Verslui daugiau nerimo nei padidinta MMA kelia brangstančios žaliavos

Publikuota: 2013-02-06
Algirdas Butkevičius
Algirdas Butkevičius Nuotrauka: Juditos Grigelytės
Autorius  

Verslininkai, kurie dėl išaugusios minimalios mėnesio algos (MMA) didins savo gaminių ir paslaugų kainas, gali "dar skaudžiau nukentėti" per sumažėjusią apyvartą.

Tai žurnalistams trečiadienį sakė premjeras Algirdas Butkevičius."Vargu ar taip elgsis, nes kainų pakėlimas paslaugoms ir prekėms, savaime suprantama, mažina apyvartą ir jie per apyvartą gali dar skaudžiau nukentėti", - teigė premjeras, paklaustas apie Lietuvos pramonininkų konfederacijos paskelbtą prognozę, kad ketvirtadaliu padidėjusi MMA šiemet vers gamintojus kelti kainas ir, ypač metų pradžioje, didins infliaciją.Vyriausybės vadovas teigė, jog didinti MMA "100% reikėjo".
"Jeigu mes norime tam tikrą grupę žmonių išvaduoti iš vergovės. Ir jeigu mes norime suteikti žmonėms viltį, kad galima čia Lietuvoje dirbti ir gauti orų atlyginimą", - teigė p. Butkevičius.

Neaišku, ar išaugusi minimali alga padės restoranams didinti apyvartą

"Aš manau, kad ir verslininkų požiūris turi keistis, žiūrint į perspektyvą, jeigu norime turėti kvalifikuotą darbo jėgą. Kvalifikuota darbo jėga pagrinde ir išvažiuoja, nes net ir pelningai dirbančios įmonės, jeigu pasidarysite analizę, pamatysite, kad naudojasi tam tikra darbo rinkoje esančia situacija, nekeldamos jiems darbo užmokesčio", - teigė premjeras.Spaudimą galutinėms kainoms didina brangstantys maisto produktai
Gediminas Balnis, restoranus "Katpėdėlė", "Charlie pizza", "La Crepe" valdančios "Vičiūnų restoranų grupės" valdybos pirmininkas, skaičiuoja, kad MMA padidinimas grupės išlaidas atlyginimams šiemet padidins per 1 mln. Lt. Anot jo, spaudimą galutinėms kainoms taip pat didina brangstantys maisto produktai.Tačiau p. Balnis teigia, kad kol kas kainos grupės restoranuose neišaugo. Jis pripažįsta, kad jas didinti būtų sunku dėl konkurencijos viešojo maitinimo sektoriuje."Mūsų atveju konkurencija labai didelė. Esame vieni didžiausių, bet užimame tik 7% rinkos. (...) Tad sutikčiau su premjeru", - kalbėjo p. Balnis.Jo teigimu, lietuviško kapitalo įmonės taip pat "supranta, kad didesnis MMA prisideda prie gerovės kūrimo".Tačiau verslininkas kol kas negalėjo atsakyti, ar išaugusi minimali alga padės įmonės restoranams, daugiausia orientuotiems į mažesnes ir vidutines pajams gaunančius klientus, didinti apyvartą."Tai dar sunku pasakyti, MMA didinimas galioja tik nuo sausio 1 d. - didžioji dalis žmonių tik dabar gauna algas, be to, gripo epidemija", - kalbėjo p. Balnis.

Kainų augimas Lietuvoje yra nuolatinis ir natūralus procesas

Daugiau erdvės kainoms kelti sako regintis Aloyzas Ulbis, UAB "Actas" vadovas. Anot jo, išaugusi minimali alga, o dar svarbiau - brangstančios žaliavos, bendrovės produkciją pabrangins apie 15%, tačiau p. Ulbis nesibaimina, kad apyvarta galėtų sumažėti."Mūsų prekė yra ne plataus vartojimo, jei Lietuvoje per metus parduodami 3 mln. buteliukų acto - tai būtų vienas buteliukas vienam gyventojui, tad neturi didelės reikšmės ar 1,20 Lt, ar 1,30 Lt", - kalbėjo p. Ulbis.Jis taip pat pabrėžia, kad kainų augimas Lietuvoje, kuri reaguoja į rinkų tendencijas, yra nuolatinis ir natūralus procesas "jau 20 ir dar kelis metus - jei kokia recesija, truputį sumažėja, bet paskui vis tiek didėja"."Be to, pavasarį jos sukyla, nes įmonės, įvertinusios praėjusių metų rodiklius priima naujus sprendimus", - pastebėjo verslininkas, primindamas, kad ir valstybės reguliuojami tarifai pagal tvarkaraštį auga nuo metų pradžios.

Didesnį galimą spaudimą kainoms įžvelgia žaliavų rinkoje

Andrius Kurganovas, UAB "Biržų duona" komercijos direktorius, VŽ komentavo, kad šiai bendrovei, kurios produkcija - imli rankų darbui, minimalios algos didinimas netapo labai aktualus, nes dauguma darbuotojų gauna didesnį užmokestį.Jis taip pat teigia šiuo metu didesnį galimą spaudimą kainoms įžvelgiantis žaliavų, labiausiai - miltų, rinkoje.Pasak jo, dėl žaliavos brangimo padidintos kainos turi momentinį poveikį vartotojams, bet žymaus poveikio apyvartai nepadaro."Būna amortizacija - tam tikru momentu, bet visi gamintojai kelia kainas dėl žaliavos", - kalbėjo p. Kurganovas.

Siunčia žinią įmonėms sukti automatizacijos keliu

Dėl MMA didinimo poveikio nereikia "labai nerimauti", kai kurių, pavyzdžiui, maisto produktų kainos dėl to galėtų augti daugiausia pora ar keliais procentais, mano Nerijus Mačiulis, "Swedbank" vyriausiasis ekonomistas.Tačiau Vyriausybė, didindama minimalų užmokestį ir kalbėdama apie tolesnį jo didinimą iki 1.500 Lt, siunčia žinią, kad įmonės, naudojančios nekvalifkuotą darbo jėgą, turi sukti automatizavimo keliu, sako jis."Vienas geriausių pavyzdžių yra Danija ir Kopenhagos metro sistema - darbo jėga Danijoje brangi ir Kopenhagos metro nedirba nė vienas vairuotojas", - pavyzdį pateikia p. Mačiulis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Didžiausios bendrovės

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Rivona, UAB384.0432.0461.025
Norfos mažmena, UAB409.9219.1513.332
MAXIMA LT, UAB1.503.41563.65516.571
Linas Agro, AB390.4124.942131
Achema, AB359.2534.3971.141
Lifosa, AB367.4214.490954
ORLEN Lietuva, AB3.216.158214.2341.348
Girteka logistics, UAB432.8077.859440
Agrorodeo, UAB376.9295.63533
Energijos skirstymo operatorius, AB650.063107.4252.711
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Veikla
55 UAB „Gevalda“ 556,5% Kelių ir automagistralių tiesimas
75 UAB „Drusta“ 480,3% Gyvenamųjų ir negyvenamųjų pastatų statyba
94 UAB „Stikloporas“ 409,8% Kitų, niekur kitur nepriskirtų, nemetalo mineralinių produktų gamyba
132 UAB „He-Ma“ 343,8% Gyvenamųjų ir negyvenamųjų pastatų statyba
146 UAB „Viskas dujoms“ 323,9% Kitų mašinų ir įrangos didmeninė prekyba

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau