„Nestle“ persitvarkys, sieks didesnio pelningumo

Publikuota: 2017-09-27
Markas Schneideris,  „Nestle“ vadovas. Deniso Balibouse'o (Reuters / Scanpix) nuotr.
Markas Schneideris, „Nestle“ vadovas. Deniso Balibouse'o (Reuters / Scanpix) nuotr.

Markas Schneideris, „Nestle“ vadovas, pristatė vienos didžiausių pertvarkų bendrovės istorijoje planą. Iš viso gali būti parduota apie dešimtadalis verslo, o jis pakeistas veikla pelningesniuose sektoriuose.

„Nestle“ įsigijimai, pardavimai ar perleidimai gali paveikti per 10% bendrovės pardavimų, sakė p. Schneideris, antradienį pristatydamas savo strategiją investuotojams Londone. Šveicarijos įmonė susitelks į sparčiau augančius verslus, tokius kaip kavos, geriamojo vandens buteliuose, kūdikių maisto ir naminių gyvūnų produktų. Šiuo metu bendrovė mėgina parduoti savo šokolado verslą Amerikoje.

„Turime pakeisti kai kurias savo veiklos sritis kitomis. Veiksime ryžtingai, o JAV konditerijos gaminių verslas yra geras to pavyzdys“, – kalbėjo p. Schneideris.

Be to, „Nestle“ pirmą kartą iškėlė tikslą pasiekti konkretų pelningumo rodiklį, kuris 2020-aisiais turėtų būti 17,5–18,5%. Pernai jis sudarė 16%.

Pastaruoju metu įmonė susidūrė su investuotojo aktyvisto Danieliaus Loebo ir jo ribotos rizikos fondo „Third Point“, kuris birželį įsigijo bendrovės akcijų už 3,5 mlrd. USD, spaudimu reformuoti bendrovę ir didinti jos pelningumą.

Nepalankios tendencijos

Tačiau, analitikų nuomone, „Nestle“ užmojai yra gana konservatyvūs ir atsargūs, jie atsilieka nuo konkurentės „Unilever“ išsikeltų tikslų.

„Tikslas tikrai yra pasiekiamas. Nors tai patenkins kai kuriuos investuotojus, kiti, tokie kaip p. Loebas, liks nusivylę“, – „Bloomberg“ cituoja Jeaną Philippe’ą Bertschy, „Bank Vontobel“ analitiką.

„Unilever“, kuri šiemet atmetė „Kraft Heinz“ 143 mlrd. USD pirkimo pasiūlymą, iki 2020-ųjų užsibrėžė pasiekti 20% pelningumo ribą.

„Nestle“ pokyčiai atspindi platesnę didžiųjų maisto gamintojų tendenciją pasaulyje. Daugelio masinių visiems žinomų prekės ženklų pardavimams krintant dėl vartotojų siekio rinktis sveikesnius, trumpiau galiojančius ir įdomesnius produktus, tokios įmonės patiria investuotojų spaudimą mažinti sąnaudas ir didinti pelningumą.

50-ies didžiausių vartojimo prekių įmonių pardavimo pajamų augimas pastaruosius septynerius metus nuolat lėtėjo, pernai apskritai fiksuotas 1% nuosmukis, rodo OC&C duomenys, kuriuos cituoja „Financial Times“. „Nestle“ pardavimai pernai augo 3,2%, lėčiausiai per du dešimtmečius. Lėtėjimas fiksuotas ir besivystančiose rinkose, kuriose „Nestle“ gauna 42% visų pajamų.

Įmonė pastaruoju metu mažino darbuotojų skaičių odos priežiūros gaminių srityje, paskelbė apie planus pirkti kavos ir šviežio maisto verslus. Šį mėnesį „Nestle“ įsigijo kontrolinį Kalifornijos kavinių tinklo „Blue Bottle Coffee“ akcijų paketą.

Praėjusią savaitę mirus Prancūzijos verslininkei Lilianai Bettencourt, „L‘Oreal“ paveldėtojai, pasigirdo kalbų, kad „Nestle“ gali didinti savo dalį įmonėje, kurioje dabar turi 23% akcijų.

Tačiau p. Schneideris, kompanijos vairą perėmęs šių metų sausį, tikino, kad kol kas jokių pokyčių, susijusių su šia įmonės investicija, nenumatoma.

Bendrovės akcijų kaina po p. Schneiderio pranešimo Ciuriche antradienį pakilo 1%.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių agroverslo bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Agrochema, UAB163.6332.370192
Pieno žvaigždės, AB150.1261.731302
Kauno grūdai, AB304.9859.657772
Vičiūnai ir Ko, UAB134.043717157
Agrokoncerno grūdai, UAB230.7355.11084
Linas Agro, AB390.4124.942131
Rokiškio sūris, AB205.05813.343992
Žemaitijos pienas, AB147.61613.1411.215
Scandagra, UAB142.7803.045103
Agrorodeo, UAB376.9295.63533
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Žaliavų kainos
PavadinimasKiekisKainaPokytis, %
Kviečiai (Euronext)Eur/t179,750,00
Rapsai (Euronext)Eur/t369,000,75
Kukurūzai (Euronext)Eur/t174,50-0,71
Kviečiai (JAV)USD/bu.536,750,00
Kukurūzai (JAV)USD/bu.378,000,00
Sojos pupelės (JAV)USD/bu.980,750,00
Sojos rupiniai (JAV)USD/bu.311,900,00
Sojų aliejus (JAV)USD/bu.33,130,00
Atnaujinta: 2017-07-05 11:30. Šaltinis: Bloomberg
Žaliavų kainos
PavadinimasKiekisKainaPokytis, %
Skerdenos (JAV)USD/100lb.115,750,00
Veršeliai (JAV)USD/100lb.146,100,00
Kiaulienos korpusai (JAV)USD/100lb.71,550,00
Atnaujinta: 2017-07-05 11:30. Šaltinis: Bloomberg
Žaliavų kainos
PavadinimasKiekisKainaPokytis, %
Cukrus (ICE)USD/t413,701,12
Kava Arabica (ICE)USD/100lb.125,850,00
Kava Robusta (ICE)USD/100lb.2.181,000,65
Kakava (ICE)USD/100lb.1.535,00-0,78
Atnaujinta: 2017-07-05 11:30. Šaltinis: Bloomberg
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
26 Kooperatyvas „Lietuviški javai“ 784,3% Kauno
38 UAB „Juodoji audinė“ 646,5% Kauno
215 UAB „Auminga“ 256,4% Marijampolės
242 KB „Baltoji plunksnelė“ 244,3% Kauno
365 UAB „Gerilita“ 190,3% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau