„Prisma“ pradėjo suprasti Lietuvos rinką

Publikuota: 2013-04-17
Nuotrauka: Juditos Grigelytės
Autorius  

Šiuo metu tris maisto ir buities prekių „Prisma“ prekybos centrus, du Kaune ir vieną Vilniuje, valdanti „Prisma LT“ paskelbė apie planus atidaryti dar vieną prekybos centrą Vilniuje. Suomijos mažmenininkės plėtrą Lietuvoje paskatino tai, kad penkerius metus šalyje veikianti „Prisma“ pradėjo suprasti šią rinką ir prisitaikė prie jos subtilybių, VŽ teigė Pekka Sääskilahti, „Prisma LT“ generalinis direktorius.

Pasak jo, be 2014 metais naujo prekybos centro Vilniuje, plėtra kituose miestuose artimiausiu laikotarpiu nėra numatoma.VŽ jau rašė, kad  2010 m. viduryje „Prismos“ savininkai Lietuvoje planavo įkurti 6-7 prekybos centrus, kurių 4-5 veiktų Vilniuje, tačiau p. Sääskilahti sako, kad tolimesnė tinklo plėtra priklausys nuo rinkos situacijos ir investuotojų sprendimo.„Kad pavyktų naujas projektas, reikia gerai atlikti namų darbus. Mes atėjome į Lietuvos rinką kaip skandinaviškas, daug patirties Šiaurės šalyse turintis rinkos žaidėjas.Kai kurios iš šių savybių mums pasitarnavo, mes buvome priimti kaip skandinavišką kokybę ir gyvenimo stilių, didesnę įvairovę suteikiantis prekybos centras.Kadangi kiekvienos šalies rinka pasižymi unikalia specifika, dalį mūsų veiklos modelių pritaikėme vietos salygomis.Pirmieji metai, atidarius tinklą, buvo sunkesni, tačiau, kai perpratome klientą ir prisitaikėme prie jo poreikių, ir, neprarasdami savitumo, pasiekėme rezultatų, kuriais esame patenkinti“, - apie „Prismos“ įsitvirtinimą Lietuvoje kalbėjo generalinis direktorius.Pasak p. Sääskilahti, „Prismos LT“ 2012 metų rezultatai buvo geriausias pasiekimas visoje SOK grupėje. VŽ primena, kad ką tik, balandžio pradžioje, pasikeitė Suomijos mažmeninei prekybos įmonei „SOK“ priklausančios „Prisma LT“ savininkas - jos valdymą perėmė SOK antrinė kompanija „SOK Liiketoiminta“. Teigiama, kad tokiu būdu įmonių grupė siekia didinti savo įmonių administravimo efektyvumą.

Pagrindinis konkurentas - „Maxima“, o ne „Lidl“

Kovo pabaigoje skelbta, kad jau yra parengtas pirmo Lietuvoje Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Lidl“ prekybos centro techninis projektas. Tačiau kol kas nėra žinoma, kada prasidės statybos.Ponas Sääskilahti VŽ sakė, kad Lietuvos rinkoje dominuoja „Maxima“, o „Lidl“ yra stiprus, bet „Prismai“ jau gerai pažįstamas rinkos žaidėjas.„Šio prekybos tinklo („Maxima“ - aut.) padėtis Lietuvoje yra panaši į tą, kokioje yra „Prisma“ Suomijoje - ten mes užimame 45% visos rinkos.
„Lidl“ mes pažįstame. Šis tinklas jau 10 metų veikia Suomijoje. Tai stiprus žaidėjas, stipriausia jo pusė – kryptinga orientacija į mažą kainą. Tačiau jis skiriasi nuo „Prismos“: „Lidl“ nėra didelis prekybos centras, jis siūlo mažesnę produktų įvairovę, minimalų aptarnavimą. Pavyzdžiui, čia nerasite šviežios mėsos skyriaus, o parduodama tik fasuota mėsa. Taip pat skiriasi ir mūsų strategijos“, - VŽ tvirtino p. Sääskilahti.

Sugebėjo sudominti vartotojus

2012 metais „Prisma LT“ apyvarta išaugo 40%, palyginti su 2011 metais. Ponas Sääskilahti aiškina, kad augimo priežastis ta, jog Suomijos prekybos tinklas pradėjo suprasti Lietuvos rinką ir sugebėjo vartotojus sudominti savo specifiniais privalumais.
„Klientas turėjo pakankamai laiko susipažinti su „Prisma“ ir atsirinkti, kas jam tinka. Mums atsidarius 2008 metais, pirkėjai daugiausia dėmesio skyrė kainai, o dabar tapo svarbūs ir kiti dalykai.Šiuo metu juntamas išaugęs susidomėjimas ekologiškais produktais, klientai renkasi įdomesnes prekes, dairosi aukštesnės kokybės.Taip pat, taikydamiesi prie Lietuvoje įprasto šeimos, kurioje abu tėvai dirba pilną darbo dieną visą savaitę, modelio, padidinome aukštos kokybės šaldytų pusfabrikačių pasiūlą“, - apie sėkmingą prisitaikymą prie mūsų gyventojų įpročių VŽ pasakojo „Prisma LT“ generalinis direktorius.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Didžiausios bendrovės

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Rivona, UAB384.0432.0461.025
Norfos mažmena, UAB409.9219.1513.332
MAXIMA LT, UAB1.503.41563.65516.571
Linas Agro, AB390.4124.942131
Achema, AB359.2534.3971.141
Lifosa, AB367.4214.490954
ORLEN Lietuva, AB3.216.158214.2341.348
Girteka logistics, UAB432.8077.859440
Agrorodeo, UAB376.9295.63533
Energijos skirstymo operatorius, AB650.063107.4252.711
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Veikla
55 UAB „Gevalda“ 556,5% Kelių ir automagistralių tiesimas
75 UAB „Drusta“ 480,3% Gyvenamųjų ir negyvenamųjų pastatų statyba
94 UAB „Stikloporas“ 409,8% Kitų, niekur kitur nepriskirtų, nemetalo mineralinių produktų gamyba
132 UAB „He-Ma“ 343,8% Gyvenamųjų ir negyvenamųjų pastatų statyba
146 UAB „Viskas dujoms“ 323,9% Kitų mašinų ir įrangos didmeninė prekyba

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau