„Bliu Bliu“ moko 104 kalbų, kurių nemoka patys

Publikuota: 2014-11-25
Nuotrauka: Bendrovės
„Verslo žinios“

Lapkritį Lietuvos UAB „Bliu Bliu“ laimėjo apdovanojimą Jungtinės Karalystės prekybos ir investicijų agentūros konkurse Helsinkyje, kur ieškojo partnerių ir investuotojų „Slush“ konferencijoje. Pernai veiklą pradėjusios įmonės vadovai guodžiasi, kad darosi vis sunkiau pasiruošti susitikimams ir renginiams, o dar ir verslą reikia valdyti. Vis dėlto dar tik „beta“, neišbaigtos versijos kalbų mokymosi įrankis jau neša pinigus, o „Google“ radare atsidūrusi „Bliu Bliu“ dėlioja pasaulinės plėtros žingsnius.

Claudio Santori – italas, kuriam nebuvo lengva mokytis kalbų. Šešis metus Suomijoje gyvenęs, 2011 m. pabaigoje į Lietuvą persikėlęs tuo metu laisvai samdomas interneto svetainių kūrėjas susidūrė su trikdančia žmonių savybe – paslaugumu.„Atvykęs į Lietuvą, pradėjau mokytis lietuvių kalbos. Ir, kai jau šiek tiek išmokau, – aš jau galėjau pasakyti „labas, aš Claudio“ ir „kaip sekasi?“, – žmonės ėmė man atsakinėti angliškai, – Helsinkyje VŽ pasakoja p. Santori. – Visada yra sunku išlaikyti pokalbį lietuviškai. Žmonės galvoja, kad aš jaučiuosi nepatogiai, nes nemoku kalbos, tad man bus lengviau angliškai. Taigi, niekada negalėjau praktikuotis.“Su ta pačia problema ir Suomijoje, ir Lietuvoje susidūręs p. Santori ėmėsi mąstyti, kaip padėti sau išmokti kalbos. Vadovėlis – suprantama, bet nuobodu. Laikraštis – gal ir įdomu, bet nesuprantama, nes jame pilna nežinomų žodžių.„Mano mokytoja žino mano lygį, ir gali su manimi kalbėti tris valandas, naudodama tik tuos žodžius, kuriuos aš moku. Bet kompiuteris gali būti dar geresnis. Jis gali paimti tuos žodžius ir, surinkęs visą internete esančią informaciją, pateikti man. Taigi, galiu gauti 24 valandų srautą lietuvių kalba, kurią suprantu“, – apibūdina p. Santori.Nors idėjos iki galo dar nebuvo išvystęs, draugų paskatintas jis pasidarė prezentaciją ir pradėjo ieškoti partnerių ir investuotojų. Dalyvaudamas „Startup weekend“ p. Santori sutiko Donatą Stonkų, su kuriuo ėmėsi dėlioti planus. 2013 m. vasarį pradėjo veikti tinklapis „bliubliu.com“.„TechCrunch“ paskelbė naujieną apie mus, ir serveris nulūžo. Tai buvo siaubinga diena. – pradžią prisimena p. Santori. – Bet tą pačią dieną, mes sulaukėme „PayPal“ pavedimo. Kažkas sumokėjo 10 Eur už mėnesį.“

Jokios gramatikos

„Bliu Bliu“ savo vartotojams teikia turinį pasirinkta kalba. Vienintelis dalykas, kurį turi daryti klientas – spustelti žodžius, kurių nesupranta. Įsidėmėjusi, kas jam žinoma, o kas ne, technologija pateikia tokius tekstus, vaizdo ar garso įrašus, kuriuos būtų galima suprasti. Ir palieka kelis nežinomus. Pasak p. Santori, išmokęs žodį per kontekstą, vartotojas daug geriau jį įsimena.„Bliu Bliu“ nėra įrankis pradedantiesiems, nes paslauga besinaudojantis jau turi žinoti bent šiek tiek žodžių, tarp kurių būtų galima įdėti jam nežinomų. Jokios gramatikos, „Bliu Bliu“ jos nemoko. Kita vertus, bendrovė neteigia, kad tai geriausias būdas mokytis kalbos – save ji pateikia kaip vieną iš įrankių.„Jei mėgsti gramatiką, gali jos mokytis, gali naudotis ir kitais įrankiais. Mes matome, kad su mūsų paslauga galima rezultatą pasiekti greičiau. Dabar bandome įrodyti žmonėms, kad naudodami mūsų įrankį, jie sutaupo laiko ir pinigų, paspartina mokymosi procesą“, – sako p. Santori.Beje, „Bliu Bliu“ komanda ne tik neišmano gramatikos. Nei vienas iš 7 jos narių nemoka ir didžiosios daugumos kalbų, kurių jų sukurta paslauga mokosi vartotojai. Tačiau juk tokia ir buvo pirminė idėja – p. Santori tiesiog ieškojo geresnio būdo išmokti lietuvių kalbos naudojantis tik technologijų pagalba.„2013 m. kovą vienas žmogus susimokėjo už arabų, nors niekas iš mūsų nė kiek nesupranta arabiškai. Ir jis vis dar moka už paslaugas“, – teigia p. Santori. Jis prisimena iš šio kliento sulaukęs pastabos, kad derėtų arabų kalbos, kuri rašoma iš dešinės į kairę, tekstą lygiuoti dešinėje – patys tinklapio kūrėjai apie tai net nebuvo pagalvoję.

Tūkstančiai rinkų

Iki šiol iš kelių investuotojų „Bliu Bliu“ yra surinkusi 150.000 Eur kapitalo. Dabar bendrovė ieško investuotojų, galinčių skirti 0,5 mln. Eur.„Bliu Bliu“ vis dar nėra pelninga – kol kas, pasak p. Santori, buvo telkiamasi į vartotojų pritraukimą ir išlaikymą. Tačiau kad pavyks rasti pakankamai už paslaugą 60 Eur per metus sutiksiančių mokėti klientų, p. Santori neabejoja.„Jei mums sekasi parduoti prototipą, „beta“ versiją, vadinasi, žmonės tikrai yra susidomėję“, – sako jis.Kai atnaujinus dizainą vėl buvo paleista mokėjimų sistema, per vieną dieną užsiregistravo 200 vartotojų, 5 iš jų susimokėjo. Kiek iš viso mokančių vartotojų bendrovė turi, p. Claudio neatskleidžia. Iš viso tinklapyje yra užsiregistravę 100.000 vartotojų. Pirmąsias 10 minučių per dieną „Bliu Bliu“ leidžia naudotis įrankiu nemokamai.Dabar bendrovė ketina koncentruotis į porą pagrindinių rinkų. Tiesa, kalbant apie rinkas, „Bliu Bliu“ jų turi tikrai nemažai. Lietuviai, kurie mokosi anglų. Kinai, kurie mokosi prancūzų. Ispanai, kurie mokosi vokiečių. Ir taip toliau – šimtai šalių ir šimtai kalbų. Taigi, iki Kalėdų planuojama anglų ir vokiečių arba ispanų kalbas ištobulinti iki komercinės, nebe „beta“ versijos, tuomet investuoti į rinkodarą Italijoje.

„Google“ radare

Nors neslepia skeptiško požiūrio į gramatikos mokymąsi, p. Santori teigia siekiantis jos išmokyti sistemą – šiuo metu bandoma sukurti programą, padėsiančią „Bliu Bliu“ įrankiui atpažinti iš esmės visų kalbų gramatiką ir susieti skirtingų formų žodžius.Bendrovės svajonė – tapti „kažkuo panašiu į televiziją“. 24 valandos kokybiško turinio bet kuria pasirinkta kalba, kuris pritaikytas prie konkretaus vartotojo lygio. Arba pokalbiai su dirbtiniu intelektu, parenkančiu klausimus ir atsakymus iš realių dialogų.2013 m. spalį, lankydamiesi Dubline, „Bliu Bliu“ vadovai sulaukė kvietimo iš „Google“. Pasikalbėti.„Kol kas dar nieko kartu nedarome, bet būti jų radare yra gerai“, – sako p. Santori. Technologijų milžinę, pasak jo, domina lietuvių turima technologija ir galimybės, kurias ji gali suteikti, pavyzdžiui, „Google Translate“ paslaugai.Lietuvių kalbos iki galo p. Santori taip ir neišmoko – neturėjo tam laiko. Kol kas suspėja tik mokyti kitus.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau