Keli šimtai taksi ir jokio automobilių parko

Publikuota: 2014-02-28
Nuotrauka: Juditos Grigelytės
„Verslo žinios“

IT panaudojimas leidžia į įprastą paslaugą pažvelgti nauju žvilgsniu. Pavyzdžiui, UAB „Oryo“ įkūrėjas sėkmingai valdo taksi verslą, nors įmonė neturi nė vieno taksi ir nėra įdarbinusi jokio taksisto.

Įmonė, dirbanti su ženklu „eTaksi“, siūlo galimybę automobilį išsikviesti internetu ar trumpąja telefono žinute. Anot Andriaus Norkaičio, bendrovės vadovo, tai kur kas labiau padidina tiek taksi įmonių, tiek pačių taksistų galimybes. Įmonės išlošia pirmiausia dėl to, kad vienu metu gali aptarnauti daugiau klientų.Per piką, kai reikia išsikviesti taksi, dažnai telefonas trumpais pypsėjimais praneša, kad linija užimta. Maža to, už bandymus išsikviesti taksi tenka nemenkai sumokėti, nes kiekvienas skambutis trumpuoju numeriu kainuoja litą ir daugiau.„Tokia situacija paskatino ieškoti sprendimo, kaip supaprastinti būdą užsisakyti taksi automobilį. Kartą į svečius atvyko draugas, o norėdamas išvažiuoti niekaip negalėjo išsikviesti taksi. Man, IT specialistui, iš karto sukirbo mintis, kad šiuolaikinės technologijos gali padėti“, – yra sakęs p. Norkaitis, UAB „Oryo“ savininkas (VŽ 2012 11 12).

Labiau pasiekiami

Prieš metus „Mano verslo“ rubrikoje kalbinamas neseniai pradėjusios veikti bendrovės įkūrėjas džiaugėsi, kad įmonės sukurta platforma naudojasi 60 taksi vairuotojų. Dabar jų vien Vilniuje yra per 300, platforma vis labiau domisi ir mažesnių miestų taksi bendrovės.„Pirmiausia tai patogiau pačiam vairuotojui, nes jis apie užsakymą savo telefone ar kompiuteryje gali pamatyti būdamas bet kur. Juk mažuose miesteliuose užsakymo kartais tenka laukti valandą ir daugiau. o dirbant su racija nori nenori tenka sėdėti automobilyje. Taigi patogumą vertina ir vairuotojai, ir taksi įmonės, jos, naudodamos mūsų platformą, gali sumažinti operatorių, priimančių užsakymus, ar net visai jų paslaugų atsisakyti“, – nurodo pašnekovas.Vis labiau tobulinamos technologijos, kad ir klientams būtų patogiau išsikviesti.Beveik prieš metus pristatyta pirmoji Lietuvoje mobili taksi iškvietimo programėlė „eTaksi“ neseniai tapo pasiekiama ir „iPhone“ vartotojams. Iki šiol tokia paslauga galėjo naudotis tik „Android“ ir „Windows Phone“ operacinių sistemų vartotojai, o iš viso „eTaksi“ paslaugomis jau pasinaudojo daugiau kaip 100 tūkstančių gyventojų.Pasak p. Norkaičio, pagrindinis programėlės pranašumas – taksi iškviesti tereikia kelių mygtukų paspaudimų ir, skirtingai nei skambinant, tai nemokama. Sistema „eTaksi“ automatiškai parenka arčiausiai esantį vairuotoją ir perduoda jam užsakymą. Priešingai nei skambinant, klientams nereikia įsiminti ir rinkti daug skirtingų taksi bendrovių numerių, kol užsakymas bus priimtas. Be to, programėlės naudotojai savo telefono ekrane gali matyti apytikrę mokėtiną sumą ir orientacinį maršrutą, pasirinkti norimus vežėjus pagal kainą ar kitus kriterijus.„iPhone“ ir „Android“ vartotojams pristatoma visiškai nauja galimybė – taksi automobilio atvykimą stebėti žemėlapyje. Įsėdęs į taksi automobilį keleivis taip pat gali stebėti, kokiu maršrutu vairuotojas veža jį į kelionės tikslą, ir palyginti su iš anksto apskaičiuotu, rekomenduojamu maršrutu. Kelionės metu ar jai pasibaigus, yra galimybė programėlėje įvertinti vairuotoją ir palikti savo atsiliepimą“, – pasakoja įmonės vadovas ir pabrėžia, kad gebėjimas panaudoti IT galimybes garantavo spartų įmonės augimą.

Pasirinko skambučio centrą

Sistemos „eTaksi“ klientai jau įprato išsikviesti taksi trumpąja žinute, tačiau neseniai buvo pasiūlyta galimybė automobilį išsikviesti paskambinus telefonu.„Tai jokiu būdu ne žingsnis atgal. Mes neturime savo operatorių, užsakymai registruojami skambučių centre. Tokį būdą pasirinkome tik užsakymų skaičiui padidinti, nes dar ne visi vartotojai yra subrendę naudotis programėlėmis. Skambučių centro darbuotojai tik išklausys užsakymą ir įves jį į sistemą. Toliau viskas vyks, lyg būtų taksi užsisakytas trumpąja žinute – informaciją apie jį pamatys arčiausiai esantys taksistai ir vienas iš jų pasiims keleivį“, – pasakoja p. Norkaitis.Netrukus įmonė pasiūlys dar daugiau galimybių išsikviesti taksi. Anot vadovo, jie į paslaugas žiūri kompleksiškai: siekiama, kad jos būtų naudingos ir taksi vairuotojams, ir keleiviams.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Veikla
55 UAB „Gevalda“ 556,5% Kelių ir automagistralių tiesimas
75 UAB „Drusta“ 480,3% Gyvenamųjų ir negyvenamųjų pastatų statyba
94 UAB „Stikloporas“ 409,8% Kitų, niekur kitur nepriskirtų, nemetalo mineralinių produktų gamyba
132 UAB „He-Ma“ 343,8% Gyvenamųjų ir negyvenamųjų pastatų statyba
146 UAB „Viskas dujoms“ 323,9% Kitų mašinų ir įrangos didmeninė prekyba

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau