Kas tai? Veiklos sukaktis

„Inchcape“ – vardas, kuriantis istoriją

Publikuota: 2017-09-13

Tarptautinės automobilių prekybos grupės „Inchcape“ vardas šiandien atpažįstamas net 29 pasaulio šalyse, tarp jų – ir Lietuvoje. Bendrovė daugiau nei šimtmetį verčiasi tarptautine prekyba, o keletą pastarųjų dešimtmečių orientuojasi į prekybą automobiliais.

Lietuvoje „Inchcape“ prekiauja šešių prekės ženklų („Jaguar“, „Land Rover“, „Ford“, „Mitsubishi“, „Hyundai“ ir „Mazda“) produkcija. Tarptautinėje rinkoje ji atstovauja net 30 automobilių gamintojų.

Pademonstravusi įspūdingą gebėjimą atremti ekonominio nuosmukio grėsmes ir pasiekusi stulbinančių dviženklio augimo rezultatų pokriziniais metais, bendrovė ir toliau užtikrintai eina šiuo keliu. Neseniai „Inchcape“ pareiškė sieksianti tapti geidžiamiausiu automobilių bei jų dalių pardavimo partneriu pasaulyje. Šio tikslo kompanija siekia vadovaudamasi kruopščiai apgalvotu strateginiu žemėlapiu, kurio centre – klientas, automobilio pirkėjas.

Naujo automobilio paieškas „Inchcape“ pasiruošusi paversti unikalia, patogesne nei kada nors iki šiol ir malonių potyrių kupina kelione, priversiančia iš nuostabos kilstelti antakius gavus gerokai daugiau, nei galėjai tikėtis. Ištobulinusi automobilių pardavimo know-how, „Inchcape“ savo partneriams gali pažadėti, jog jiems prireiks minimaliai pastangų, kad pasiektų norimus pardavimo rezultatus. Daugiau kaip 16 tūkstančių darbuotojų visame pasaulyje kasdien dirba remdamiesi aukščiausiais aptarnavimo kokybės standartais, taigi automobilių gamintojai gali būti ramūs, žinodami, jog jų produktas – patikimose rankose.

Švyturys ant uolėto rifo

„Inchcape“ vardas simbolizuoja 170 metų sėkmingos tarptautinės prekybos istoriją, kurios varomoji galia buvo ir tebėra nesiliaujančios inovacijos. Prekybos automobiliais lyderės filosofija – eiti koja kojon su laikmečio naujovėmis ir jas pralenkti.

Mažai kas žino, kad kompanijos vardas iš tikrųjų yra vieno iš septynių industrinio amžiaus stebuklų pavadinimas. Prie rytinių Škotijos krantų, ant itin pavojingo ir klastingo povandeninio rifo iki šiol veikia daugiau nei dviejų šimtmečių senumo švyturys. Jaunas, ambicingas ir gabus inžinierius Robertas Styvensonas visada svajojęs pastatyti tai, kas atrodytų neįmanoma, galiausiai pasiekė savo tikslą – ant Inchcape rifo 1811 m. iškilo jo suprojektuotas švyturys. Seniausio pasaulyje jūroje stovinčio švyturio šviesa ir šiandien gelbsti žmonių gyvybes.

Praėjus lygiai šimtui metų nuo švyturio atsiradimo, už nuopelnus pramonei ir darbą Indijoje vienam škotui buvo suteiktas barono Inchcape titulas. Tokį vardą jis pasirinko švyturio, stūksančio netoli jo gimtųjų kraštų, garbei. Statinys dar vaikystėje paliko jam neišdildomą įspūdį ir tapo nepalenkiamo ryžto, pasitikėjimo simboliu, drąsos, ištvermės ir komandinio darbo įsikūnijimu.

Šio žmogaus vardas – James Mackay. Jis laikomas kompanijos, kuri vėliau tapo „Inchcape“ įmonių grupe, pradininku. Būdamas vos 19 metų jis išvyko iš gimtosios Škotijos ieškoti platesnių karjeros galimybių. Sulaukęs pasiūlymo prisijungti prie didelės tarptautinės prekybos kompanijos „Mackinnon Mackenzie“, 1874 m. įsidarbino jos biure Kalkutoje. Čia jo laukė stulbinanti karjera: labai greitai p. Mackay tapo įmonės dalininku, o praėjus vos šešeriems metams jau buvo gerbiamas ir įtakingas ne tik kompanijos viduje, bet ir visoje industrijoje.

nuotrauka::1

1914 m., jau turėdamas barono titulą, jis buvo likęs vienintelis korporacijos partneris. Visą savo gyvenimą p. Mackay kūrė, augino ir stiprino prekybos bendrovę, kuriai, praėjus septyniems dešimtmečiams, bus lemta tapti viena iškiliausių kompanijų pasaulyje.

„Inchcape“ pradininkui buvo suteiktas ir prestižinis grafo titulas. Deja, globalizacijos eros jis nebesulaukė, mirė 1932 m. Ilgus metus puoselėtas verslas liko šeimos rankose ir sugebėjo išgyventi net didžiuosius XX a. vidurio sukrėtimus. 1947 m. iš karo į pasaulietinį gyvenimą sugrįžęs jaunas, vos 27 metų trečiosios kartos grafas Inchcape savo nuostabai rado puikiai išlaikytą ir gyvybingą įmonių grupę. Suprasdamas, kad, norint klestėti naujajame pasaulyje, būtina atsinaujinti ir pasikeisti, jis ėmėsi struktūrinių, veiklos ir kitų pertvarkų.

1958 m. „Inchcape“ žengė pirmąjį žingsnį globalizacijos link: sėkmingai įsiliejo į Londono biržoje listinguojamų įmonių sąrašą. Galutinai su šeimos verslo modeliu atsisveikinta tik 1982 m., kai valdybos primininko pareigoms buvo pasamdytas David Orr, atėjęs iš kitos pasaulinės gigantės „Unilever“, o grafui Inchcape liko garbingas kompanijos prezidento titulas.

Per visą šį laikotarpį įsigyjant įmones ir ištisas korporacijas, susijungiant su kitomis bendrovėmis formavosi „Inchcape“ grupės struktūra, o kompanijos vadovai ieškojo verslo krypties, kurioje labiausiai atsiskleistų unikali šimtametė tarptautinės prekybos patirtis, klestėtų inovacijų dvasia. Lūžio metais tapo 1998-ieji. Tais metais buvo paskelbta, kad nuo šiol „Inchcape“ koncentruosis tik į prekybą automobiliais ir bus premium ir prabangos klasės automobilių gamintojų partnerė įvairiose pasaulio šalyse.

Kelrodis pavadinimu „Klientas“

Šiandien „Inchcape“ vardas reiškia labai aiškią veiklos strategiją: iki menkiausių detalių apgalvotus efektyvius vidinius procesus ir plėtrą į naujas, sparčiai augančias bei didelį potencialą turinčias rinkas.

2006 m. kompanijai pradėjęs vadovauti André Lacroix aiškiai įžvelgė didžiules galimybes, kurias atveria grupės struktūra, protingai išdėstyta didžiausiose pasaulio rinkose. Kartu jis buvo įsitikinęs, kad svarbiausias bendrovės sėkmės variklis yra požiūris į klientą. Su p. Lacroix atėjimu padidėjęs dėmesys klientų aptarnavimui netrukus tapo išskirtine „Inchcape“ stiprybe, persmelkusia visą kompanijos filosofiją.

Tai iki šiol yra centrinė „Inchcape“ strategijos ašis, lemianti visus verslo sprendimus. Remdamasi daugybe tyrimų, kuriuos atlieka siekdama išsiaiškinti tikruosius pirkėjų poreikius, „Inchcape“ sukūrė ištobulintus klientų aptarnavimo procesus, vienodus visoms grupės įmonėms. Kuriame pasaulio taške bebūtum, užėjęs į „Inchcape“ saloną, sulauksi aukščiausio lygio aptarnavimo.

Pagal „Inchcape“, pirkėjo kelias naujojo automobilio link prasideda virtualioje erdvėje. Amžių sandūroje gimusią millenium kartą persmelkusi skaitmenizacija šiandien lemia daugelio vartotojų elgseną. Pastarieji tikisi informaciją rasti greitai, lengvai, patogiai ir vienoje vietoje. Prieš priimdamas sprendimą, vartotojas lygina kainas, peržvelgia atsiliepimus, naršo internete, o į automobilių saloną atvyksta tik išbandyti automobilį ir užsisakyti norimą komplektaciją.

Patogaus virtualaus kelio potencialiam pirkėjui sukūrimas – absoliutus kompanijos, norinčios ir toliau likti ryškiai švytinčia žvaigžde klientų aptarnavimo srityje, prioritetas. Žinoma, nepamirštamas ir žmogiškasis faktorius – kol kas automobilių prekyba tikrai neapsieis be žmogaus, todėl salonai ir juose dirbantys profesionalūs specialistai yra be galo svarbūs.

„Inchcape“ nuolatos vykdo įvairius tyrimus norėdama išsiaiškinti, kaip geriausiai patenkinti klientų poreikius, kas svarbu pirkėjui ir ko šis tikisi. Gautomis žiniomis efektyviai dalijamasi grupės viduje, kad įvairiose pasaulio šalyse įsikūrusios jos įmonės galėtų nuolat tobulėti prisitaikydamos prie naujausių tendencijų. Korporatyvinė klientų aptarnavimo politika vienoda visos grupės mastu: „Inchcape Motors“ klientas visada turi gauti tai, ko tikisi. Ir netgi daugiau.

10 metų Lietuvoje

„Inchcape“ atstovybė Lietuvoje šiemet švenčia dešimties metų veiklos sukaktį ir ruošiasi svarbioms permainoms: netrukus duris atvers atnaujintas automobilių „Land Rover“ ir „Jaguar“ salonas. Planuojama ir daugiau naujovių. Ne tik Lietuva, bet ir visas Baltijos šalių regionas šiuo metu yra „Inchcape“ grupės investicijų taikiklyje: bendrovė šioje rinkoje regi plačias augimo perspektyvas, o atstovybės Lietuvoje, Latvijoje bei Estijoje jau įrodė, kad atitinka pačius aukščiausius grupės standartus.

nuotrauka::2 right

Keli pastarieji metai šiose šalyse – labai intensyvūs: atidaromi nauji salonai, plečiamas produktų krepšelis. Viena „karščiausių“ naujienų – vos prieš keletą mėnesių paskelbta žinia apie bendrovės „United Motors AS“, turinčios išskirtines BMW prekės ženklo automobilių pardavimo teises, įsigijimą Estijoje. Tai jau aštuntoji šalis, kurioje šį Vokietijos gamintoją atstovaus „Inchcape“.

Kompanijos plėtra vyksta pagal aiškų strategijos pagrindu sukurtą planą: kurti malonias klientų patirtis, stiprinti verslo partnerystę, subalansuoti pajamas iš įvairios veiklos, efektyviai keistis gerąja praktika grupės viduje ir – augti per itin kryptingas investicijas.

Jau dabar strateginė partnerystė su pasaulyje pirmaujančiais prekių ženklais ir bekompromisė orientacija į klientus atsiperka su kaupu: „Inchcape“ prekės ženklas siejamas su kasmetiniu dviženkliu pajamų augimu bei itin dosnia grąža akcininkams. Kompanija įsitikinusi, kad jau įsitvirtinęs verslo modelis kartu su naująją strategija anksčiau ar vėliau atves prie pagrindinio tikslo – tapti patikimiausiu, efektyviausiu ir geidžiamiausiu kiekvieno automobilių gamintojo pardavimo partneriu visame pasaulyje.

nuotrauka::3

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Didžiausios bendrovės

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Rivona, UAB384.0432.0461.025
Norfos mažmena, UAB409.9219.1513.332
MAXIMA LT, UAB1.503.41563.65516.571
Linas Agro, AB390.4124.942131
Achema, AB359.2534.3971.141
Lifosa, AB367.4214.490954
ORLEN Lietuva, AB3.216.158214.2341.348
Girteka logistics, UAB432.8077.859440
Agrorodeo, UAB376.9295.63533
Energijos skirstymo operatorius, AB650.063107.4252.711
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Veikla
55 UAB „Gevalda“ 556,5% Kelių ir automagistralių tiesimas
75 UAB „Drusta“ 480,3% Gyvenamųjų ir negyvenamųjų pastatų statyba
94 UAB „Stikloporas“ 409,8% Kitų, niekur kitur nepriskirtų, nemetalo mineralinių produktų gamyba
132 UAB „He-Ma“ 343,8% Gyvenamųjų ir negyvenamųjų pastatų statyba
146 UAB „Viskas dujoms“ 323,9% Kitų mašinų ir įrangos didmeninė prekyba

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau