakeiksmas, ir galimybė Premium 1

Nuo Baltijos jūros – vos keliolika kilometrų, tačiau nei savo pajūrio, nei kurorto statuso Kretinga neturi.

Verslo aplinka
2018.02.21
„Itakos“ įsiveržimas: ne tik aštresnė konkurencija, bet ir galimybės Premium

Lietuvos turizmo rinkoje veiklą oficialiai pradeda nauja žaidėja – daugiau nei 28 metų patirtį turizmo...

Virtuvės šefo Jamie Oliverio restoranai praranda populiarumą

Virš Jungtinės Karalystės (JK) virtuvės šefo Jamie Oliverio valdomos verslo imperijos susikaupė debesys. Metų...

Vadyba
2018.02.20
Tarptautiniuose apdovanojimuose įvertinti du Lietuvos viešbučiai 1

Tarptautiniuose svetingumo apdovanojimuose geriausio dizaino ir geriausio 5 žvaigždučių verslo viešbučių...

Statyba ir NT
2018.02.20
Lietuvoje startuojantis Lenkijos kelionių organizatorius vilios ir klientus iš Baltarusijos 5

Lietuvos turizmo rinkoje veiklą oficialiai pradeda naujas žaidėjas – daugiau nei 28 metų patirtį turizmo...

Vietoj nugyventų butų istoriniame pastate – viešbutis Premium 1

Per ateinančius metus Raudondvario dvaro teritorija turėtų būti sutvarkyta iki galo. Iki šiol nerestauruotos...

Statyba ir NT
2018.02.19
Galimybė pateikta kone ant lėkštutės, bet ne visi nori ją pasiimti Premium 1

Į sostinę šiomis dienomis prigužėjo tūkstančiai svečių, tačiau kai kurios apgyvendinimo įstaigos antplūdžiui...

Rinkodara
2018.02.18
„Metrail“ skandalo kilpoje: bausti ar nuolaidžiauti 7

Skandalas dėl „Metrail“ kaista, jo sukelta krizė gilėja. Gamintojai ir importuotojai vis garsiau kalba, kad...

Didžiausias algas 2017 m. mokėjusios kelionių agentūros 16

VŽ surikiavo Lietuvos turizmo firmas pagal 2017 m. sausį – gruodį mokėtą vidutinį mėnesio atlyginimą.

Renginius į Vilnių vilios subsidijomis Premium 2

Vilnius nuo 2019 m. suplanavo teikti subsidijas užsienio konferencijų organizatoriams, kad šie savo...

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau