„Volkswagen“ hibridinis bandymas – „Jetta“

Publikuota: 2013-09-14
Nuotrauka: Dinos Sergijenko nuotr.
Autorius „Verslo žinios“

Iki tol, kol pirmą kartą sėdau į naujosios „Volkswagen Jetta“ hibridinę versiją, esu važinėjusi tik „Toyota“ ir „Lexus“ siūlomais hibridine pavara varomais automobiliais.  Buvo smalsu, ką gali pasiūlyti vokiečių gamintojas rinkai, kurią užkariavo kolegų iš Japonijos kūriniai.

Antrasis „Volkswagen“ hibridas
„Volkswagen“ hibridų istorija nepalyginti trumpesnė nei japoniškųjų modelių. Hibridinę pavarą turinčius automobilius gamintojas pradėjo leisti vos prieš 2 metus. Pradėjo nuo prabangaus visureigio „Touareg“, o šiemet pristatė „Jetta“.
Prieš pradedant hibridų gamybą, „Volkswagen“ planai atrodė kiek kitaip: hibridinė pavara pirmiausia turėjo būti įdiegta į „Golf“ modelį, esą hečbeko kėbule ji būtų tikusi tobulai. Tačiau anksčiau nei „Golf“ elektros varikliu važiuoti išmoko „Jetta“ – „Golf“ įseserė. Galbūt planus privertė pakeisti tai, kad iki šiol didžiausias konkurentas – „Toyota“ leido hibridus tik hečbeko kėbulais? Greičiausiai ne man vienai „Jetta“ pavadinimas pirmiausia asocijuojasi su provincijoje pamėgtomis senutėmis, nuriedėjusiomis ne pirmą šimtatūkstantąjį kilometrą ir atrodančiomis taip apgailėtinai, kaip tik gali atrodyti pusę tautos pavežęs vežimas. Tikriausiai patys „Volkswagen“ atstovai nustebtų pamatę, kiek Lietuvoje yra kone antikvarinių šio modelio automobilių.Šiaip ar taip, hibridinė „Jetta“ versija į prosenelę panaši tik „Volkswagen“ ženklu, o nuo dyzelinės ir benzininės versijos hibridas skiriasi pakitusiomis priekinėmis grotelėmis, šiek tiek kitokiu apvadu priekinio buferio apačioje ir, žinoma, „galios matuokliu“ vietoj įprasto tachometro prietaisų skydelyje, rodančiu, kokią dalį turimos galios automobilis sunaudoja.
Pradinė automobilio kaina – 109.000 Lt. Už tiek gausite plastiko apdailą, medžiaga aptrauktas sėdynes, multimedijos sistemą su jutikliniu ekranu ir dar keliolika pranašumų. Kaina didesnė nei, pavyzdžiui, hibridinę pavarą ir geriausią įrangą turinčių hečbekų „Toyota Yaris“ (69.000 Lt) bei „Toyota Auris“ (85.000 Lt), pigesnis ir neseniai pristatytas „Auris“ universalas „Touring Sports“, turintis hibridinę pavarą (89.000 Lt). Negana to, perkamiausias pasaulio hibridinis automobilis „Toyota Prius“ su standartine įranga pigesnis, o turintis geriausią įrangą – brangesnis vos keliais tūkstančiais (113.000 Lt). Tad žvelgiant į „Jetta“ norėtųsi, kad ir šios kaina būtų kiek mažesnė, mat, panorus odinių sėdynių ar kitų pranašumų, ji dar išauga.Greitas hibridas
Pabandžiusi važiuoti keliais hibridinę pavarą turinčiais automobiliais supratau, kad tai – ne sportuoti, o ekonomiškai važiuoti mieste skirti automobiliai. Kodėl mieste? Mieste dažnai tenka padirbėti elektros varikliui, o iškeliavus į užmiestį automobiliai suvartoja tiek pat degalų, kiek neturintys hibridinės pavaros. Dėl šios priežasties pardavėjai besirenkantiesiems automobilį pataria pagalvoti, kiek kilometrų nuvažiuojama mieste, o kiek – užmiestyje. Jeigu 60–70% viso kelio sudaro miestas ir priemiestis, hibridas – tinkamas pasirinkimas.
Vokiško hibrido benzininis variklis yra vos 1,4 litro darbinio tūrio. Tiesa, šis turi turbiną, tad mažas tūris visiškai nereiškia mažos galios. Sudėjus elektros ir benzininio variklių galias, bendras skaičius gali sužavėti – 170 AG. Dar vienas skaičius, kuris, pratusius prie „Toyota“ hibridinės gamos, priverčia kilstelėti antakius – 8,6 sekundės. Per tiek „Jetta Hybrid“ įsibėgėja iki 100 km / h, o dvigubą sankabą turinti automatinė pavarų dėžė pavaras keičia itin mikliai.
Taupyti nepadės
Nieko keisto, kad važiuoti Vokietijos gamintojo kurtu hibridu visai ne tas pats, kas važiuoti „Toyota“ hibridiniais automobiliais. Jeigu važiuojate „Yaris“, „Auris“ ar „Prius“ ir sustoję prie sankryžos suprantate, kad esate ne toje juostoje, kuri jums tinka, vos užsidegus žaliam šviesoforo signalui greičiausiai šausite į priekį, norėdami aplenkti greta esančius automobilius ir įsisprausti į reikiamos krypties juostą. Taip, tai padaryti pavyks, jei ranka numosite į faktą, kad važiuojate ne greičiui skirtu automobiliu, išprievartausite akceleratoriaus paminą ir, žinoma, jei greta važiuojantieji nebus greitesni.
Priešingu atveju liksite viduryje sankryžos su įjungtu posūkio signalu ir lauksite tinkamo tarpelio savo hibridui. Mat minėti hibridinę pavarą turintys modeliai yra lėtesni bent 2 sekundėmis, ir tai jaučiama.
Važiuodami „Jetta Hybrid“ galite beveik neabejoti, kad būsite padėties šeimininkas. Automobilis jautriai reaguoja į akceleratoriaus paspaudimą, o dvigubą sankabą turinti automatinė pavarų dėžė pavaras keičia beveik neleisdama pajusti jų perjungimo, tad spėsite persirikiuoti, nuvažiuoti ir užmiršti, kad teko pažeisti kelių eismo taisykles. Kitaip tariant, hibridinė „Jetta“ leidžia užmiršti, kad važiuojate automobiliu, turinčiu ir elektros motorą.Hibridinę pavarą turinčios „Jetta“ vairuotojui noras spustelėti greičio paminą kils dažnai ir važiuoti ekonomiškai bus sunku. Per visą bandymą automobilio degalų sąnaudos mieste nenusileido žemiau kaip 6,5 litro benzino 100 kilometrų. Užmiestyje sąnaudos buvo mažesnės – vos 5,5 litro benzino 100 kilometrų. Būtų galima sakyti, kad tai – mažiau nei „Toyota“ siūlomų hibridinių automobilių sąnaudos, tačiau nedidelį degalų suvartojimą čia lemia ne hibridinė pavara, o nedidelio darbinio tūrio variklis. Įprasta „Jetta“, turinti tokį patį benzininį agregatą ir analogišką automatinę pavarų dėžę, anot gamintojo, užmiestyje turėtų suvartoti 5,2 litro benzino 100 kilometrų, o mieste – 7,5 litro benzino tam pačiam atstumui. Mažinti degalų sąnaudų nepadeda ir tai, kad, pavyzdžiui, „Toyota Prius“ nuo pat pradžių buvo kurtas kaip hibridinis automobilis, tad jo aerodinaminis koeficientas – vos 0,25.
„Jetta“ gamintojas, naudodamas įvairius apdailos elementus, automobilio aerodinaminį koeficientą sumažino nuo 0,30 iki 0,28. Taigi sutaupyti su vokiškuoju hibridu pavyks, bet, matyt, ne tiek, kiek norėtų jūsų piniginė, nebent labai stengsitės.Devynis kartus pamatuoti
Tad kas galėtų rinktis „Jetta Hybrid“? Juk, palyginti su konkurentais, tai netaupus ir gana brangus hibridinis automobilis, į kurio bagažinę dėl sedano kėbulo nepavyks prikrauti krūvos lagaminų.
Greičiausiai šio automobilio pirkėjai bus ištikimi modelio ir gamintojo gerbėjai, panorę įnešti savo indėlį į ekosistemą ir važinėti žaliau, tačiau nelinkę dėl hibridinės pavaros atsisakyti įprasto automobilio teikiamų malonumų – valdomumo ir greičio. Vis dėlto prieš renkantis reikėtų devynis kartus pamatuoti ir dešimtą kirpti. Kitaip tariant, galbūt vietoj hibridinio „Jetta“ geriau įsigyti benzininį ar dyzelinį – kainuosiantį mažiau, o važiuosiantį beveik taip pat taupiai ir ne ką lėčiau.

„Volkswagen Jetta Hybrid“

Benzininio variklio darbinis tūris 1,4 litro
Bendra variklių galia 170 AG
Įsibėgėjimas iki 100 km / h 8,6 sek.
Pavarų dėžė 7 laipsnių automatinė, dviguba sankaba
Automobilio svoris 1540 kg
Bagažinės tūris 510 l
Kaina Lietuvoje 109 tūkst. Lt.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau