Reklama internete pernai augo 17,4%

Publikuota: 2013-02-04
Nuotrauka: Aušros Barysienės
Autorius „Verslo žinios“

Didžiausias reklamos kiekio šuolis 2012 m., skaičiuojant reklamos plotą ir laiką, užfiksuotas kine – 53,2%, internete reklamos pagausėjo 17,4%, o laikraščiuose jos išspausdinta 23,5% mažiau. Reklamos pajamos dar skaičiuojamos, tačiau rinka neabejoja, kad metinis rodiklis jau antrus metus iš eilės bus teigiamas. Augimo laukiama ir šiemet.

Televizijose reklamos laikas 2012 m., palyginti su ankstesniais metais, išaugo 20%. Šį didėjimą bene labiausiai lėmė televizijos kanalų „Info TV“, „Liuks!“, „MTV Mir“ ir „TV8“ mastai, kuriuos rinkos tyrimų bendrovė TNS LT pradėjo matuoti nuo šių metų pradžios. Skaičiuojant be šių kanalų, reklamos laikas televizijose augo 4,8%.Marius Marčenkovas, „Aegis Media“ grupės, Lietuvoje valdančios „Carat“ ir „Vizeum CMS“ reklamos planavimo agentūras, žiniasklaidos direktorius, VŽ teigė, kad televizijos reklamos kiekio augimas 2012 m. buvo tikėtinas, nes televizija – aiškus paklausos lyderis tarp didžiųjų reklamdavių.

Reklamavosi bankai

Televizijų biudžetus didino didžiausi sektoriai pagal išlaidas televizijos reklamai – mobiliojo ryšio operatoriai, farmacijos įmonės ir prekybos tinklai, atitinkamai 7%, 8,5% ir 6%.„Finansinių paslaugų įmonės, esančios ketvirtoje vietoje, išlaidas reklamai televizijoje didino net 50%“,– skaičiuoja p. Marčenkovas. Laikraščiuose reklamos plotas mažėjo 23,5%, žurnaluose – 0,2%.Giedrė Juronienė, rinkos tyrimų bendrovės TNS LT reklamos monitoringo vadovė, tvirtina, kad padėtis žurnaluose geresnė nei laikraščiuose. Žurnaluose reklamos kiek sumažėjo, tačiau mažėjo ir žurnalų skaičius.„Kita vertus, negalime daryti prielaidos, kad mažėjant kiekiui tiek sumenks ir pajamos. Pinigai bus suskaičiuoti kovą, tada ir matysime realų Lietuvos reklamos rinkos vaizdą, tačiau tendencijos 2012 m. nelabai skyrėsi nuo užpernai, kai bendros reklamos pajamos augo 5%“, – aiškino p. Juronienė.

Prognozės pasitvirtino

Internete reklamos 2012 m. užfiksuota 17,4% daugiau, arba 3,9 mln. vienetų. Prognozės, kad 2012 m. labiausiai augs interneto ir kino reklamos kiekiai, darytos praėjusių metų pradžioje, rinkos tyrimų bendrovei apklausus didžiausias žiniasklaidos planavimo agentūras, reklamos davėjus ir žiniasklaidos priemonių vadovus, pasitvirtino. O laikraščiuose reklamos sumažėjo daugiau nei prognozuota.Kaip teigia p. Marčenkovas, buvo laukiama, kad laikraščių reklamos sumažės, nes 2012 m. reklamos biudžetas buvo tendencingai perskirstomas iš laikraščių į internetą. Jo duomenimis, išlaidos reklamai laikraščiuose 2012 m. krito 15%, o internete – 16% augo, palyginti su 2011 m.„Persiskirstymas vyko dėl nuolat mažėjančios laikraščių skaitytojų auditorijos ir nuolat augančio interneto vartojimo. Ši tendencija išsilaikys ir 2013 m., tačiau laikraščių reklamos kiekio kritimą šiek tiek sumažins lankstesnė jų reklamos kainų politika šiais metais“,– tendencijas brėžia p. Marčenkovas. Kaip VŽ jau rašė, ekspertai tikisi maždaug 4–5% pajamų augimo 2012 m. ir 2013 m.Pernai labiausiai reklamos kiekį didino Seimo rinkimai, futbolo čempionatas ir olimpiada, šiemet padėtį turėtų pagerinti palengva gerėjanti ekonominė padėtis ir šviesesni įmonių vadovų lūkesčiai, Lietuvos pirmininkavimas ES Tarybai.Pernai didžiausi reklamdaviai buvo „Tele2“, UAB „Studio Moderna“ („Top Shop“ prekių ženklas) ir „Omnitel“. Palyginti su ankstesniais metais, pirmasis didžiausių reklamdavių dešimtukas nesikeitė, tik įmonės persigrupavo vietomis. Dažniausiai reklamavosi prekybos tinklai ir mobilaus ryšio operatoriai.

Reklamos kiekio pokytis %

2012 m., palyginti su 2011 m.                           2011 m., palyginti su 2010 m.Kino reklama                                 53,2                                                                53,8
Televizijos                                     20,2                                                                0,8
Internetas                                     17,4                                                                 *
Vidaus TV reklama                        5,7                                                                  -7,4
Radijas                                         5,1                                                                  10,6
Žurnalai                                        –0,2                                                                 3,7
Degalinės                                     -13,5                                                               12,9
Lauko statinė reklama                   -14,                                                                 1 8,1
Lauko vaizdo reklama                   –18,5                                                               -11,1
Laikraščiai                                   -23,5                                                                -1,1* nėra visų duomenų
Šaltinis: TNS LT
Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau