Reklama internete pernai augo 17,4%

Publikuota: 2013-02-04
Atnaujinta 2015-06-01 20:05
Nuotrauka: Aušros Barysienės
„Verslo žinios“

Didžiausias reklamos kiekio šuolis 2012 m., skaičiuojant reklamos plotą ir laiką, užfiksuotas kine – 53,2%, internete reklamos pagausėjo 17,4%, o laikraščiuose jos išspausdinta 23,5% mažiau. Reklamos pajamos dar skaičiuojamos, tačiau rinka neabejoja, kad metinis rodiklis jau antrus metus iš eilės bus teigiamas. Augimo laukiama ir šiemet.

Televizijose reklamos laikas 2012 m., palyginti su ankstesniais metais, išaugo 20%. Šį didėjimą bene labiausiai lėmė televizijos kanalų „Info TV“, „Liuks!“, „MTV Mir“ ir „TV8“ mastai, kuriuos rinkos tyrimų bendrovė TNS LT pradėjo matuoti nuo šių metų pradžios. Skaičiuojant be šių kanalų, reklamos laikas televizijose augo 4,8%.Marius Marčenkovas, „Aegis Media“ grupės, Lietuvoje valdančios „Carat“ ir „Vizeum CMS“ reklamos planavimo agentūras, žiniasklaidos direktorius, VŽ teigė, kad televizijos reklamos kiekio augimas 2012 m. buvo tikėtinas, nes televizija – aiškus paklausos lyderis tarp didžiųjų reklamdavių.

Reklamavosi bankai

Televizijų biudžetus didino didžiausi sektoriai pagal išlaidas televizijos reklamai – mobiliojo ryšio operatoriai, farmacijos įmonės ir prekybos tinklai, atitinkamai 7%, 8,5% ir 6%.„Finansinių paslaugų įmonės, esančios ketvirtoje vietoje, išlaidas reklamai televizijoje didino net 50%“,– skaičiuoja p. Marčenkovas. Laikraščiuose reklamos plotas mažėjo 23,5%, žurnaluose – 0,2%.Giedrė Juronienė, rinkos tyrimų bendrovės TNS LT reklamos monitoringo vadovė, tvirtina, kad padėtis žurnaluose geresnė nei laikraščiuose. Žurnaluose reklamos kiek sumažėjo, tačiau mažėjo ir žurnalų skaičius.„Kita vertus, negalime daryti prielaidos, kad mažėjant kiekiui tiek sumenks ir pajamos. Pinigai bus suskaičiuoti kovą, tada ir matysime realų Lietuvos reklamos rinkos vaizdą, tačiau tendencijos 2012 m. nelabai skyrėsi nuo užpernai, kai bendros reklamos pajamos augo 5%“, – aiškino p. Juronienė.

Prognozės pasitvirtino

Internete reklamos 2012 m. užfiksuota 17,4% daugiau, arba 3,9 mln. vienetų. Prognozės, kad 2012 m. labiausiai augs interneto ir kino reklamos kiekiai, darytos praėjusių metų pradžioje, rinkos tyrimų bendrovei apklausus didžiausias žiniasklaidos planavimo agentūras, reklamos davėjus ir žiniasklaidos priemonių vadovus, pasitvirtino. O laikraščiuose reklamos sumažėjo daugiau nei prognozuota.Kaip teigia p. Marčenkovas, buvo laukiama, kad laikraščių reklamos sumažės, nes 2012 m. reklamos biudžetas buvo tendencingai perskirstomas iš laikraščių į internetą. Jo duomenimis, išlaidos reklamai laikraščiuose 2012 m. krito 15%, o internete – 16% augo, palyginti su 2011 m.„Persiskirstymas vyko dėl nuolat mažėjančios laikraščių skaitytojų auditorijos ir nuolat augančio interneto vartojimo. Ši tendencija išsilaikys ir 2013 m., tačiau laikraščių reklamos kiekio kritimą šiek tiek sumažins lankstesnė jų reklamos kainų politika šiais metais“,– tendencijas brėžia p. Marčenkovas. Kaip VŽ jau rašė, ekspertai tikisi maždaug 4–5% pajamų augimo 2012 m. ir 2013 m.Pernai labiausiai reklamos kiekį didino Seimo rinkimai, futbolo čempionatas ir olimpiada, šiemet padėtį turėtų pagerinti palengva gerėjanti ekonominė padėtis ir šviesesni įmonių vadovų lūkesčiai, Lietuvos pirmininkavimas ES Tarybai.Pernai didžiausi reklamdaviai buvo „Tele2“, UAB „Studio Moderna“ („Top Shop“ prekių ženklas) ir „Omnitel“. Palyginti su ankstesniais metais, pirmasis didžiausių reklamdavių dešimtukas nesikeitė, tik įmonės persigrupavo vietomis. Dažniausiai reklamavosi prekybos tinklai ir mobilaus ryšio operatoriai.

Reklamos kiekio pokytis %

2012 m., palyginti su 2011 m.                           2011 m., palyginti su 2010 m.Kino reklama                                 53,2                                                                53,8
Televizijos                                     20,2                                                                0,8
Internetas                                     17,4                                                                 *
Vidaus TV reklama                        5,7                                                                  -7,4
Radijas                                         5,1                                                                  10,6
Žurnalai                                        –0,2                                                                 3,7
Degalinės                                     -13,5                                                               12,9
Lauko statinė reklama                   -14,                                                                 1 8,1
Lauko vaizdo reklama                   –18,5                                                               -11,1
Laikraščiai                                   -23,5                                                                -1,1* nėra visų duomenų
Šaltinis: TNS LT
Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Apranga“ atsisakė specializuotų „Desigual“ parduotuvių

Didžiausia prekybos drabužiais grupė „Apranga“ uždarė tris ispanų prekės ženklo „Desigual“ parduotuves...

Žiūrovų įpročiai: prie televizorių ekranų suvienija sportas

Daugiausiai Baltijos šalių žiūrovų pernai sutraukė brangiausia visų laikų bokso dvikova tarp Floydo...

Rinkodara
08:00
Suteikia viltį, kad vėl bus galima registruoti nelietuviškus pavadinimus Premium 8

Politikai nusiteikę keisti teisės aktus ir vėl leisti registruoti nelietuviškus įmonių pavadinimus.

Rinkodara
06:00
Jėgas sujungė dvi interneto sprendimų bendrovės Premium 1

Šių metų pradžioje susijungė dvi interneto sprendimų bendrovės – UAB „Fresh media“ ir UAB „Kitoks.com“. Nuo...

Rinkodara
06:00
Nauda gavus apdovanojimą: pasidabinti laimėjimu nepakanka 1

Rinkoje nuolat vyksta įvairiausi konkursai, rinkimai, tačiau, kad apdovanojimai nebūtų vieno vakaro...

Rinkodara
2018.01.21
Nedažną, bet lyderiams reikalingą savybę ugdyti lengva

Aktyvus klausymasis yra nepelnytai nuvertinamas įgūdis, nors tokia savybė versle ne tik stiprina...

Rinkodara
2018.01.21
Estijos „UP Invest“ Lietuvoje įsigyja filmų platinimo bendrovę

Estijos „UP Invest“, kuriai priklausanti „Eesti Meedia“ Lietuvoje valdo portalą 15min.lt ir naujienų tarnybą...

Rinkodara
2018.01.19
„PR lapės“ apdovanoti geriausi 2017 metų komunikacijos projektai

Ketvirtadienio vakarą Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje vyko komunikacijos projektų...

Rinkodara
2018.01.18
TV3 raiškiuoju formatu mato dar ne visi 23

Nuo sausio pradžios TV3 ir TV6 kanalų HD signalai yra siūlomi visiems retransliuotojams, tačiau kol kas ne...

Rinkodara
2018.01.18
LRT ruošiasi proveržiui internete, kuria mokamą vaizdų biblioteką Premium 11

Visuomeninis transliuotojas LRT stiprina pozicijas internete ir tam kuria naują departamentą. Bus kuriami ir...

Rinkodara
2018.01.18
„Huracan Coffee“ Gedimino pr. 20 nebus, Danys sumokėjo kompensaciją Premium

Finansų ekspertas Antanas Danys suvaldė savo investiciją į komercinės paskirties pastatą, esantį Gedimino pr.

„Coca-Cola“: apie naują prekės ženklą, besikeičiantį vartojimą, sėkmės receptą Premium

Gaiviųjų gėrimų gamintoja „The Coca-Cola Company“ 2018 m. pradeda su naujo prekės ženklo – paruoštos arbatos...

Rinkodara
2018.01.18
„Iliustruotąjį mokslą“ leis „Žmogaus studijų centras“ 3

Žurnalo „Iliustruotasis mokslas“ leidybos teises Lietuvoje iš „Bonnier Publications“ įgijo UAB „Žmogaus...

Rinkodara
2018.01.17
Tarp savaitės reklamų: „Vilniaus duonos“ ir „Tele2“ duetas

Tarp naujausių savaitės reklamų: bauginantis „Tele2“ klipas (reklamos agentūra „Adell Taivas Ogilvy“) ir...

Rinkodara
2018.01.16
„LPP Lithuania“ pajamas didino beveik ketvirtadaliu Premium 2

Lenkų prekybos bendrovės LPP valdomos „LPP Lithuania“, atstovaujančios tokiems prekių ženklams kaip...

Akcijų karuselė: kaip parduoti be nuolaidos 1

Daugelis verslų šiandien gyvena nuolatinėje akcijų karuselėje: vieną kartą pasiūlius nuolaidą, klientai to...

Rinkodara
2018.01.15
Po vienu stogu susijungė dvi dizaino agentūros Premium 3

„Studio Libre“ ir „Juicy Square“ sujungė savo jėgas ir tapo dizaino bendruomene „Critical“ (UAB „Dizaino...

Rinkodara
2018.01.15
„Luminor“ turi naują komunikacijos vadovę 14

Giedrei Bielskytei, „Rimi Lietuvos“ viešųjų ryšių vadovei šis penktadienis bus paskutinė darbo diena vieną...

Patarimai, kaip surengti gerą spaudos konferenciją

Spaudos konferencijos ryšiuose su žiniasklaida tampa gana retu žanru, bet visgi praėjusią savaitę vieno...

Rinkodara
2018.01.14
Kokios revoliucijos reikia darbo našumui didinti? 17

Ekonomistai baksnoja į Lietuvos darbo jėgos našumą, kuris bent 2–3 kartus atsilieka nuo Europos Sąjungos...

Vadyba
2018.01.13

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau