Spyglius pametęs „CITROEN C4 Cactus“

Publikuota: 2015-03-15
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo („Verslo žinios“)
Autorius „Verslo žinios“

Kai į rinką nuo konvejerio išrieda ekstravagantiškas automobilis, konservatyviausi vairuotojai tuoj pat ima purtyti galvas – esą niekas tokio modelio nepirks. Tai trunka tol, kol atsiranda pirmieji drąsuoliai, įtikėję automobilių gamintojo įdirbiu.

„Citroen C4 Cactus“ dar nė nepagamintas imtas pravardžiuoti įvairiais gėlių vardais, o kai „Cactus“ išleido, automobilio dizainą imta lyginti su japoniškų komiksų herojais. Galiausiai atėjusi į modelio pristatymą praėjusių metų pabaigoje iš vieno kolegos išgirdau, girdi, „ryškios salotinės spalvos „Cactus“ važinėja jau pusė Lenkijos.“Sunku patikėti, kad tokius pat ryškius „Cactus“ rinksis ir Lietuvoje. Pirmąjį modelį įsigijęs Lietuvoje gyvenantis užsienietis, pasak pardavėjų, pasirinko prislopintą bronzos spalvą. Man bandyti tekęs automobilis taip pat nebuvo tas, kurio kėbulo spalva klykia „pažiūrėkite į mane!“„Baltas perlas“, – kėbulo spalvą paduodamas raktelius pabrėžė pardavimo vadybininkas.

Naujos idėjos

Daugiausia dėmesio sulaukia automobilio buferio kampų ir šonų apsauga „Airbump“. „Citroen“ pasistengė išspręsti dažniausią Vidurio ir Pietų Europos šalių bėdą, mat statydami automobilius į ankštus tarpelius karšto kraujo europiečiai nesibaido brūkštelėti šonų ir kampų į kitus automobilius, šaligatvių bortelius. Ankštose mašinų aikštelėse transporto priemonės šonai netrunka sulaukti žymių nuo greta sustojusių ir neatsargiai duris darinėjančių stovėjimo vietos kaimynų.Minkštos plastmasės „lopai“ saugo buferių kampus. Šia vieta įsirėmus į kliūtį, plastmasė įlinktų, o pavažiavus atgal – vėl atsitiestų. Šonuose esančios „oro pagalvėlės“ sugeria greta sustojusio automobilio neatsargiai daromų durų smūgį.Palyginti su kitais miesto visureigiais, įdomiai atrodo „Cactus“ interjeras. Pavyzdžiui, vietoj standartinių durų rankenų viduje prancūzai sumontavo rankenas, panašias į lagamino ar krepšio.Keleivio priekinė saugos pagalvė perkelta į automobilio lubas. Dėl to dizaineriai galėjo sukurti itin talpią daiktadėžę. Tiesa, perkelti teko ne tik saugos pagalvę. Greičiausiai dėl daiktadėžės greta nebetilpo ventiliavimo anga, tad jos toje vietoje atsisakyta apskritai, o didesnė, skirta keleiviui, įrengta priekinio skydelio centre.

Valdymas – ekrane

Nemažai naujovių „Citroen“ įnešė automobilio valdymo srityje. Vietoj paprastos automatinės pavarų dėžės prancūzai montuoja robotines, o šioms važiavimo kryptys – atbulomis, į priekį, ar stovėti – nurodomos ne keičiant pavarų svirties poziciją, o spaudžiant mygtukus prietaisų skydelyje. Tiesa, tokia pavarų dėžė dizaineriams leido sukurti vientisą priekinę sėdynę – tarsi sofą. Vis dėlto pagyrų vadinamajai robotinei pavarų dėžei girdėti neteko – perjungdama pavarą ši gaudžia, spyriojasi, trūkčioja.Prancūzai atsisakė daugumos mygtukų salone. Liko vos keli: langų atidarymo, galinio lango šildymo, avarinio stovėjimo, taip pat – centrinio užrakto ir dar pora. Norint daugiau valdymo parinkčių, tenka spaudyti mygtukus skystųjų kristalų ekrane. Tai kiek nepatogu vairuojant, mat vis tenka mesti akį į ekraną. Panašus skaitmeninis ekranas įrengtas ir vietoj įprasto spidometro bei odometro.

Trūksta veržlumo

„Citroen C4 Cactus“ gamybai naudota „Citroen C4“ modelio platforma. Ši staigmenų nepateikia: automobilio važiuoklė minkšta, sklandžiai įveikia kelio nelygumus, „Cactus“ nesiūbuoja ir nelinguoja lyg blaškomas vėjo, grakščiai įveikia posūkius.Mechaninės pavarų dėžės pavaros erzinamai ilgos – bent jau važinėjant mieste. Pavyzdžiui, įsibėgėjus iki 60 km/h ir panorus įjungti penktąją pavarą, automobilis trūkčiodamas praneš, kad variklio sūkiai tapo per maži, teks grįžti į ketvirtąją.Žvelgiant į neįprasto dizaino visureigį norisi daugiau dinamikos. „Cactus“ pavadinimas sufleruoja, kad čia turėtų būti „spygliukų“. Vis dėlto kol kas siūloma variklių gama – 1,2 l darbinio tūrio benzininis ir 1,6 l darbinio tūrio dyzelinis – nėra tie, kuriuos rinktųsi aštresnių pojūčių prie vairo pasiilgę vairuotojai. Gamintojas puse lūpų užsimena, kad dinamiškesnių ir galingesnių variklių bus, tada, matyt, išryškės ir „Cactus“ spygliai.Techniniai duomenys:

  • Ilgis (mm) 4.157
  • Plotis (mm) 1.729
  • Aukštis (mm) 1.480
  • Svoris (kg) 1.240
  • Bagažinės talpa (l) 358
  • Variklis (l, kW/AG) 1,6, 73/100
  • Maksimalus sukimo momentas (Nm) 254
  • Įsibėgėjimas iki 100 km/h (sek) 10,7
  • Vidutinės degalų sąnaudos (l/100 km) 3,4
  • Pradinė kaina (Eur) 13.800
Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ kovo 6 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau