Kas tai? Eksperto įžvalgos

Namų darbai ruošiantis „digitalizacijai“

Publikuota: 2017-05-15
Asta Jaruševičienė "Blue Bridge Bond" pardavimų grupės vadovė.
Asta Jaruševičienė "Blue Bridge Bond" pardavimų grupės vadovė.

Praėjusių metų pabaigoje „Gartner“ apklausė 2 600 informacijos vadovų (angl. Chief Information Officer (CIO)) iš viso pasaulio ir išsiaiškino, kad į skaitmeninę transformaciją ketinama investuoti vis daugiau. Skaitmeninėms technologijoms, padedančioms „užburti“ ir išlaikyti klientus, šiemet vidutiniškai numatyta skirti apie 18 proc. IT biudžeto, o kitąmet šis skaičius turėtų pasiekti 28 proc. Tiesa, panašu, kad sėkmingai prisijaukinti skaitmeninę transformaciją pirmiausia galės jau atlikusieji „namų darbus“ ir susikūrę tvirtą pagrindą naujovėms, pvz. užsitikrinę stabiliai veikiančią IT infrastruktūrą.

Kokybiškos IT paslaugos – dalis pažangos

„Matome, kaip produktai tampa paslaugomis skaitmeninėje ekosistemoje“, – konstatuoja vienas iš tyrimų autorių, „Gartner“ analitikas Andy Rowsell-Jones. Tarp svarbiausių šių pokyčių variklių – naudotojai, jau pripratę prie tokių „mielybių“ kaip mobiliosios aplikacijos, tarpusavyje sujungti išmanieji įrenginiai ir daiktų internetas, bei – didieji rinkos žaidėjai, diktuojantys skaitmeninių naujovių madas.

Nors ryškiausi „digitalizacijos“ pavyzdžiai paremti ne tik naujausiomis technologijomis, bet ir originaliomis idėjomis, tarptautinės konsultavimo paslaugų milžinės „McKinsey & Company“ analitikai skuba nuraminti: iš tiesų didžiausią įspūdį palieka „nepastebima“ skaitmeninė patirtis, kai naudotojui susidaro įspūdis, kad paslaugos ir produktai pasiekia jį „savaime“ – t. y. be didesnių pastangų (pvz., nuolatinio prašymo patikslinti savo asmens duomenis) ir techninių problemų (pvz., „pakibusios“ ir į užklausas nereaguojančios sistemos). Apskritai, vienas iš svarbiausių „digitalizuoto“ pasaulio bruožų tai, kad jame nėra vietos klaidoms.

Siekiant sukurti arba bent jau priartėti prie tokios „nematomos“ patirties nereikia nei didžiulių investicijų, nei genialių idėjų – pakanka pasitelkti egzistuojančias technologijas tobulinant ir automatizuojant verslo procesus, įsitikinę ekspertai. „Skaitmeninės transformacijos atėjimas į organizaciją nėra tik vienos skaitmeninės „įdomybės“ sukūrimas – tai visą apimantis procesas, pirmiausia paliečiantis IT infrastruktūrą ir IT kompetencijas, kurios turi augti bei tapti vis įvairesnės, kad galėtų užtikrinti sklandų viso IT mechanizmo veikimą“, – pastebi „Blue Bridge Bond“ pardavimų vadovė Asta Jaruševičienė.

Nuo ko pradėti?

Organizacijoms, besiruošiančioms dalyvauti skaitmeninės transformacijos procesuose, pirmoji užduotis pakeliui į tikslą – kokybiškas „buitinių“ klausimų sprendimas: žmogiškųjų ir technologinių pajėgumų stiprinimas. „Skaitmeninės pažangos kontekste išryškėja įsisenėjusios bėdos – pvz., reikalingų kompetencijų trūkumas, būtinybė atnaujinti infrastruktūrą, pasirūpinti, kad kritinių sistemų veikimo problemos nepasiglemžtų laiko ir pinigų, kurie galėtų būti skirti inovacijoms ir t. t. Visai tai paskatina imtis konkrečių veiksmų IT priežiūros srityje, kurie galbūt anksčiau buvo atidedami kaip nebūtini. Net jei kai kurioms organizacijoms po tokio „audito“ paaiškėja, kad iki galimybių vystyti inovaciją – dar tolimas kelias, nes būtina sutvarkyti elementarius IT iššūkius, toks rezultatas – jau žingsnis teisinga kryptimi“, – atkreipia dėmesį „Blue Bridge Bond“ atstovė.

Gerinant tam tikrų IT procesų kokybę kelrodžiu gali tapti ir pačių organizacijos darbuotojų poreikiai. Kaip akcentuoja „McKinsey & Company“, skaitmeninė transformacija nėra vien investicijos į kliento patogumą – tai taip pat puiki proga diegti sprendimus, kurie taupo ir darbuotojų laiką, palengvina jų kasdienį darbą bei leidžia sumažinti klaidų riziką. Tačiau tam tikrų procesų tobulinimas – tik dalis darbo, kurį būtina atlikti.

„Kartu su naujais sprendimais atsiranda ir naujos rolės. Tačiau, jeigu apmokyti dirbti su pažangiais spendimais galima daugelį darbuotojų, gauti šių sprendimų kūrimui, vystymui ir priežiūrai reikalingas IT kompetencijas – kur kas sudėtingiau. Ypatingai, jeigu kalbame apie „retus“ IT įgūdžius, kurių prireikia tik periodiškai“, – paaiškina A. Jaruševičienė.

Gauti profesionalią paramą

Nors gali pasirodyti, kad kiekviena organizacija turi pati sugalvoti, koks kelias į „digitalizaciją“ jai – tinkamiausias, IT profesionalų įžvalgos ir pagalbą jo ieškant tampa vis prieinamesnė. „Didelė dalis „digitalizacijos“ galvosūkio išsisprendžia, jeigu organizacija vertina ne tik savo vidinius pajėgumus, bet ir ryžtasi kreiptis profesionalios pagalbos. Organizacijoms jau seniai nebereikia visko daryti pačioms – tiek kalbant apie IT priežiūrą, tiek apie specifinių IT kompetencijų „medžioklę“ – aukščiausios kokybės paslaugomis rūpinasi IT tiekėjai, o pačios įmonės gali skinti vaisius – džiaugtis aukštesniu IT pažangumo lygiu ir skirti dėmesį pagrindiniai savo veiklai bei inovacijų vystymui“, – pastebi pašnekovė.

Greta „techninių“ IT tiekėjų privalumų, egzistuoja ir „idėjinis“ – galimybė pažvelgti į veiklos procesus iš šalies, tiekėjo akimis, ir pamatyti tai, kas žvelgiant iš organizacijos vidaus, yra nepastebima arba net nenorima pastebėti. „Būtent todėl kalbant apie darbą su IT tiekėju, vis dažniau naudojamas žodis „partnerystė“. Pirmiausia tai reiškia, kad IT tiekėjas ne tik vykdo jam pavestas užduotis, bet ir, remdamasis savo patirtimi su skirtingais klientais bei turimomis kompetencijomis, vertina organizacijos galimybes tobulėti, teikia rekomendacijas ir nurodo „trumpesnius kelius“, apie kuriuos pati organizacija, dėl nusistovėjusių procesų inercijos, net nepagalvoja“, – apibendrina A. Jaruševičienė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:

Verslo žinių pasiūlymai

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

http://www.vz.lt
Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau