Programuoti vis dar mokame geriau nei verslauti

Publikuota: 2011-11-15
Nuotrauka: "Bloomberg" / Nelson Ching
Autorius  

Savaitgalį dūzgusiose UAB „Omnitel“ organizuotuose mobiliųjų programėlių dirbtuvėse „App Camp“ buvo sukurti 35 galutiniai produktai ar, dažniausiai, jų prototipai. Renginyje dalyvaujantys programuotojai ir mobiliųjų sprendimų entuziastai įrodė – programuoti mokame greitai ir kokybiškai, tačiau verslumo, komerciškai patrauklių idėjų mums dar stinga.

Šią taisyklę, iš verslininkų, investuotojų ir IT specialistų sudarytos komisijos nuomone, geriausiai galėtų bandyti paneigti pagrindinio, 5.000 EUR prizo laimėtojai su savo „BackStage Pad“ programėle, skirta planšetiniams kompiuteriams. Ji pateikia papildomos informacijos apie per TV kanalus rodomus filmus ar laidas, jų personažus, dalyvius, kūrėjus ir kt. Programėlę sukūrusios komandos teigimu, „antrojo ekrano“ koncepcija yra nauja ir perspektyvi, o vartotojus domina papildoma informacija apie matomą TV turinį. Visgi apie savo uždarbio būdus nugalėtojai kalba atsargiai, tačiau techninė ir grafinė jų programėlės dalys atrodo itin profesionaliai, ypač atsižvelgiant į vos porą dienų siekusį kūrimo laiką.Panašių teiginių nusipelnė ir kitas nugalėtojas – per kelias dienas sukurtas, perspektyviomis laikomas papildytosios realybės (angl. augmented reality, AR) technologijas pasitelkiantis žaidimas „Bear Care“, kuriame „gerąjį“ meškiną pirštų judesiais reikia saugoti nuo jį puolančių „blogųjų meškų“. Būtent technologija laikytina šio žaidimo esminiu dalyku – žaidžiant susilieja per telefono ar planšetinio kompiuterio ekraną matomas tikras ir skaitmeninis pasauliai, t. y. skaitmeninės meškos kariauja ant stalo ar bet kurio kito realaus pasaulio paviršiaus, ant kurio žaidėjas uždeda AR technologijai reikalingą specialų paveiksliuką–žymeklį. Jis žaidimo algoritmams padeda nustatyti telefono padėtį ir šitaip piešti skaitmeninį pasaulį ant tikrojo. Šios programėlės autoriai važiuos į mobiliųjų programėlių konkursą Estijoje, o jo nugalėtojai galės varžytis dar platesniuose tarptautiniuose vandenyse.Galutinai užbaigus „Bear Care“, žaidimą autoriai planuoja siūlyti „Android“ programėlių parduotuvėje, o pinigai plauktų jiems apmokestinus patį žaidimą ar tik papildomą jam skirtą turinį (naujus meškų modelius ir pan.). Visgi, be įdomios technologijos, VŽ nuomone, lietuvių žaidimui reikėtų paieškoti daugiau būdų, kaip patraukti pirkėjus.„App Camp“ organizatorių dėmesio sulaukė ir dar viena technologiškai pažangi ir sudėtinga programėlė – trimatis gidas po istorinius miestus „Chronos“. Jį sukūrusi komanda parodė virtualią ekskursiją po trimatį tarpukario Kauną su autentiškais pastatų modeliais ir gatvių išplanavimu, taip pat skambančia to laikotarpio muzika. Šią programėlę būtų galima platinti vietos gyventojams ar turistams, taip pat plėsti už Lietuvos ribų, tačiau daug laiko ir pastangų reikalaujantis miestų modeliavimas turėtų atitinkamai ir uždirbti, o jei miestų modelių nenusipirks savivaldybės ar turistų informacijos centrai, pavienių vartotojų paieškos pareikalaus dar daugiau pastangų.Savo ruožtu specialų VšĮ „Versli Lietuva“ prizą – galimybę atstovauti Lietuvai mūsų šalies stende vasario pabaigoje Barselonoje (Ispanija) vyksiančioje mobiliojo pasaulio Mekoje „Mobile World Congress“ – laimėjo informacijos apie konferencijas įrankis „Confetti“. Tiesa, rugsėjį VŽ rašė, kad panašus projektas „Conferize.com“ buvo viena iš žvaigždučių Helsinkyje vykusio Šiaurės ir Baltijos regionų jaunų verslų konkurse „Arctic 15“.

Mažiau grindžia reklama

„App Camp“ prasidėjo nuo maždaug 70-ies programėlių ar verslo idėjų pristatymų ir komandų paieškų pirmąjį renginio vakarą. Visa tai virto 35-iomis komandomis su savo projektais, nors dalis dalyvių į renginį atėjo jau subūrę komandas ir žinodami, ką darys.Tarp galutinių projektų populiaresni buvo įvairūs žaidimai, nuolaidų, viešojo maitinimo ar maisto paieškos, ekologiniai ir socialiniai sprendimai. Ne viena programėlė pasitelkė pastaruosius metus vis garsiau skambančią „žaidimizacijos“ (angl. gamification) koncepciją, kai kasdieniai žmogaus veiksmai (valgymas, apsipirkimas, sportavimas, įvairių vietų lankymas ir pan.) „aplimpa“ taškais ar įvairiomis skaitmeninėmis premijomis. Keletas komandų pasiūlė į įmones orientuotų lojalumą skatinančių programėlių, leidžiančių vartotojams vykdyti įvairias apsipirkimo ar valgymo misijas, uždirbti tikrų ar virtualių prizų ir kartu reklamuoti įmones socialiniuose tinkluose.Populiariausi komandų uždarbio būdai buvo tiesioginiai programėlių ar papildomo jų turinio pardavimai vartotojams arba nedidelio mokesčio prašymas iš prie programėlių prisijungiančio verslo. Vos vienos kitos programėlės autoriai savo verslą siejo su jų sprendime pateikiama reklama – nors mobilioji reklama vis dar laikoma itin perspektyvia, visame pasaulyje jau keletą metų programuotojai renkasi kitų uždarbio būdų.Kita vertus, nors renginyje buvo galima rinktis iš tam tikra prasme kliento užsakytų idėjų (pvz., Nacionalinės dailės galerijos, širdies ritmo matavimo ar „Verslo žinių“ programėlės), šioje srityje dalyviai dideliu entuziazmu netryško ir daugiausia dėmesio skyrė projektams, kurie patys turėtų tapti naujais jų verslais.

Skatina verslumą

Dėl to, kad „App Camp“ labiau žibėjo technologiniai, o ne verslumo įgūdžiai, sutinka ir renginio organizatorius ir vienas iš įkūrėjų Tomas Dirvonskas. Tačiau, jo teigimu, tokiais renginiais ir siekiama programuotojus paskatinti daugiau galvoti ir apie verslo „kampą“.„Būtent todėl renginio pradžioje organizavome idėjų, o pabaigoje – galutinių projektų pristatymą. Dalis komandų į „App Camp“ atėjo jau susibūrusios ir turėdamos konkretų veiksmų planą, tačiau džiugu, kad renginyje ne viena komanda susipažino, sugalvojo ir įgyvendino idėją „nuo nulio“, – sako p. Dirvonskas.Verslumo klausimais renginio komandas konsultavo ir dešimtys mentorių iš užsienio ir Lietuvos.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Veikla
55 UAB „Gevalda“ 556,5% Kelių ir automagistralių tiesimas
75 UAB „Drusta“ 480,3% Gyvenamųjų ir negyvenamųjų pastatų statyba
94 UAB „Stikloporas“ 409,8% Kitų, niekur kitur nepriskirtų, nemetalo mineralinių produktų gamyba
132 UAB „He-Ma“ 343,8% Gyvenamųjų ir negyvenamųjų pastatų statyba
146 UAB „Viskas dujoms“ 323,9% Kitų mašinų ir įrangos didmeninė prekyba

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau